Blev lite inspirerad efter att ha sett en fixarfilm på Youtube, om ett slags bräckjärn som användes för att komma bakom lister, men väldigt tunt och smidigt.

Hittade följande på Amazon som är så nära det går:
https://www.amazon.com/Titan-Tools-17007-3-Piece-Scraper/dp/B003ELVK9M/ref=sr_1_3

Nu handlar jag förvisso gärna från Amazon, men hellre från en annan svensk byggkedja.

Några tips? :)
 
  • Tre olika storlekar av flatmejslar i rostfritt stål, isolerade mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Får inte länken att funka, bild kanske?
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Blev lite inspirerad efter att ha sett en fixarfilm på Youtube, om ett slags bräckjärn som användes för att komma bakom lister, men väldigt tunt och smidigt.

Hittade följande på Amazon som är så nära det går:
[länk]

Nu handlar jag förvisso gärna från Amazon, men hellre från Sverige.

Några tips? :)
testade att söka på ”pry bar scraper” på amazon.se

https://www.amazon.se/Titan-Tools-11505-Mini-Flerfärgat17/dp/B003NU9K32/ref=mp_s_a_1_5?crid=3AQG61U0L7M4E&keywords=pry+bar+scraper&qid=1671206282&sprefix=pry+bar+scraper,aps,89&sr=8-5

tillfälligt slut såg jag nu, men kanske finns någon liknande.
 
Har kolllat på Hultafors-järnet och några till, men de är för klumpiga. Har dessutom ett liknande redan.

Bild tillagd. :)

(Edit: Detta var alltså svar till Dan.)
 
S snajgel skrev:
testade att söka på ”pry bar scraper” på amazon.se

[länk]
Precis. Men jag vill hellre hitta en svensk åf. Eller åtminstone veta facktermen är för detta verktyg. :)
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Precis. Men jag vill hellre hitta en svensk åf. Eller åtminstone veta facktermen är för detta verktyg. :)
Jasså, tolkade det som att du kunde tänka dig handla från svenska amazon.

Hoppas du hittar det.
 
S snajgel skrev:
Jasså, tolkade det som att du kunde tänka dig handla från svenska amazon.

Hoppas du hittar det.
Jag förstår dig, mitt inlägg var ju vädligt dumt skrivet, sorry . Har redigerat den nu.
 
  • Gilla
snajgel
  • Laddar…
Minibräckjärnet från Hultafors är jättebra. Jag har ett.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson och 3 till
  • Laddar…
Svart däckjärn med märkeslogo, designad för att avlägsna bil- eller cykeldäck, isolerad mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20-757
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag känner inte till just det där bräckjärnet från Biltema men jag har faktiskt dåliga erfarenheter av deras bräckjärn. De brukar både vara för tjocka i ändarna så att man inte kan trycka in dem i en smal springa och vara gjorda av mjukost så att de böjer sig när man tar i.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Gränsfors eller Hultafors kofot modell Tove är överlägsen allt annat.
 
Själv har jag ”lilla” hultaforsjärnet och har lossat många meter list med det ;)
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Har kolllat på Hultafors-järnet och några till, men de är för klumpiga. Har dessutom ett liknande redan.

Bild tillagd. :)

(Edit: Detta var alltså svar till Dan.)

Hur kan hultafors järnet vara för klumpigt? Det är ju både tunt och kort!
 
  • Gilla
Prodigys och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
ujh och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.