Amazon har shelly1 för 99 nu och fri frakt över 229 eller vad det är


Nej inte längre... Men i morse fanns dom, fan att man inte beställde då
 
  • Gilla
Mikael 81
  • Laddar…
Om man behöver en snubber för att ansluta en induktiv last till en Shelly-puck, gäller samma sak för en Shelly Plug så att det skulle vara en dålig idé att koppla in en värmefläkt till den?
 
En värmefläkt är väl i princip en resistiv last? Fläktmotorn som är induktiv är ju en väldigt liten del av den totala effekten.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
En värmefläkt är väl i princip en resistiv last? Fläktmotorn som är induktiv är ju en väldigt liten del av den totala effekten.
Och en Shelly Plug är inte känslig för induktiva laster alltså? Eller är det något med förhållandet mellan resistiv och induktiv last jag missar?
 
Eftersom det är så liten del av lasten som är induktiv så klarar den av att hantera det.
 
D Dilato skrev:
99 spänn, max 6st/kund.
[länk]

Fanns på Amazon nu igen för 99 och fri frakt
 
harka harka skrev:
det har pratats om att det ska komma en adapter till den nya Plus-serien, men jag har inte sett den ännu...
...men nu har den kommit – en adapter för Plus-serien som verkar ännu mer användbar

lite tjockare än den gamla motsvarigheten, men med skruvplintar och den stödjer nu upp till fem temperaturgivare samt även en ren analog (0-10V) och en digital ingång – känns som ett användbart tillägg!
Svart elektronisk komponent med märkningen "Shelly" och gröna anslutningsterminaler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.shelly.cloud/en/products/shop/shelly-plus-add-on
 
  • Gilla
kuse och 1 till
  • Laddar…
Det står Analog input range: hade ju varit bra med samma output till dimmbara drivdon..
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
leby leby skrev:
Det står Analog input range: hade ju varit bra med samma output till dimmbara drivdon..
ja, det kan vara en brist att de inte har någon 0-10V styrning

det går ju att lämna produktförslag till Shelly – i formuläret under Company | Contacts kan man ange Devices and Feature request – kanske dyker det upp i någon framtida release...

https://www.shelly.cloud/en/company/contacts

jag har väl lämnat ett par förslag genom åren...
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Försöker lägga till en Shelly Dimmer 2. Den hittas i appen, men sedan står det bara 'pending connection' Jag har provat att logga in lokalt, (192.168.33.1) för att sedan lägga till den till mitt IoT- nät, men det går inte heller. Lade till en vanlig Shelly1 20 min tidigare, det fungerade galant.....
 
Jag har också detta bekymmer med att det står P C och inget mer händer. Jag har då startat om den i fabriksläge (står i instruktionerna hur du gör) och sedan börjat om. Anslut din telefon till nätverket
ShellyDimmer xy och sedan till ditt eget nätverk och låt det ta tid ca 20-30 sek i Shelly cloud så brukar den komma upp av sig själv på första sidan alltså gå inte in i inställningar och lägg till utan låt den komma upp av sig själv och lägg till den där istället. Detta har fungerat i mitt fall. Jag köpte nyss 10 st shellyplug S till julbelysningen och där vart de två st som vägrade att få kontakt. Där gjorde jag så att efter att ha anslutit till Shellyplug S xxx nätet gick jag in på 192.168.33.1 och där klicka på knappsymbolen och hörde att relät slog till, därefter gick jag in i Shellycloud och väntade en liten stund och då kom det upp "add" på första sidan även på de två pluggarna som tidigare vägrat. Så jag tror att man har för bråttom att lägga till prylarna, mitt råd blir alltså "ge prylarna lite mer tid och lägg till dem på första sidan"
Mvh
B
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Jag har också detta bekymmer med att det står P C och inget mer händer. Jag har då startat om den i fabriksläge (står i instruktionerna hur du gör) och sedan börjat om. Anslut din telefon till nätverket
ShellyDimmer xy och sedan till ditt eget nätverk och låt det ta tid ca 20-30 sek i Shelly cloud så brukar den komma upp av sig själv på första sidan alltså gå inte in i inställningar och lägg till utan låt den komma upp av sig själv och lägg till den där istället. Detta har fungerat i mitt fall. Jag köpte nyss 10 st shellyplug S till julbelysningen och där vart de två st som vägrade att få kontakt. Där gjorde jag så att efter att ha anslutit till Shellyplug S xxx nätet gick jag in på 192.168.33.1 och där klicka på knappsymbolen och hörde att relät slog till, därefter gick jag in i Shellycloud och väntade en liten stund och då kom det upp "add" på första sidan även på de två pluggarna som tidigare vägrat. Så jag tror att man har för bråttom att lägga till prylarna, mitt råd blir alltså "ge prylarna lite mer tid och lägg till dem på första sidan"
Mvh
B
Ja, tid var nog det som behövdes. Efter 7 svåra år och 13 resets har jag den nu i appen. Men jag var tvungen att gå in via ip
 
  • Gilla
leby och 2 till
  • Laddar…
Kan man radera händelseloggen till en Shelly1?
Har testat lite fram å tillbaka men kör nu "skarpt" och då vore det bra med en ren logg
 
nino nino skrev:
Kan man radera händelseloggen till en Shelly1?
Har testat lite fram å tillbaka men kör nu "skarpt" och då vore det bra med en ren logg
Har du testat att fabriksåterställa och sedan installera den på nytt ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.