Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

  • Antal röster
    295
J Jonobe skrev:
Brukar alltid bli favoriter på avdelningen! Tyvärr tenderar folk med downs syndrom ofta bli rejält dementa i unga år med - inte lika glada då vid miljöombyte :cry:
Tycker alltid de verkar så mysiga. En riktigt bra feel good är The Peanut butter falcon. Sjukt bra film trots Shia
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Nejdå alla gamlingar har fått fem doser om de endera har sinnenas fulla bruk själva eller har anhöriga som bryr sig, jag har brytt mig om min gamla mor och sett till att hon fått vaccinet, 5 doser.
Vad svarar du på nu?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Hade skiten för ett par veckor sen och överlevde (y)
Jovisst, jag har haft det två gånger inkl post-covid och tänker inte chansa, mycket enkelt val att ta vaccinet som erbjuds!
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jovisst, jag har haft det två gånger inkl post-covid och tänker inte chansa, mycket enkelt val att ta vaccinet som erbjuds!
Precis det jag gjort, tagit det som erbjudits.
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
Fick Covid för tre veckor sen, blev lite värre än en vanlig förkylning. Är ännu inte 100% frisk. Tar tid att återhämta sig och dessutom kostar det en bra slant med en veckas sjukskrivning. Tänker ta en fjärde dos om erbjudandet dyker upp.
 
  • Ledsen
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Lill72 Lill72 skrev:
Precis det jag gjort, tagit det som erbjudits.
Du är erbjuden en fjärde dos.
Keiller Keiller skrev:
Tänker ta en fjärde dos om erbjudandet dyker upp.
Alla har haft möjlighet att vaccinera sig sen september.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Problemet är nog delvis att media inte längre är intresserade att rapportera dagligen om covid eftersom de upplever att de flesta inte bryr sig.

För när det gäller intensivvård så kan media alltid kolla Intensivvårdsregistret och få uppdaterade siffror flera gånger om dagen, eller enklare här: [länk]

Socialstyrelsen uppdaterar sin sida med covidstatistik en gång i veckan: [länk]
Och Fohm kommer ju fortfarande med veckorapporter för såväl covid, influensa och en del annat.
Tack för bra länkar där! :D
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du är erbjuden en fjärde dos
Ja, men jag rekommenderas den ej och jag väljer att lyssna på fhm.
 
BirgitS
Lill72 Lill72 skrev:
Ja, men jag rekommenderas den ej och jag väljer att lyssna på fhm.
Det är också Fohm som erbjuder dig en fjärde dos. Dock har du nyss varit sjuk är det ju inte så stor anledning att vaccinera dig just nu utan då är det ju lika bra att vänta 3 månader eller så efter sjukdomen då skyddet efter den börjar klinga av.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är också Fohm som erbjuder dig en fjärde dos. Dock har du nyss varit sjuk är det ju inte så stor anledning att vaccinera dig just nu utan då är det ju lika bra att vänta 3 månader eller så efter sjukdomen då skyddet efter den börjar klinga av.
Svensk text om risk och nytta av vaccinering för yngre och äldre personer, och dosrekommendationer baserade på ålder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S SnickareHobb skrev:
[länk]
Du kanske ska skriva något också, och inte bara posta en länk!
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Har fått erbjudandet om en fjärde som jag tänker ta efter nyår.
Hinner inte innan och har ingen lust att prioritera in det över annat då jag dels tagit 3 doser samt efter det även fått covid en omgång
Vill fan inte veta hur sjuk jag skulle ha blitt om jag inte varit vaccinerad.
Inte så hög feber eller så ... men andningssvårigheter typ du sprungit allt du kan oavbrutet i 15min och sen med blodsmak försöka hämta andan och det av att gå från sängen till matbordet.
Är helt säker på att vaccin doserna såg till att jag inte hamnade på IVA.
( Jobbar hemifrån så jag fick det via ungarna från skolan och ungarna märkte inte ens av att de hade fått det annat än en av grabbarna tappade smaken i 3veckor och all mat smakade konstigt )
Skit att vara medelålders i detta fall.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Har han testat positivt för covid?
Jag bara menar med tanke på att det är en influensavåg nu också.
Han har använt de där skittesten som man använde som konsument från affärerna. De var 2 streck, inte säkert det stämmer såklart, men jo han har mest troligt det.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, vaccinet är ju borta ur kroppen efter någon vecka eller så.
Okej, men oavsett blev jag bra mycket sjukare av vaccinet än av sjukdomen i sig.
 
Jag (67 år) blev sjuk för inte länge sedan och låg med extrem hosta och tjockt slem i luftvägarna (men ingen egentlig feber) i över två veckor.
Jag har ingen aning om det var Covid eller Infuensa.
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.