D
Idag blev hallen färdig för spackel, en del nya gipsskivor och en del som skall bred spacklas

Hallen med nyuppsatta gipsskivor redo för spackling, synliga skruvhål och eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade gipsskivor i tak med synliga skruvar, redo för spackling i en hall under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon kör vi Kökstaket och väggen, kanske hinner något mer när man är där hela dagen :)
 
  • Gilla
magnfris och 3 till
  • Laddar…
D DSOS skrev:
Idag blev hallen färdig för spackel, en del nya gipsskivor och en del som skall bred spacklas

[bild] [bild]

Imorgon kör vi Kökstaket och väggen, kanske hinner något mer när man är där hela dagen :)
Kul och se hur projektet utvecklas! Ni ligger verkligen inte på latsidan. Går fort framåt
Med vänlig hälsning, solcellsgrannen :)
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
D
A A Gervind skrev:
Kul och se hur projektet utvecklas! Ni ligger verkligen inte på latsidan. Går fort framåt
Med vänlig hälsning, solcellsgrannen :)
haha nä fan nu vill man flytta in :) så nu öser jag så mycket jag kan, har 4 hel dagar framför mig så det blir kul o se hur mycket man hinner göra
 
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
D
Idag vart det en hel dag i huset så jag börja med kökstaket och det blev så klart som jag kunde få det. Elektrikern måste komma åt bakom centralen och jag vill gärna få till vägg gipsen innan jag sätter taket

men det är en väldigt liten bit kvar :)
Före
En delvis renoverad inomhusmiljö med träpanel i taket och nyinstallerade gipsskivor på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt av kök med delvis monterat träplankstak och exponerad isolering på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter
Renoverat kökstak och vägg under konstruktion med synliga gipsskivor och träbalk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i kök med nymonterad gipsskiva på tak och del av vägg, synliga elledningar och timmerbalk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Limträbalken fick också gips runt sig och en av skivorna på väggen kom upp
Renoveringsarbete i kök med nyinstallerat gipstak och isolering på väggar, oavslutat med verktyg synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i kök med omonterade gipsväggar, tak i förberedelse och byggnadsmaterial utspritt på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen vart man rätt slut och det är en hel dag imorgon igen så en tidig kväll :)
 
  • Gilla
Zlingo och 5 till
  • Laddar…
D
Blev en hel del gjort i dag med! Slängt allt som skulle slängas på tippen
Hämtat isolering till det som fattas på ovan våningen
Tagit upp reglar och isolering till ovanvåningen
Plastat in vardagsrums väggen
Renoveringsarbete med isolering och gipsväggsmaterial i ett ofärdigt vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dragit fiber kabel till alla rum som jag förberett med slang.
Gipsa de sista delarna i vardagsrummet så nu är det bara 2 väggar kvar som blir gipsade imorgon

imorgon blir det gipsning av vägg x2, gipsning av trapphål
Elektrikern kommer förbi och fixar lite mer på ovanvåningen

bjuder på en härlig bild av min hund som hitta det varmaste stället i huset Hund i stickad tröja sitter och njuter av värmen från en arbetslampa i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SusoDus och 4 till
  • Laddar…
D DSOS skrev:
Blev en hel del gjort i dag med! Slängt allt som skulle slängas på tippen
Hämtat isolering till det som fattas på ovan våningen
Tagit upp reglar och isolering till ovanvåningen
Plastat in vardagsrums väggen
[bild]
Dragit fiber kabel till alla rum som jag förberett med slang.
Gipsa de sista delarna i vardagsrummet så nu är det bara 2 väggar kvar som blir gipsade imorgon

imorgon blir det gipsning av vägg x2, gipsning av trapphål
Elektrikern kommer förbi och fixar lite mer på ovanvåningen

bjuder på en härlig bild av min hund som hitta det varmaste stället i huset [bild]
Imponerad över tempot! Var försiktig med orken så du kommer hela vägen bara. Plastar du innerväggarna också eller är det yttervägg?
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
D
I itscire skrev:
Imponerad över tempot! Var försiktig med orken så du kommer hela vägen bara. Plastar du innerväggarna också eller är det yttervägg?
den är en vägg mot garaget och där var gips med folie så jag tänkte det skadar inte med lite plast där med

ja jag håller med med orken gäller att inte bränna ut sig vi har fortfarande en del kvar att göra så det gäller att orka hela vägen
 
