Han jag köpte huset av hade byggt ramper ut över en slänt som är knappt 2m, tyvärr tog han med det.
 
N Niq skrev:
En rejäl bock att köra upp bilen på fungerar också väldigt bra.
Såg en övergiven smörjbrygga i somras:
Överväxt träbro i skogsmiljö under sommardag, med blommor, gräs och tallar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
galento
K Kurtivan skrev:
En kille i grannbyn här har faktiskt en billyft ute. Han har inget garage men har istället förankrat en lyft i rejäla balkar och byggt ett trallgolv runt om lyften. Placeringen är vid bostadshusets gavel.
En kille här hade också det , bultad i en
kraftig järnram och han tyckte det funkade
bra.
 
galento
N Niq skrev:
En rejäl bock att köra upp bilen på fungerar också väldigt bra.
Ja men fasen va gött det vore att kunna stå rak under bilen och meka.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja men fasen va gött det vore att kunna stå rak under bilen och meka.
Så hög bock kan ju bli intressant att köra upp på. Men det är en enorm skillnad redan om man får upp bilen så man kan skruva i hjulhusen stående. Då ryms man att sitta på knä eller en låg pall under bilen också. Mycket bekvämare än att ligga på ett liggunderlag direkt på gruset
 
  • Haha
galento
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ett litet trick som hjälper ibland är att först värma det hett och sedan kyla ner det ganska snabbt med tex rostolja.
Nu är släpet ihop igen, har inte provbackat men det funkar nog nu.

Tipset här ovan funkade rätt bra och jag slipper noppa ögonbrynen på ett tag och luggen är ännu längre bak nu... :rofl:

Var lite snabb med rostoljan så sprayade innan jag fick bort lågan.
 
  • Haha
  • Gilla
Bjober och 7 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nu är släpet ihop igen, har inte provbackat men det funkar nog nu.

Tipset här ovan funkade rätt bra och jag slipper noppa ögonbrynen på ett tag och luggen är ännu längre bak nu... :rofl:

Var lite snabb med rostoljan så sprayade innan jag fick bort lågan.
Pluspoäng för att du uppdaterade :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nu är släpet ihop igen, har inte provbackat men det funkar nog nu.

Tipset här ovan funkade rätt bra och jag slipper noppa ögonbrynen på ett tag och luggen är ännu längre bak nu... :rofl:

Var lite snabb med rostoljan så sprayade innan jag fick bort lågan.
Blir hastigt intressant om oljan tar eld och det far ner i burken.

Bra att det lyckades
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento
N Niq skrev:
Så hög bock kan ju bli intressant att köra upp på. Men det är en enorm skillnad redan om man får upp bilen så man kan skruva i hjulhusen stående. Då ryms man att sitta på knä eller en låg pall under bilen också. Mycket bekvämare än att ligga på ett liggunderlag direkt på gruset
Ja för tusan , ligga på rygg är ingen höjdare. Jaha du har en så hög bock , en sån skulle
helt klart vara värt att fundera på (y)
 
Nä jag har inte. Svärfar hade en den finns nog kvar men är ganska invuxen och inte så mycket använd sedan han dog. Skulle vilja flytta den hem men det är inte helt lätt när det är flera delägare på allt som blev kvar. Frun är inte så pigg på att ha den på gården heller.

Sen skruvar jag inte så mycket med bilar heller mera. Gör bara det jag måste på min egen bil. Ju nyare bilarna blir desto mindre kan man göra själv. Rost är det sista jag vill laga så brukar byta bil i tillräckligt god tid för att slippa det.

Ganska enkelt att bygga egentligen men blir ju en viss kostnad förstås.
 
galento galento skrev:
En kille här hade också det , bultad i en
kraftig järnram och han tyckte det funkade
bra.
var vanligt för på bensinstationer på mecka själv delen
 
Hade 2 pelar lyft i mitt garage med 250 takhöjd, fick göra hål i taket för den ena pelaren som hade motor.
Lagom att hissa upp en vanlig bil för att meka vid hjulen. Under åkte jag runt på en nerkapad kontorsstol, inte optimalt, men bättre än ingenting.
Märkligt nog har jag hundratals bilder från garaget, men inte en enda där lyften är med !!!
Tror det finns en bild i husprospektet, ska leta fram den.
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
K
Vore intressant att se hur era garage ser ut :)
 
K Krux skrev:
Vore intressant att se hur era garage ser ut :)
Jag har en fin grusplan :rofl:
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Vore intressant att se hur era garage ser ut :)
Det tror jag inte, jag får skruva ute...
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.