• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
T
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 3 901 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Hade ju varit pinsamt att svara fel eftersom jag arbetar som säljare på Rexel. Kunderna skulle nog fått sig ett gott skratt
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag fick 8/11 rätt, vilket är bättre än 1 437 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Inte jättenöjd med mitt resultat. Blev lurad att svara fel på en fråga.
 
tommib
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 4 238 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"


Vore väl pinsamt annars...
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
L lilstugan skrev:
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 1 681 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Konstig fråga med storlek på huvudsäkring för villa.
kan absolut vara 63 A
Kan vara men det är ovanligt, utom i Göteborg tydligen. Normalt sett är serviser 6 eller 10 kvadrat som avsäkras 35A i nätägarens kabelskåp, och för att få selektivitet kan man inte ha högre än 25A huvudsäkringar, och dessutom är det oftast gänga 2 säkringsapparater i mätarskåp.
 
Stickan56
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
EddieHansson
Jag fick 10/11 rätt, vilket är bättre än 3 603 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"

Tog fel på max huvudsäkring. 25A verkar lite. Men det är kanske vad man max kan byta till?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.