E Emelieh skrev:
Tycker det är väldigt intressant att alla klagar på Anticimex för vilka problemområden de påpekar, hur små och enkla de än må vara. Men ni förstår väl att Det är försäkringsbolaget som BESTÄMT och väljer hur varje enskild ”avvikelse” i ett hus ska noteras. Det är inte en besiktning som gäller alla i branschen och där alla gör lika som en besiktning vid försäljning bör vara.
Här bestämmer försäkringsbolaget och det är såklart utefter vilka skador de fått ersätta under de senaste åren.
Och den största anledning till att de anlitar Anticimex är SÅKLART inte för att friskriva sig från några små mindre bagateller utan för att man inte ska kunna försäkra ett helt hus som kanske är totalt rötskadat, eller försäkra ett hus som kanske brunnit! Vem vet det liksom om de inte skickar ut någon för att kontrollera?
Sen också såklart för att påpeka brister för kunderna som de förhoppningsvis åtgärdar så det ALDRIG uppstår en skada? Hur kan det vara svårt att förstå att såhär måste försäkringsbolag driva sina företag för att göra vinster och inte ha allt för dyra premier på befintliga kunder?!
Nu handlar det mycket kring AC inte hur fb väljer att tolka de olika punkterna.
En dålig besiktning skulle kunna vara ödesdiger för en själv. Om den punkten de slarvade på var en viktig punkt. Så om besiktningen ligger till grund för min premie så är det väldigt viktigt att de gör en bra besiktning. Alltså ännu en anledning att vilja undvika ac. Desto viktigare en besiktning är desto större anledning att ställa krav på besiktningen.
Sen borde egentligen besiktnings ivern leda till lägre premier. Beroende på anmärkningar.
Egentligen har jag svårt att se nyttan. Om det uppstår ett problem med badrummet brukar det inte vara så svårt att ta reda på ungefärlig ålder.
 
T tergo skrev:
man spikade strö läktena oxså
Jovisst men sitter inte bärläkten fast så blir det ju lika illa. Iofs långa spik går ju men då kvarstår det brutna tätskiktet som det anmärktes på. Fast det kanske går lika bra med popnit.
 
S Skatudden skrev:
Har dåliga erfarenheter av Anticimex här i norra Roslagen. Korttidsutbildade personer ofta helt utan bygg/fackutbildning dömer ut lutningar i badrum och äldre badrum byggda enligt dåtidens normer....
Vi har Länsförsäkringar Stockholm utan såna krav. Ps på skadedjurssidan är personalen däremot genomgående mkt proffsiga och kompetenta.
Min erfarenhet också. De missade helt att jag hade en mögelskada. Medan på nya huset var de och tog ner getingbon, snabbt, kommunikativt och proffsigt
 
H Hocke68 skrev:
Vi hade en mycket duktig jurist, som tidigt frågade om vi ville få rätt eller betalt för vad det kostade att åtgärda skadan. Vi stämde försäkringsbolaget (Holmia) eftersom vi tog hemförsäkringen där inkl besiktning. Då finns det rättsskydd så vi stämde dom med deras pengar så att säga. Vi vann inte men fick betalt (de köpte sig ur läget när de insåg att det kan bli dyrt att processa vidare)
Vi stämde inte Anticimex utan försäkringsbolaget som anlitade dem. Det gick till förlikning och de betalade allt inklusive ränta på 15% (diskonto+8%)
 
H
P Phil2 skrev:
Du har en poäng helt klart. Får se hur jag gör.
Jag har inget emot att de kommer ut och tittar, snarare än fördel då de kan peka på något som behöver åtgärdas.
Förstår inte varför man är så emot detta?
 
H HEM2121 skrev:
Jag har inget emot att de kommer ut och tittar, snarare än fördel då de kan peka på något som behöver åtgärdas.
Förstår inte varför man är så emot detta?
Varför har folk så dålig läsförståelse? Det handlar om ac som besiktnings företag. Inte besiktning i allmänhet
 
H Hocke68 skrev:
Vi hade en mycket duktig jurist, som tidigt frågade om vi ville få rätt eller betalt för vad det kostade att åtgärda skadan. Vi stämde försäkringsbolaget (Holmia) eftersom vi tog hemförsäkringen där inkl besiktning. Då finns det rättsskydd så vi stämde dom med deras pengar så att säga. Vi vann inte men fick betalt (de köpte sig ur läget när de insåg att det kan bli dyrt att processa vidare)
Låter inte som någon supervass advokat.
 
H
Bananskalare Bananskalare skrev:
Varför har folk så dålig läsförståelse? Det handlar om ac som besiktnings företag. Inte besiktning i allmänhet
Du läste TS inlägg?
 
Redigerat:
V
Huddingebo Huddingebo skrev:
Har också LF och de ville boka in Anticimex men jag sa nej och då avbokade de besiktning.
Premien hade höjts några procent också vad jag mins.
Slapp det också.
Fattar liksom inte problemet, har man skelett i garderoben är de lika bra dem kommer fram.
Finns ingen annan anledning att sägs nej annars

Jävla trams
 
  • Arg
Tubes och 1 till
  • Laddar…
H
Bananskalare Bananskalare skrev:
ja... ännu en gång. Tycker det är tydligt att det handlar om ac.
testa och läs inlägg 38
[länk]
Det står väldigt tydligt hur ts tänker....

De får gärna besiktiga mitt hus. Men låt inte ac göra jobbet. Det är även så de flesta verka tycka
Jag utgår från TS inlägg.
 
H HEM2121 skrev:
Jag utgår från TS inlägg.
Hur kan du tolka inlägg #38 så annorlunda än jag?
 
var står det att ts inte vill göra e besiktning?
 
V Villaägarenr1 skrev:
Fattar liksom inte problemet, har man skelett i garderoben är de lika bra dem kommer fram.
Finns ingen annan anledning att sägs nej annars

Jävla trams
Men om jag inte vill betala den lite högre premien som det skulle innebära?
Jag vet att mitt hus är tiptopp. Behöver ingen besiktningsman för att få det bekräftat, eller ens ödsla tid på det.
Väldigt spydig och otrevlig kommentar av dig.
 
H
Bananskalare Bananskalare skrev:
Hur kan du tolka inlägg #38 så annorlunda än jag?
Du har fått svar. Där sätter vi punkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.