R Rolle85 skrev:
Nyheterna
Då får jag försöka uppdatera mig i nyhetssändningarna.
 
Där ser man, har nyheterna en tidsmaskin?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
A
DennisCA DennisCA skrev:
Elbil skulle va intressant men jag föraktar moderna bilar, både utseendemässigt och då det gäller möjlighet till egen service... Jag har småfunderat på att egenkonvertera en gammal japansk pickup istället med en nissan leaf motor.

Hm, service på en elbil är ju typ kupéfilter och möjligen bromsvätska…
 
Dom rostar nog dom också slutligen och en såpass modern bil kan man inte svetsa på längre p.g.a. legeringarna som används. En gammal pickup ram kan du svetsa och byta delar på tills det är som theseus skepp.

Sen är det ju modern design också som är förskräcklig, touch screens för hela slanten, SAAS tjänster som slingrar sig in överallt, var väl BMW som nyligen kom ut med att man ska börja få betala en månadsavgift för att slå på sätesvärmaren.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
A
Framförallt touchknapparna i vår bil är makalöst värdelösa, resten kan jag leva med.
 
F
Scouten skrev:
Framförallt touchknapparna i vår bil är makalöst värdelösa, resten kan jag leva med.
Det är ju förbjudet att använda handhållen mobil under färd för att det bl.a. stör koncentrationen och därmed påverkar säkerheten.
Helt ok tycker jag. Men hur i kan det då vara godkänt att använda
touchknappar och läsa skärmmenyer? Var är logiken? Bara undrar??
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Där ser man, har nyheterna en tidsmaskin?
En prognos från SVK. Fortfarande beräknat bli dubbelt så dyrt som förra året men det är ingen som vet. Kommer säkert fler prognoser.
 
F frasen_36 skrev:
Jaha du menar att man måste byta fritidshus för att det ska funka med batteribil? :crysmile:
Det är min plan, ja. Fast två timmar som jag personligen har till stugan idag funkar givetvis, men jag tycker det är för långt bort. Bland annat.

"frasen" gör förståss som hen vill, men jag tycker inte att hen ska köra 8 timmar med släp med bara en kort paus för att tanka. Det finns en anledning till att yrkeschaufförer har lagstadgade raster.
 
F frasen_36 skrev:
Du behöver inte bekymra dig för min trafiksäkerhet. Jag tar de raster som behövs.
Vad är då problemet med att ladda bilen samtidigt? :geek:
 
Och nu blev det precis 50 000 dyrare att köpa elbil....
 
F
Anna_H Anna_H skrev:
Det är min plan, ja. Fast två timmar som jag personligen har till stugan idag funkar givetvis, men jag tycker det är för långt bort. Bland annat.

"frasen" gör förståss som hen vill, men jag tycker inte att hen ska köra 8 timmar med släp med bara en kort paus för att tanka. Det finns en anledning till att yrkeschaufförer har lagstadgade raster.
Var får du en "kort paus" ifrån"?
Som jag skrev så tar jag de pausar jag behöver. Men inte på något tankställe - där tankar jag - om det behövs...
När jag behöver rast väljer tidpunkt som passar mig - inte bilen. Och det på ställen där man kan koppla av, t.ex. fina rastplatser.
En rast som ger mer värdefull avkoppling än i trängsel och köer.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
F
Anna_H Anna_H skrev:
Vad är då problemet med att ladda bilen samtidigt? :geek:
Det finns väldigt sällan laddplatser på rastplatser utefter vägen. Oftast kanske bara en soptunna...
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Inte en gång har jag stannat och laddat där det "bara är en soptunna". Jag måste säga att din okunskap är fantastisk.
 
F
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Inte en gång har jag stannat och laddat där det "bara är en soptunna". Jag måste säga att din okunskap är fantastisk.
Svår att förstå?? Undrar vem som är okunnig??
Jag tar mina raster på rastplatser längs vägen där man kan koppla av.
INTE i trängseln på tankställen eller "matserveringar".
 
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Vad är då problemet med att ladda bilen samtidigt? :geek:
Problemet för mig är att jag vill ta paus när och där det passar mig och inte när bristfällig teknik tvingar mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.