Till frukost äter man färskt bröd. Vi har brödrost men den använder bara barnen.

Edit: om man inte gör en egg Benedict förstås men då är det ju smörstekt som sagt.
 
Redigerat:
Bara jag som med väldigt gott resultat rostar bröd i ugnen på grill?
Har gjort det några gånger när vi av någon anledning varit utan brödrost och någon skriker efter rostat bröd...
Blir riktigt bra!
Men drar sannolikt en del energi.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Bara jag som med väldigt gott resultat rostar bröd i ugnen på grill?
Har gjort det några gånger när vi av någon anledning varit utan brödrost och någon skriker efter rostat bröd...
Blir riktigt bra!
Men drar sannolikt en del energi.
Jag har gjort creme brulee så när gasen är slut :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har gjort creme brulee så när gasen är slut :)

Ett kanon sätt att försöra rätten. Tror inte det finns någon som försökt karamelisera socker på en bruke med lyckat resultat. Det är helt enkelt omöjligt.
 
A atomlab skrev:
Ett kanon sätt att försöra rätten. Tror inte det finns någon som försökt karamelisera socker på en bruke med lyckat resultat. Det är helt enkelt omöjligt.
Blir såklart inte lika bra . Men helt okej. Var ju några år sedan dessutom vem gör creme brulee idag
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Till frukost äter man färskt bröd. Vi har brödrost men den använder bara barnen.

Edit: om man inte gör en egg Benedict förstås men då är det ju smörstekt som sagt.

Javisst men bra att rosta när brödet börjar bli torrt och gammalt.
 
F Fideliox skrev:
Javisst men bra att rosta när brödet börjar bli torrt och gammalt.
Lite vispat ägg så blir ett torrt surdegsbröd en perfekt croque monsieur
 
  • Gilla
SamB
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Blir såklart inte lika bra . Men helt okej. Var ju några år sedan dessutom vem gör creme brulee idag
De som inte blivit veganer?
 
Intressant test, speciellt då vi troligtvis kommer behöva fixa brödrost inom kort.

Brödrostar är en sådan sak som jag tycker är jobbigt att köpa. Vi kan/vill inte köpa en för tusenlappar men samtidigt är många av de billigare riktigt kassa. Jobbet köpte in en där timern efter en vecka slutade fungera, det var ren tur att det upptäcktes innan brandlarmet gick (kopplat direkt till brandkåren…). Den byttes ut till en annan billig modell som rostar en rand med ett par centimeters mellanrum…

Roligt nog så är en den vi har nu riktigt, riktigt bra trots att den var ”gratis” för en massa år sedan. Gratis i bemärkelsen ”köp x antal bröd från oss och få en brödrost”. Men på sistone har den börjat strula så snart lägger den väl av :/
 
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Alltid undrat hur just du gör när du ska äta rostat bröd. Misstänkte att vanlig brödrost inte dög åt dig. :p
Han har väl inte råd med en riktig..
 
Trevligt och intressant test. Vi har likadan Kitchen Aid på landstället och likadan Smeg i stan. Jag håller helt med testresultaten av dessa. Nu är jag på landet och blir sugen på frukost. Ska nog låta vår Kitchen Aid jobba lite. Trevlig helg
 
richardtenggren
Jag är sugen på en Sage, synd ni inte testade en sådan :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Själv smörsteker jag brödet. Om jag nu ska ha det rostat dvs. :D
Då är det ju inte rostat.
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Vår förra brödrost "brann" när jag var på jobbet för några år sedan, fick ett mess med bild på rosten utkastad på grusgången...:oops:

Nuvarande rost har frun inte eldat upp, än, men det kommer nog, en OBH Nordica:rofl::crysmile:

Bästa egenskap är att den tar 4 skivor i taget, så jag kommer finslipa mitt tävlingssinne tills de är dags för test och utlottning av brödrost 4 skivor. :cool:(y)
I väntan på det ska jag läsa denna test med stort intresse.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
N
1500 eller 2500 för en brödrost? Då har man gott om pengar eller är väldigt fåfäng.

Jag kör med mina föräldrars bröllopspresent från 1962. En helt manuell Elektrohelios, Funkar perfekt ännu efter 60 års flitigt användande. Hur mycket det kostar att rosta en skiva? Inte en aning och jag kunde inte bry mig mindre.
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.