D
Var ett tag sen man uppdatera märkte jag

nu börjar nedervåningen bli färdig för sista slip och färg :)

ovanvåningen är snart gipsad och imorgon byggs det upp innerväggar
Trapphålet är också färdig gipsat !
Renovering av trapphus med gipsskivor, byggmaterial spridda, stege, isoleringsplast, pågående arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett oinrett vindsvåning med isoleringsmaterial, träplankor, verktyg och byggmaterial. Renoveringsprojekt pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Omfattande renovering av vind med gipsskivor, isoleringsmaterial, träplankor och arbetsverktyg. Inomhusljus, arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Bra jobbat!
Vi kommer göra liknande på vår övervåning som med är panel..
Men vi tänkte ha kvar panel i innertaket. Och sen gipsa sneväggarna! Tänker de kan ju bli en snygg kontrast!

dock ligger vår panel på andra hållet vid nock mot vad din gjorde!
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
D
A amoreex skrev:
Bra jobbat!
Vi kommer göra liknande på vår övervåning som med är panel..
Men vi tänkte ha kvar panel i innertaket. Och sen gipsa sneväggarna! Tänker de kan ju bli en snygg kontrast!
dock ligger vår panel på andra hållet vid nock mot vad din gjorde!
ja men det blir säkert snyggt !
 
D
Idag öste vi på

de 2 innerväggarna byggdes upp och ena sidan fick Osb och jag hann med att sätta halva väggen med gips Pågående byggarbete i rum, isolerade väggar, byggmaterial och verktyg utspridda, delvis monterad gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats inomhus med oavslutade väggar, tak, fönster och konstruktionsmaterial. Ombyggnad eller renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Under arbete, byggplats inomhus, OSB-skivor, konstruktionsskum, verktyg, arbetslampa, oavslutade väggar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett pågående inomhusbygge med isolering, skivor, verktyg och oavslutade väggar under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



fick även dit de sista kottlingarna
Renovering; öppet golv med synliga bjälkar och spill, isolering, verktyg och träavfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

imorgon fortsätter vi med gips :)
 
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
D
Idag blev där gipsat

väggen till sovrummet (brevid trappan ) fick gips

Ett outvecklat loftutrymme under uppbyggnad med skräp och en bygglampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ena sovrummet fick isolering, elen blev dragen, Osb samt gips Pågående renovering, oavslutad gipsskivvägg, byggmaterial, stege, arbetsstol, verktyg och spill på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


nu är där ett sovrum kvar sen är ovanvåningen färdig för spackel och färg
 
  • Gilla
SusoDus och 7 till
  • Laddar…
D DSOS skrev:
Idag blev där gipsat

väggen till sovrummet (brevid trappan ) fick gips

[bild]

Ena sovrummet fick isolering, elen blev dragen, Osb samt gips [bild]

nu är där ett sovrum kvar sen är ovanvåningen färdig för spackel och färg

Bra jobbat!
Måste vara en härlig milstolpe!
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
Oerhörd energi
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
D
A amoreex skrev:
Bra jobbat!
Måste vara en härlig milstolpe!
fantastisk känsla får jag säga :) men ett sovrum kvar så nu kämpar jag på ! Är rätt trött på Osb och gips nu
 
D
Idag var en kväll där det bara flöt på

isolera och satt Osb
Inomhus byggarbetsplats med oskyddade väggstommar, isolering, eluttag, stege och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående byggprojekt, träskivor, byggmaterial, stegar, verktyg, inomhus, otillrättalagt golv, väggar, tomrum, konstruktionsfas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tillslut fick jag även till all gips Renoveringsarbete pågår, gipsväggar, dörröppning, verktyg och byggmaterial syns. Oavslutat projekt, arbetsplatsen är stökig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


imorgon blir det fortsättning på gipsandet så jag hoppas att jag är nära till att vara klar med det då
 