D
Idag hade vi besök av polaren som är elektriker och han jobba på som fan och blev klar med all el på ovanvåningen

jag själv fick till nästan all gips där nere, har bara en liten bit i kökstaket som blir färdigt imorgon.
Renoveringsarbete med gipsskivor på väggar och tak i ett ofärdigt rum med verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med gipsskivor på väggar och ledningar som sticker ut från kökstaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rosen.johansson och 4 till
  • Laddar…
D DSOS skrev:
Idag vart det en hel dag i huset så jag börja med kökstaket och det blev så klart som jag kunde få det. Elektrikern måste komma åt bakom centralen och jag vill gärna få till vägg gipsen innan jag sätter taket

men det är en väldigt liten bit kvar :)
Före
[bild]
[bild]
Efter
[bild] [bild]
Fråga: dina eldosor är på en mängd olika höjder. Har elektrikern ett förkärlek för variation? Om jag tittar på första bilden i #94 så finns lite av varje. Jag skulle bli vansinnig.
Limträbalken fick också gips runt sig och en av skivorna på väggen kom upp
[bild] [bild]

Sen vart man rätt slut och det är en hel dag imorgon igen så en tidig kväll :)
Fråga: dina eldosor är på en mängd olika höjder. Har elektrikern ett förkärlek för variation? Om jag tittar på första bilden i #94 så finns lite av varje. Jag skulle bli vansinnig.
 
Redigerat:
D
T Thomas_Blekinge skrev:
Fråga: dina eldosor är på en mängd olika höjder. Har elektrikern ett förkärlek för variation? Om jag tittar på första bilden i #94 så finns lite av varje. Jag skulle bli vansinnig.
Hahah ja det kanske man hade blivit nu är det just på den bilden utag ovan för en bänk till höger

knapp för av och på vänster om dörrhålet ovan för dem en El dosa som får lock

höger om fönstret kommer vara elkontakt och ovanför dem kommer det sitta en bluetooth högtalare så den ser man nog inte sen
 
D
Idag körde jag färdigt all gips på nedanvåningen gick även över alla skruvar för att se så de är tillräckligt långt inne så inte målaren får spel

Lite småpill där nere men tillslut blev det mer jobb där uppe
La all Golvspån som jag hade och insåg att jag saknar 3 st skivor för att göra det färdigt

men fick börja med lite gips i taket ändå 4 skivor kom upp sen fick jag ge mig för idag, det har varit många dagar i rad med många timmar så kroppen säger stopp och det är bara att lyssna på den :)
 
  • Renoveringsarbete med golvspån och verktyg på ett ofärdigt nedervåningens golv, med träväggar och isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med gipsskivor och golvspån i ett halvfärdigt rum med lutande tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete pågår i ett rum under snedtak med nyuppsatta gipsskivor i taket och golvspån samt verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
D
Det har varit en tuff vecka vår hund har varit riktigt kass och vi trodde det var magkatarr pga stress men det visa sig vara cancer med tumörer i mage/tarmar så tyvärr fick vår lilla älskade fralla sin sista vila En sorgsen fransk bulldogg som vilar huvudet på en mönstrad kudde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så klart så blev det inte mycket gjort under tiden som allt detta hände men idag fick jag lite gjort ändå
Det platta taket på ovanvåningen är nu gipsat och en vägg där kupan är är också färdig
Renoveringsarbete på ett ovanvåningsrum med nyligen gipsat tak och träbeklädda väggar, diverse byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

målaren kör på i rasande fart så allt är spacklat o redo för slipning och färg
Renoveringsarbete i rum med gipsade väggar och byggmaterial utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett renoveringsprojekt med gipsskivor och spackel på väggar och tak, byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat rum under konstruktion med spacklade väggar och gipstak, omgiven av byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

i helgen hoppas jag att vi blir färdiga med snetaket iallafall
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Älska
SusoDus och 17 till
  • Laddar…
D
Äntligen var allt snetak gipsat !
Förhoppningsvis blir resten av väggarna gipsade i veckan Nygipsat snedtak med synliga takfönster i ett pågående renoveringsrum med trävägg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gipsad snedtak och delar av väggar i ett rum under renovering med byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen skall det byggas innerväggar och tillslut skall målarna upp här :)
 
  • Gilla
rosen.johansson och 6 till
  • Laddar…
D
boihus123 boihus123 skrev:
HAde inte träpamelr längst ner varit rätt snyggt att måla endå?
[länk]
ser snyggt ut helt klart ! Men vi har bestämt oss ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.