Sanningen är nog den helt enkelt att många vill inte byta drivmedel. De gillar sin fossilbil så mycket att allt annat är otänkbart....
Totalt döva för alla rationella argument.

Jag har ett speciellt namn för sådana.

FOSILKRAMARE.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Sanningen är nog den helt enkelt att många vill inte byta drivmedel. De gillar sin fossilbil så mycket att allt annat är otänkbart....
Totalt döva för alla rationella argument.

Jag har ett speciellt namn för sådana.

FOSILKRAMARE.
Jag kommer byta när tekniken och infrastrukturen har blivit bättre och priserna har gått ner
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
hsd
E Elajomannen skrev:
Sanningen är nog den helt enkelt att många vill inte byta drivmedel. De gillar sin fossilbil så mycket att allt annat är otänkbart....
Totalt döva för alla rationella argument.

Jag har ett speciellt namn för sådana.

FOSILKRAMARE.
Till skillnad från elkramare ;) , sådana som skriver spaltkilometrar om hur förträfflig deras elbil ör , en del tar i som om de vill övertyga sig själv om att de gjort en bra affär :D
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Prata med en säljare för några månader sen han kör dagligen otroligt mycket och byter bil varje år han menar han skulle tänka sig köra elbil men det går inte skulle få nåt sålt för halva dagen skulle gå till att ladda och om han hittar en laddare så är priset högt han menar kungen bland sälj bilarna mercdes e klass och BMW 5 serien diesel
Dina förutsättningar gäller ju i Frankrike. Det är inte helt jämförbart med Sverige.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Dina förutsättningar gäller ju i Frankrike. Det är inte helt jämförbart med Sverige.
Svensk säljare i Sverige
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Vad kostar det att ladda en elbil fult på ionity idag
Det beror på vilken elbil och om du har abbonemang eller inte.

Med abonnemang kostar det 99kr att fylla 32kWh batteriet i min MiniCooper. Milkostnad någonstans runt 5kr högt räknat för el då. Ungefär 1/3 av vad milkostnaden för diesel blir.
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Konstig bil i så fall ! En vanlig folklig Kia har inte så stor temperaturkänslighet . De kanske har byggt en bil själva.....
Det var en VW ID3 tror jag. Sen när de skulle hem igen så hade hjulen frusit fast, så det kanske var ett måndagsexemplar.
 
M maria01 skrev:
Har kört motorväg i 3 timmar nu bara sett 2 elbilar båda tesla p100 säger ju en del


Prata med en säljare för några månader sen han kör dagligen otroligt mycket och byter bil varje år han menar han skulle tänka sig köra elbil men det går inte skulle få nåt sålt för halva dagen skulle gå till att ladda och om han hittar en laddare så är priset högt han menar kungen bland sälj bilarna mercdes e klass och BMW 5 serien diesel
Och jag ser minst 20-30 tesla om dagen, vilket säger en del.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Med en WV ID4 som nämnts här innan fixas sträckan på ett stopp i 14 minuter ( som man ändå bör göra om man ska köra 42 mil).;
[länk]

D.v.s. det går lika fort med en elbil som en ICE-bil.
Tydligen har det skett en enorm utveckling mellan ID3 och ID4...
 
E Elajomannen skrev:
Sanningen är nog den helt enkelt att många vill inte byta drivmedel. De gillar sin fossilbil så mycket att allt annat är otänkbart....
Totalt döva för alla rationella argument.

Jag har ett speciellt namn för sådana.

FOSILKRAMARE.
Jag tror helt enkelt att vi fokuserar på olika rationella argument. Det är ju inte svartvitt...
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
wildeside
M maria01 skrev:
Diesel priset här är 1.85 idag
I Iran kostar dieseln 12 öre litern 7 november, men det hjälper inte mej i Sverige.
 
  • Gilla
Bangan och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Dina förutsättningar gäller ju i Frankrike. Det är inte helt jämförbart med Sverige.
Sant. Det är varmare i Frankrike så elbilar borde funka bättre där. ;)
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Det var en VW ID3 tror jag. Sen när de skulle hem igen så hade hjulen frusit fast, så det kanske var ett måndagsexemplar.
Ja jo, kanske det. Jag är väldigt skeptisk till Europeiska bilar överlag. Asiatiska litar jag helt och fullt på.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Det var en VW ID3 tror jag. Sen när de skulle hem igen så hade hjulen frusit fast, så det kanske var ett måndagsexemplar.
Var inte alla tidiga ID3 måndagsex…
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Till skillnad från elkramare ;) , sådana som skriver spaltkilometrar om hur förträfflig deras elbil ör , en del tar i som om de vill övertyga sig själv om att de gjort en bra affär :D
Ja ungefär som att en del påstår att deras Volvo är så snååååål. Drar inte mer än 0.62
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.