richardtenggren
På Häggs Bildemontering har man tidigare kunnat gått runt och plockat, men var nog 10 år sedan jag var där sist.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har kollat bildelsbasen, men där fanns ingen... :thinking:
Finns det inte något billigt "styling-kit" med pedalgummin från valfri kina-site?
Vore väl något med ett rally-kitt till Mondeon? :D
 
N Niq skrev:
Finns det ännu skrotar där man får plocka själv?
Tycker att allt bara är bildemonteringar som plockar bort det dom kan få lite pengar för och sedan skickar resten till återvinning.
Returbilen är väl en. Men oftast inte lönt för vissa åker dit och länsar bilarna på allt värdefullt för det är så billigt.
De man inte får gå in på är oftast dyrare än nypris.
Tar man modern amerikan så är exempelvis stötdämparben dyrare begagnat än att köpa helt nytt.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Finns det inte något billigt "styling-kit" med pedalgummin från valfri kina-site?
Vore väl något med ett rally-kitt till Mondeon? :D
Jo, det gör det säkert, men allt jag hittade var universalgrejer, och det brukar ju vara sådär... :)
 
hsd
richardtenggren richardtenggren skrev:
På Häggs Bildemontering har man tidigare kunnat gått runt och plockat, men var nog 10 år sedan jag var där sist.
Tror de flesta slutat med självplock på grund av svinnet
 
hsd hsd skrev:
Tror de flesta slutat med självplock på grund av svinnet
Jo, vi fick ett klientel som förstörde för oss seriösa.
Känner en bilskrotare, de stängde igen för 10 år sen.
"Jag orkade bara inte stå och diskutera pris på vart enda del, sa jag 200 fick jag ett bud på 100. Fick jag sen 150 så gick jag miste om 500 som de hade i fickorna, behöva stå och visitera folk hade vi ingen lust med"
En hade kommit gående genom receptionen med en fullproppad kasse och en kofot, de hade ropat, Stopp, vad har du i kassen.
"Bara glödlampor" När de ville ha betalt "Jag vill inte betala för de här, de kan ju vara trasiga"
När de gick ut på skroten och kollade var vartenda bakljus och strålkastare bortbruten med kofoten.
 
  • Wow
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Strålkastartorkare, försvann det samtidigt som plasten gjorde sitt intåg?

Försökte hitta till gammelmercan för några år sedan, det gick inte att få tag på.. Tur de gamla delarna var i rostfritt så gummit enbart behövde bytas och vart siliconblad ist.

https://www.facebook.com/reel/836579371024446?s=chYV2B&fs=e

https://9gag.com/gag/aXrQ6e9

Edit: Hur beddar man in film numera? :thinking: Hittade inte klippet på bättre plats än ovan...:oops:
 
Ja, plast och torkare är ingen bra kombo.
Sista bil jag hade det på var en V40T4 -02.
Bra när det funkar.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Edit: Hur beddar man in film numera? :thinking: Hittade inte klippet på bättre plats än ovan...:oops:
Knappen "Ladda upp bild/video" bredvid knappen "Skicka".

Skärmdump av forumtråd; användare citerar, frågar om filmuppladdning, textredigeringsalternativ synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har ett 4P släp från runt 00
Besiktat i våras med bra bromsar, efter 2 ombes men ändå...

Backautomatiken funkar inte på vänster sida, ibland om det är slätt kan jag backa långa bitar, ska jag tex över en tröskel till ett garage så slår det stopp direkt.

Plockade av trumma nu och förväntade mig att det skulle vara helt ihop rostat men jag tycker att den verkade som delen där vajern går in i rörde sig lätt.

Eller är backautomatiken vid spänndelen?

Nu när jag tittar på bilden så verkar det ju så ser jag nu...

Bilens trumbroms med bromsskor, fjädrar och bromscylinder synlig, fordonets underhåll eller reparation pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bromstrumma och bromssystemkomponenter, möjligen slitna, i ett fordon. Fokus på bromsbackar och justeringsmekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Backautomatiken är mojjen vid fjädern på översidan där. Den ska löpa lätt på axeln den leder sig kring. Ser inte ut som att den gör det med tanke på hur fjädern är utdragen....
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ja det här måste ju vara den

Rostig bromstrumma och hjulaxel på fordon, närbild, sliten mekanisk del, ingen synlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sitter helt fast och själva stora grejen verkar vara nitad i skölden som inte heller verka gå att få lös...
Drygt!
 
RoTe
nino nino skrev:
Sitter helt fast och själva stora grejen verkar vara nitad i skölden som inte heller verka gå att få lös...
Drygt!
Vilja, våld och värme!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Brukar gå att få lös med lite bra rostlösning och nån stor "skiftnyckel" Sen får man ju vricka på den fram och tillbaks och lösa upp rosten. Annars är det ju gassvets som gäller så man kan värma rejält.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Brukar gå att få lös med lite bra rostlösning och nån stor "skiftnyckel" Sen får man ju vricka på den fram och tillbaks och lösa upp rosten. Annars är det ju gassvets som gäller så man kan värma rejält.
Blir för dåligt med sån handhållen gasolvärmare antar jag? Induktion kanske funkar om man kommer åt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.