  • Gilla
Zlingo och 4 till
  • Laddar…
D
Idag blev jag färdig med Golvspån känslan att gå från att riva det massiva furugolvet för att sen inse att jag måste sätta över 100 kottlingar med laser och mäta ut varenda en, balansera över dessa balkar i flera veckor sitta på knä samtidigt som man skulle mäta och skruva

till att tillslut bära och balansera stora golvspånskivor och limma samt skruva dit dessa

vilket jäkla jobb det har varit och NU är det äntligen färdigt !

på bilden ser ni även den enda lottningen som jag lyckades sätta 5mm för högt och tyvärr insåg jag inte misstaget förrän efter skruvar och lim….

så jag jacka ur precis där och fick ner spånen så det var jämnt igen :)

vilken härlig kväll ! Inomhuskonstruktion, isolering exponerad, träplankor, cirkelsåg, renovering, träväggar, oavslutat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oavslutat byggprojekt med verktyg, träplankor, och isolermaterial, i ett trärums interiör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rosen.johansson och 6 till
  • Laddar…
D
Lite mer gips imorgon blir jag färdig med ovanvåningen !
Oinredd vind med takfönster, gipsskivor, träpanel, byggverktyg på golvet. Renovering eller byggnation pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Oavslutat rum under konstruktion med gipsskivor, isoleringsmaterial och trädetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick även bilder på våra trappsteg i bok Två ihopfällbara träskärbrädor på ett arbetsbord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träplanka på verktygsbord, delvis inplastad, industriell miljö, spånplattor i bakgrunden, arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
claesborjesson och 6 till
  • Laddar…
Trappstegen ser (y) ut
 
D
Eftersom all gips är färdig så finns det inte mycket mer att göra än att lägga golv

målarna har inte målat där nere men vi måste få golvet på plats så trappan kan levereras i veckan. Så det får bli att pappa golvet innan vi lämnar imorgon

men vi kom långt idag nästan hela köket och lite mer än en tredjedel av vardagsrummet är nu lagt

Tomt rum under renovering, skyddad golv, oslipade väggar, dammsugare, ingen inredning, byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt rum under renovering med blå golvdäcksmatta nära fönster, kala väggar och betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete pågår, nytt trägolv installeras. Skyddspapp ligger på golvet. Obeboeligt utrymme med vägguttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående golvinstallation, trägolv, verktyg och byggmaterial syns. Halvfärdigt rum, skyddsplast på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår, trägolv under installation, rum under konstruktion, byggmaterial utspritt, oavslutat arbete, skyddstejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum under renovering med trägolv, kala väggar, kablar, och byggmaterial synliga. Oavslutat arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt rum, renovering, trägolv, verktyg på golvet, skyddsplast, kablar, arbetslampa, spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett tomt rum under renovering med trägolv, vit vägg, gula sopsäckar och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
SusoDus och 8 till
  • Laddar…
D
Så ja då var vardagsrummet och köket samt halva hallen fixad med golv, så nu är vi redo för trappan :) och så fort målarna är klara så kan vi börja bygga kök!
Rymligt, outformat rum med byggmaterial, stege, skyddad golv, fönstervägg, elektrisk kabel, arbetslampa, halogenstrålkastare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete, golv lagt, verktyg och skyddsmaterial synliga, arbetsbelysning på, dörr öppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt rum under renovering med trägolv, arbetsljus och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Zlingo och 11 till
  • Laddar…
D
På måndag kommer bolaget vi skall köpa bänkskivor ifrån och mäter så nu måste skåpen upp på väggen och även skåpen till köksön byggas

det gick fan fort att bygga 7 skåp, har 6 st till som blir klara imorgon så då fattas det bara att dra upp dem på väggen i helgen.

Platt-TV i kartong, öppnad förpackning, skräp, instruktionsmanual, inomhus, monteringsprocess pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksskåpsstommar på byggarbetsplats, verktyg och målningsmaterial synliga, oavslutat renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


borde även hinna göra färdigt golvet på nedervåningen och kanske börja på golvet där uppe vi får väll se
 
  • Gilla
rosen.johansson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.