Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Du säger i princip att så länge du tycker som mig så är det bra. Tycker du något annat så är du faktaförnekare och konspirationsteoretiker.
Nej men om du förnekar fakta och tror på konspirationsteorier så är du en faktaförnekare och konspirationsteoretiker.
 
  • Gilla
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
Blodsoppen
timmelstad timmelstad skrev:
Nej men om du förnekar fakta och tror på konspirationsteorier så är du en faktaförnekare och konspirationsteoretiker.
Det är ju du/ni som stämplar allt som inte passar in i er värld som konspirationsteorier.
Jag börjar nästan ta det som en komplimang att bli kallad konspirationsteoretiker ;)
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är ju du/ni som stämplar allt som inte passar in i er värld som konspirationsteorier.
Jag börjar nästan ta det som en komplimang att bli kallad konspirationsteoretiker ;)
Enligt forskningen är skillnaden mellan sk. konspirationsterier och sanningen ca. 6 månader.
Också, enligt forskningen, hjälper vaccin som mest dem som säljer det.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Blodsoppen
B B-coy skrev:
Enligt forskningen är skillnaden mellan sk. konspirationsterier och sanningen ca. 6 månader.
Också, enligt forskningen, hjälper vaccin som mest dem som säljer det.
Tack B-coy(y)
 
  • Gilla
B-coy
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Du säger i princip att så länge du tycker som mig så är det bra. Tycker du något annat så är du faktaförnekare och konspirationsteoretiker.
Inte alls, jag säger att tycker man något annat än den samlade forskningen och vetenskapliga fakta visar, så är man faktaförnekare.
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är ingen som sagt att vaccin är riskfritt, ingen medicin är riskfri.

Men det innebär en större risk att inte vaccinera sig än att göra det.
Visst är det märkligt att du inte är ett dugg orolig för covid, vilket är betydligt farligare än att vaccinera sig…
Menar du alla olika covid mutationer?
 
B B-coy skrev:
Enligt forskningen är skillnaden mellan sk. konspirationsterier och sanningen ca. 6 månader.
Hur tolkar ”forskningen” då konspirationsteorin att man aldrig landade på månen? Den teorin har väl minst 30-40 år på nacken?
 
  • Gilla
Klacken och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ponera att det skulle vara som så att det vore på grund av covidsjukdom. Vore det inte fruktansvärt hemskt?
Att inte vaccinet funkade?
 
  • Gilla
EPG och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Hur tolkar ”forskningen” då konspirationsteorin att man aldrig landade på månen? Den teorin har väl minst 30-40 år på nacken?
"Men snälla, du måste väl förstå att det bara gäller just det här speciella fallet som jag sen tolkar som allmängiltigt för att det är det enda som pekar någorlunda åt mitt håll?"
 
  • Gilla
  • Haha
b8q och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Hur tolkar ”forskningen” då konspirationsteorin att man aldrig landade på månen? Den teorin har väl minst 30-40 år på nacken?
Jag vet inte. Har du forskat nåt i det?
 
B B-coy skrev:
Enligt forskningen är skillnaden mellan sk. konspirationsterier och sanningen ca. 6 månader.
Också, enligt forskningen, hjälper vaccin som mest dem som säljer det.
Vilken forskning är detta?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Vilken forskning är detta?
Den dyra.
 
Nissens
R Rolle691 skrev:
Menar du alla olika covid mutationer?
Kan du säga att vaccinet är farligare än någon covid mutation menar du?

Visa gärna någon trovärdig källa på det.
Den lär ju inte komma….
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Kan du säga att vaccinet är farligare än någon covid mutation menar du?

Visa gärna någon trovärdig källa på det.
Den lär ju inte komma….
Hur många doser fick du i dig?
 
B b8q skrev:
Inte alls, jag säger att tycker man något annat än den samlade forskningen och vetenskapliga fakta visar, så är man faktaförnekare.
Men om fortsatt forskning visar att den första forskningen var fel eller inte visade hela bilden?
Som rökning (https://popularhistoria.se/vardagsliv/hygien-halsa/rokning-och-cancer) där till och med läkare gör reklam för rökning.
Finns andra exempel som asbest, en stor diskussion sker kring hur bra socker är för hälsan nu eller rättare sagt hur skadligt det är för människan (innan visade forskning att det var fett som var farligt och inte socker.
Vad jag menar är att saker kan förändras när man lär sig mer om det.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.