Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Var han från Veteranpolen?

Har hört om avdankade byråkrater som sett sin chans att få komma ut och lufta sig efter pension. De har lekt arborister och målare utan att ha någon kunskap alls. Å folk har trott att det varit yrkesmän. :confused:


Nej. Tog in offerter från 4 företag på offerta och 4 från servicefinder. Alla kom hit, tittade, gav offert. Jag kollade omdömen osv och valde en som låg i mitten prismässigt och hade många positiva omdömen. I fortsättningen kommer jag bara att anlita folk som annat folk har rekommenderat och där jag kan kolla på resultatet.
 
  • Gilla
Plätt Fia
  • Laddar…
Uppdatering:

Jag kan ju berätta att golvsliparkillen håller med om att trappen är förstörd, och han kommer att betala mellanskillnaden från sin offert och vad det kommer att kosta att få den så som den borde blivit när han fick uppdraget, dvs fin. Jag kommer alltså betala det jag skulle, och han resterande. Det kommer att läggas på nya trappsteg av ett företag som inte gör annat, och jag hoppas nu att det hela får ett snyggt avslut.

/Maria
 
  • Gilla
Pytt och 7 till
  • Laddar…
Avslut:

Allt löste sig till det bästa.
En trappfixarfirma kom hit och gjorde underverk med trappen och golvsliparkillen betalade utan krångel mellanskillnaden som avtalat.
Efter detta är nu väggarna målade en sista gång och trappräcket målat så nu anser jag trappen vara klar och har släppt det hela :)

Nu har jag andra bekymmer med en elementkille men det är en annan story.

Trätrappa inomhus, vit vägg, filtkast över räcke, enkel design, kabel längs väggen, stigande perspektiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mawe85 och 21 till
  • Laddar…
Skönt att höra och tack för återkoppling.
 
  • Gilla
MariaBK och 1 till
  • Laddar…
Vad gjorde dom, bytte samtliga plansteg ?
 
GlennB GlennB skrev:
Vad gjorde dom, bytte samtliga plansteg ?
Hej.

De lade på nya plansteg ovanpå. det såg superenkelt ut men han som var här är ju naturligtvis proffs :)


https://fb.watch/hPMUOm15yW/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.