Jag jämförde klämringskoppling på biltema och Hornbach. samma priser men Hornbach erbjuder vattete
Jag handlar en hel del på biltema.
vad jag har upptäckt är att en del av deras leksaker kommer från en an annan tillverkare än biltema. Den är inte brandad biltema. Men eftersom jag köper den på biltema så måste den vara urkass:D

Jag kommer fortsätta att handla på Biltema.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag har köpt lite verktyg på Biltema (ej elverktyg) och det märks att det inte är proffskvalitet, men funkar fint hemma i garaget. Inget har gått sönder vad jag kan minnas.
Vilken är den här omtalade tången, så man vet vad man ska undvika?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Biltemas snabbtvingar är i alla fall helt jämförbara med andra billiga snabbtvingar. Samtliga går sönder ganska omgående om man försöker tvinga ihop något... :(
 
  • Gilla
  • Haha
Beape och 4 till
  • Laddar…
Att köpa Biltemas elprylar är däremot lite gambling. De byter ju tillverkare hela tiden.
Köpte ett gäng jordade uttag för ett antal år sedan vilket visade sig vara ett stort misstag.
Det var ofta svårt att få i stickproppar sen sprack de i plasten efter ett tag.
Köpte då Schneider istället från en nätbutik.
Såg sedan att Biltema bytt modell till några som såg misstänkt likt ut som Schneider.
Provat ett par rörelsevakter för belysning med blandat resultat. Bytte ut dem efter en av dem började brinna (eller åtminstone ryka)
Köper numera aldrig elmaterial på Biltema pga detta
 
  • Gilla
Johan Lindvall
  • Laddar…
Skillnaden mellan Jula och Biltema är att Jula vågar ha ett betygssystem på deras produkter, vilket gör att kunderna kan meddela varandra vad som är bra och vad som ska undvikas.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Vissa saker är ren dynga där, rätade ut ett koben från biltema för några år sedan.
Samma här, köpte ett koben som va typ en 1,2m som böjde sig när grannen behövde låna den för att dra upp en rotvälta
 
Koben? Kofot menar ni då eller?
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Jag tycker Biltema är toppen för då försvinner mannen och hans kompis hemifrån ett par timmar och kommer sen hem med varsin vit och blå kasse och är jätteglada.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
lindsmik och 21 till
  • Laddar…
Jag är riktigt nöjd med deras vita halvmatta bad- och köksfärg då den är lättjobbad och har riktigt bra täckförmåga. Deras takfärg var jag inte lika imponerad av.
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Jag har också ett par klena biltematänger. En näbbtång som inte duger till mycket mer en att böja elkablar när det är trångt. En avbitare som modifierats lite för att plocka ur bandstavar på gitarrens greppbräda. Billiga och de skulle gå sönder om man tar i för hårt men de gör det jag köpte dom till.

Synd att de slutade sälja de billiga diamantfilarna som är perfekta att skärpa hårdmetallspetsar på rullkidestavar. Den första funkar fortfarande efter många år och jag köpte två så jag har för flera år till. De kostade 30 spänn nånting medan sportaffärerna tog 200.

"Körven" överlåter jag åt andra. Vill gärna veta vad jag äter. ;)
Biltemas korv är faktiskt av ganska bra kvalite. Det är Lindvalls chark som är tillverkare/leverantör. https://www.lindvallschark.se/aterforsaljare/fastfood/
 
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Sannlikheten för att någonting är någorlunda användbart från Biltema och numera tyvärr också Jula är 50%
Glöm inte att spara kvittot och se till att pengarna hamnar på kortet annars blir det ett tillgodokvitto som så småningom möter sitt öde i tvättmaskin.

Numera finns förstås alternativ via nätet där grejerna hamnar i brevlådan. Funkar ungefär lika bra.
 
Äpplesnö har talat, lägg ner firman. Nåt mer du vill lägga ner när du ändå är igång?

#trolltråd
 
  • Gilla
AG A och 1 till
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Jag håller med dig. Den där upplevde 20 år sedan.
 
Jag ser det som en skyldighet att reklamera. Om man säljer billigt skräp som inte möter upp till de minimikrav i lagstiftningen på vad en konsument ska kunna förvänta sig av en produkt så behöver man ha med det i sina kalkyler. Att sälja billigaste möjliga och konkurrera på lika villkor med kvalitet ska bara kunna löna sig om det verkligen är på lika villkor. Är produkten inte avsedd att hålla så ska det framgå. Engångstång istället för tång. Ensäsongsmotorsåg istället för motorsåg. Annars är det bara att reklamera till dess att säljarna anpassar sig och vi konsumenter får något som är närmare det vi förväntar oss.
 
  • Gilla
  • Haha
Repkire och 3 till
  • Laddar…
En bra men dålig produkt är adaptern för släpvagnskontakt. Den första jag köpte gäspade isär efter använts 3 ggr, efter utbyte höll den nya 1gång.
Den tredje limmade jag med tunnflytande Locktite och den har använts säkert 50ggr utan problem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.