J jocke31 skrev:
Jag sade att jag tyckte det blivit dyrt och att jag funderade på att säga upp avtalet.
Ringde och fick ned det till 369kr. ‍♂️
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Embee Embee skrev:
Nej inte än.


Helt korrekt, var 3 mån uppsägningstid, och ingen har varit här ännu. Gör väl inget om lapparna sitter kvar heller.
Och nu har två veckor passerat, skyltarna kvar och ingen som kontaktat mig om att komma hit.
 
Vårt avtal upphörde från 1 juli i år. Allt har precis fortsatt som vanligt, enda skillnaden är att vi inte behövt betala något sedan juli :p

Verisure var väldigt tydliga med att så fort avtalet löper ut kommer de kontakta oss för att komma och montera ner klistermärken samt ta med sig gsm-modulen. Får väl se när de tillslut hör av sig...
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Vårt avtal upphörde från 1 juli i år. Allt har precis fortsatt som vanligt, enda skillnaden är att vi inte behövt betala något sedan juli :p

Verisure var väldigt tydliga med att så fort avtalet löper ut kommer de kontakta oss för att komma och montera ner klistermärken samt ta med sig gsm-modulen. Får väl se när de tillslut hör av sig...
Förmodligen så har de fullt upp med att åka runt och uppgradera gamla larm där rökdetektorerna har 10 år på nacken och / eller där centralenheten måste bytas på grund av nedsläckningen av 3G-nätet. Vi fick erbjudande på att uppgradera vårt system för drygt 3000:- + 20 kr per månad. Vet inte om det innebär att man börjar om på en ny friköpsperiod.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Hur står sig Sector Alarm i förhållande till Verisure? Eller är det samma skit?
 
Har börjat överväga RING - även om jag är tveksam till Amazon i vissa avseenden har de bra kampanjpris på Kjell&Co just nu - den stora nackdelen som jag ser det är att det inte verkar finnas anslutning till larmcentral/väktare? Någon som testat det?

Kör för närvarande verisure med siren, basenhet, nyckelbrickor, keypad, 2 brandvarnare, 2 kameror och 3-4 dörrsensorer för 1300/kvartal.

För RING räknar jag med en engångsinvestering på ca 5k för motsvarande och RING premium inkluderat i 1 år.
 
En grej som fått mig att gilla Verisure en smula mer på sistone är att de nu tydligen skickar ut nya batterier när enheterna varnar om låg batterinivå. Fick uppfattningen att detta var kostnadsfritt men kan hända att jag fått om bakfoten. Vi får se.

Och som sagts av många i tråden, när anläggningen överskridit sin avskrivningsperiod så har man ett mycket bra förhandlingsläge att omförhandla månadskostnaden ganska drastiskt, de har inte mycket att välja på där och det ska man nyttja.
 
  • Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
En grej som fått mig att gilla Verisure en smula mer på sistone är att de nu tydligen skickar ut nya batterier när enheterna varnar om låg batterinivå. Fick uppfattningen att detta var kostnadsfritt men kan hända att jag fått om bakfoten. Vi får se..
Jag fick nya batterier i veckan.

Ett mail kom med detta:

"Nya batterier är på väg!
Vi har kostnadsfritt skickat ut nya batterier till komponenten eller komponenterna med låg batterinivå i larmsystemet."
 
D
Tokslut Tokslut skrev:
Jag fick nya batterier i veckan.

Ett mail kom med detta:

"Nya batterier är på väg!
Vi har kostnadsfritt skickat ut nya batterier till komponenten eller komponenterna med låg batterinivå i larmsystemet."
Japp, detta ändrades för ett tag sedan, såklart en förbättring.
 
Klar förbättring mot de tusenlappar + arbete de erbjöd mig (som gjorde att jag valde att säga upp det till slut).
 
D djac skrev:
Japp, detta ändrades för ett tag sedan, såklart en förbättring.
För ett år sen fick jag själv beställa via appen. Bara att trycka på den enhet som varnade... En vecka senare kom fel storlek så jag fick bekosta nya EGNA batterier OCH fick betala deras...
 
FreQa FreQa skrev:
För ett år sen fick jag själv beställa via appen. Bara att trycka på den enhet som varnade... En vecka senare kom fel storlek så jag fick bekosta nya EGNA batterier OCH fick betala deras...
Har inte bytt ännu, så kan inte svara på om de är rätt. Men tidigare så har de skickat rätt iaf.
 
Tjena, ny i tråden och vet inte vad ni diskuterar för stunden, men med tanke på huvudrubriken så passade den min frågeställning ialf.

Vi betalar 489kr/mån för vårt system till Verisure, och har så gjort i ett års tid sedan de monterade det December 2021. Nu igår fick jag brev från dem att de ska justera priset och höja det till 520kr/mån för oss, dvs. en höjning med 6.34%. Eftersom allt nu mera blir dyrare och vi fortfarande vill ha ett larmsystem hemma så känns det ändå som en rimlig höjning, som är under inflationen... Vi har också bara haft det ett år utan prisjusteringar... Hur många år är det tills komponenterna är mina? 5år?
 
Vi har haft larmet i ca två år. Efter att ha läst denna tråd ringde jag och sa att jag funderade på att säga upp abonnemanget pga jag tycker det är för dyrt (649 kr/mån). Blev då kopplad till deras kundvårdsavdelning som kunde erbjuda att om jag band mig för 2 år så blev priset 99 kr/mån de första 6 månaderna och sedan 389 kr/månad efterföljande 18 månader dvs 316 kr/mån för 24 månadersperioden. Så det finns helt klart marginaler att ta ifrån.
 
  • Gilla
Flipbed
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Vi har haft larmet i ca två år. Efter att ha läst denna tråd ringde jag och sa att jag funderade på att säga upp abonnemanget pga jag tycker det är för dyrt (649 kr/mån). Blev då kopplad till deras kundvårdsavdelning som kunde erbjuda att om jag band mig för 2 år så blev priset 99 kr/mån de första 6 månaderna och sedan 389 kr/månad efterföljande 18 månader dvs 316 kr/mån för 24 månadersperioden. Så det finns helt klart marginaler att ta ifrån.
När skedde detta samtalet då? Idag? Kanske jag skulle ringa också isåfall...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.