F frasen_36 skrev:
INTE i trängseln på tankställen eller "matserveringar".
Vilken trängsel? Har du egen erfarenhet?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Vilken trängsel? Har du egen erfarenhet?
Tror du inte de flesta som haft körkort en längre tid har erfarenhet av ställen som Sillekrog eller Tönnebro?
 
  • Haha
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du inte de flesta som haft körkort en längre tid har erfarenhet av ställen som Sillekrog eller Tönnebro?
Inget jag kan relatera till men det förekommer alldeles säkert. Hade det varit ett stort problem hade man hört mer om det.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
F
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Vilken trängsel? Har du egen erfarenhet?
Ja, de jag åker förbi brukar ha ganska välfyllda parkeringar.
Särskilt under högsäsonger med skollov eller andra större resehelger är det ibland kaosartat på vissa ställen. Har du missat det så är du inte speciellt "berest".
Som sagt, föredrar rastplatser efter vägen som ger mig mer värdefull avkoppling.
 
  • Gilla
videopac och 3 till
  • Laddar…
Som sagt, vore det ett stort problem hade vi hört mer om det. För övrigt får du stanna var du vill men du fabricerar beteende som jag inte tror förare normalt har. Oavsett bränsle stannar man och passar på att äta och annat när man stannar.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
F
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Som sagt, vore det ett stort problem hade vi hört mer om det. För övrigt får du stanna var du vill men du fabricerar beteende som jag inte tror förare normalt har. Oavsett bränsle stannar man och passar på att äta och annat när man stannar.
Du har inte hört talas om medhavd matsäck och fika..??
 
F
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du inte de flesta som haft körkort en längre tid har erfarenhet av ställen som Sillekrog eller Tönnebro?
Precis. Där kan man knappast prata om "avkoppling"
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
F
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Inget jag kan relatera till men det förekommer alldeles säkert. Hade det varit ett stort problem hade man hört mer om det.
Då har du ingen erfarenhet om det du skriver.
 
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Du har inte hört talas om medhavd matsäck och fika..??
Jodå. Fast jag hade inte stannat en extra gång för att fika. Det skulle ta lika lång tid som det gör för elbilsnissarna. Då missar man hela vinsten med en fossilbil.
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
F
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Jodå. Fast jag hade inte stannat en extra gång för att fika. Det skulle ta lika lång tid som det gör för elbilsnissarna. Då missar man hela vinsten med en fossilbil.
Vaddå "extra gång"??
 
F frasen_36 skrev:
Vaddå "extra gång"??
Nä, du kör ju på luft...
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
F
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Nä, du kör ju på luft...
Svårt att hänga med - eller?
Jag behöver inte tanka för att köra mina mil. En tank räcker!!
Sen tar jag rast när jag behöver och där det är trevligast.
 
F frasen_36 skrev:
Svårt att hänga med - eller?
Jag behöver inte tanka för att köra mina mil. En tank räcker!!
Sen tar jag rast när jag behöver och där det är trevligast.
Nu förstår jag. Du har en kubik bensin på släpvagnen. Det borde jag fattat direkt.
 
  • Haha
JLyck och 2 till
  • Laddar…
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nu förstår jag. Du har en kubik bensin på släpvagnen. Det borde jag fattat direkt.
65 liter i tanken på bilen räcker mer än väl...(y)
 
F frasen_36 skrev:
Svårt att hänga med - eller?
Jag behöver inte tanka för att köra mina mil. En tank räcker!!
Sen tar jag rast när jag behöver och där det är trevligast.
Vi kan ta ett par exempel.
1. Vi kör en fossilbil 80 mil (för enkelhetens skull). Man fikar där man vill men slipper tanka förrän du är framme. Däremot har du tankat en gång innan du körde.
2. Vi kör en elbil 80 mil. Tankad när man tar den hemma. Tanka en gång vid en laddare, som normalt inte har någon kö, äter samtidigt. Laddar när man är framme.

Vari ser du problemet för endera färdsätt? De lär ta lika lång tid eller bara marginellt långsammare.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.