richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har en ganska färsk historia jag hört gällande ostbrickor :surprised: :crysmile:
Vi valde små konferensanläggningar med erkänt bra mat och kreativa ägare. Troligen betydligt billigare i slutänden än att vara på flådiga ställen.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Tryffelpumpa på Mellqvist är aldrig för

Rättad pumpa med tryffel och skum på en dekorerad tallrik, flankerad av en flaska äppelmust och ett vattenglas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Järngryta med boeuf bourguignon tillagad på strand över öppen eld, garnerad med örter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bouef bourguignonne till lunch lagad på stranden i järngryta över öppen eld. Löjrom, skumpa och torskrygg till middag. Grabbhelg i skärgården..


. Löjromstoast på träbräda med skummande champagne i förgrunden och oskarp man i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Person lagar mat i järngryta över öppen eld på en strand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mikethebik och 20 till
  • Laddar…
H Harald Boye skrev:
[bild]

Bouef bourguignonne till lunch lagad på stranden i järngryta över öppen eld. Löjrom, skumpa och torskrygg till middag. Grabbhelg i skärgården..

!
Världsklass!
 
A
Lax med citronsås himma lagad potatismos Wokgrönsaker.
Jädra gott :love::love: Middag med lax och citronsås, potatismos, wokgrönsaker på tallrik, ljusstakar och ängelstaty på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AnneFi och 1 till
  • Laddar…
Blodkööörv
Tallrik med blodpudding, bacon, sallad, lingonsylt och gräddfil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Torsk
 
  • Middagsdukning med torsk, potatis, grönsaker och vitt vin vid levande ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
H Harald Boye skrev:
[bild]

Bouef bourguignonne till lunch lagad på stranden i järngryta över öppen eld. Löjrom, skumpa och torskrygg till middag. Grabbhelg i skärgården..


.[bild]
Jag som är 10 till 20 år yngre än gubben på sista bilden blir glad det kallas grabbhelg/grabbresa även i framtiden :)
 
  • Gilla
Harald Boye
  • Laddar…
Düsseldorff
Idag blir den en enkel ragú med ett bondvin från Piemonte. Enkelt men sjukt gott.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag som är 10 till 20 år yngre än gubben på sista bilden blir glad det kallas grabbhelg/grabbresa även i framtiden :)

Tror inte han personen på sista bilden behöver vara så gammal som du tror. Muskulaturen i armen/axeln närmast kameran ser ut att vara från någon i din egen ålder.
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Blodsoppen
Rotmos och oxbringa idag:love:
 
  • Tallrik med rotmos, skivad oxbringa och brunsås, flaska öl i bakgrunden, pusselbitar på bordet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Rotmos och oxbringa idag:love:
Så jäkla gott :heart:
Här blev det soppa
En tallrik med hemgjord soppa toppad med en klick gräddfil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Rotmos och oxbringa idag:love:
Det åt jag till lunch, riktigt gott.
 
nikasp
P Pappa1986 skrev:
Blodkööörv
[bild]
Blodkorv är så jäkla gott, fläsk eller bacon och lingonsylt till. Dock är vanlig billig blodpudding nästan oätlig. Kör med Ugglarps om det inte finns något bättre. När jag bodde på Söder i Stockholm blev det goda grejer från Kajsa Warg. Minns inte att den såg såhär trist ut men kan minnas fel: https://www.cajsawarg.se/produkt/blodkorv-600g-risbergs-chark/
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Blodkorv är så jäkla gott, fläsk eller bacon och lingonsylt till. Dock är vanlig billig blodpudding nästan oätlig. Kör med Ugglarps om det inte finns något bättre. När jag bodde på Söder i Stockholm blev det goda grejer från Kajsa Warg. Minns inte att den såg såhär trist ut men kan minnas fel: [länk]
Klarar inte Ugglarps med russin å skit :crysmile: för mig funkar vilken Blodkorv som helst (y)
Kajsa Wargs ska jag försöka prova framöver
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.