J
Nissens Nissens skrev:
Här kommer tre källor, den första på Facebook omfattar flest, och totalbetyget är 4,9 av 5 möjliga, de andra ligger i topp också..

Så, nu kanske du kan visa motsvarande som visar att det missnöjet du har är så vanligt?

Facebook reviews:
[länk] › plejd › re...Plejd - Reviews | Facebook

Elgrossisten:
[länk]

Trustpilot:
[länk]
Haha, nästan alla som motiverar sitt betyg talar om enkel installation. Min spaning är att du hittat elektriker som lovordar Plejd vilket är vår poäng. Här på elgrossisten blir ju tex denna recension parodisk då. En elektriker som tror han installerat ett smart hem:
Skärmbild av en produktrecension från en elgrossist hemsida där elektrikern betygsätter en dimmer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
En elektriker som tror han installerat ett smart hem:
Fast i ärlighetens namn skriver han faktiskt "smart hem", vilket i alla fall jag tolkar som att han är fullt medveten om att det inte handlar om något fullvärdigt smart hem.
 
  • Gilla
RickardAvara och 3 till
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Haha, nästan alla som motiverar sitt betyg talar om enkel installation. Min spaning är att du hittat elektriker som lovordar Plejd vilket är vår poäng. Här på elgrossisten blir ju tex denna recension parodisk då. En elektriker som tror han installerat ett smart hem:
[bild]
Du lever i total förnekelse. Trots ett hyfsat antal kundrecensioner som i stort sett alla ger toppbetyg så har du svårt att ta till dig att många är väldigt nöjda med Plejdsystemet.

Det betyder sannolikt att väldigt många har en helt annan kravbild än vad du har. Plejd har hittat sin nisch helt enkelt. :)
 
  • Skärmdump av kundrecensioner för Plejd-produkter med höga betyg och positiva kommentarer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Du lever i total förnekelse. Trots ett hyfsat antal kundrecensioner som i stort sett alla ger toppbetyg så har du svårt att ta till dig att många är väldigt nöjda med Plejdsystemet.

Det betyder sannolikt att väldigt många har en helt annan kravbild än vad du har. Plejd har hittat sin nisch helt enkelt. :)
Du kanske är lite för bokstavstrogen. 4 recensioner tillbaka så har det plötsligt gått 3 år. 9 recensioner, 4 år. Hyfsat antal? Tillåt mig småle. Det var då någonstans de började lova pluggarna va? Kravbilden ligger nog hos de flesta i detta forumet att man inte har tummen lika mycket mitt i handen som gemene man. Många gillar lite hemmafix. Tänk dig att de flesta kanske klarar att platsbygga en garderob. Eller inte ringer en elektriker för att byta en armatur. Det är vi som ratar Plejd. Sen försöker en tjomme plötsligt förklara det nyskapande att en snickare kan komma hem och sätta upp en Ikea Pax istället. För ingen behöver något bättre. Men du får faktiskt gilla dina prylar. Det har vi enats om sedan länge.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Du kanske är lite för bokstavstrogen. 4 recensioner tillbaka så har det plötsligt gått 3 år. 9 recensioner, 4 år. Hyfsat antal? Tillåt mig småle. Det var då någonstans de började lova pluggarna va? Kravbilden ligger nog hos de flesta i detta forumet att man inte har tummen lika mycket mitt i handen som gemene man. Många gillar lite hemmafix. Tänk dig att de flesta kanske klarar att platsbygga en garderob. Eller inte ringer en elektriker för att byta en armatur. Det är vi som ratar Plejd. Sen försöker en tjomme plötsligt förklara det nyskapande att en snickare kan komma hem och sätta upp en Ikea Pax istället. För ingen behöver något bättre. Men du får faktiskt gilla dina prylar. Det har vi enats om sedan länge.
Frågan är ju vad du då gör i en Plejdtråd om du ratar Plejd. Du har nog några smyginatallationer ändå.

Visst, kundrecensioner betyder ingenting, att företaget Plejd går som tåget betyder inget, att de byggt upp ett börsvärde på flera miljarder betyder inget. Din personliga halvreligiösa inställning är det enda som betyder något. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Heden71 och 2 till
  • Laddar…
Oj vad det trampas på ömma tår här :rofl::rofl::crysmile:.
Tänk att man bara vågar kritisera Plejd och dess begränsade användningsområde
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Oj vad det trampas på ömma tår här :rofl::rofl::crysmile:.
Tänk att man bara vågar kritisera Plejd och dess begränsade användningsområde
Nja, har lite svårt för personer som stoppar huvudet i sanden och kör på sin personliga subjektiva övertygelse. Det är ju ändå marknaden som styr. :)
 
Ja inte fanken styr Plejd nåt annat än lampor iallafall :rofl::rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja inte fanken styr Plejd nåt annat än lampor iallafall :rofl::rofl:
Nej, hur skulle det se ut… :rofl:
 
R
Nissens Nissens skrev:
Jag har redan postat en länk till ett ställe där Plejdkunderna via tredjepart betygsätter Plejds produkter. Du kan ju leta i tråden själv, jag orkar inte göra det åt dig.
Jag har nog missat den i.s.f. Vad Plejds kunder tycker om produkterna har aldrig varit speciellt intressant för min del. Om du missat det så har jag flera gånger sagt att de flesta säkert är nöjda och att Plejd säkert gör ett bra jobb att tända och släcka belysning.

Det är fortfarande stängt protokoll, avsaknad av integrationer, få funktioner, och väldigt låg utvecklingstakt jag kritiserar dem för.

Nissens Nissens skrev:
Du håller fortfarande på att marknadsföra dina Shellyprylar i Plejdtrådarna, är det så tråkigt i Shellytrådarna?
Nejdå, de är aktiva och underhållande på ett annat sätt. Där pratar vi hemautomation och smarta lösningar. Här pratar vi ju mest aktiekurs :)

Nissens Nissens skrev:
Här kommer tre källor, den första på Facebook omfattar flest, och totalbetyget är 4,9 av 5 möjliga, de andra ligger i topp också..

Så, nu kanske du kan visa motsvarande som visar att det missnöjet du har är så vanligt?

Facebook reviews:
[länk] › plejd › re...Plejd - Reviews | Facebook

Elgrossisten:
[länk]

Trustpilot:
[länk]
Aha. Jag trodde att du baserade det på något mer seriöst än kundrecensioner på e-butiker och Plejds egna facebooksida. Kul förresten att redan det sjunde inlägget där ifrågasätter att det inte finns ett öppet API (men det är säkert en sån där "nörd).

Men visst, jag säger som sagt inte mot dig. Plejd har säkert många nöjda kunder. Vi kan släppa det nu för det är som sagt inte där min kritik är riktad. Jag kommer inte att besvara fler argument från dig som baseras på nöjda kunder eller aktiekurs.
 
J
Nissens Nissens skrev:
Frågan är ju vad du då gör i en Plejdtråd om du ratar Plejd. Du har nog några smyginatallationer ändå.

Visst, kundrecensioner betyder ingenting, att företaget Plejd går som tåget betyder inget, att de byggt upp ett börsvärde på flera miljarder betyder inget. Din personliga halvreligiösa inställning är det enda som betyder något. :crysmile:
Halvreligiöst var bra! Där är vi eniga. Håll fast vid det nu.
 
  • Älska
RoAd
  • Laddar…
Nissens
J Jocke Best skrev:
Halvreligiöst var bra! Där är vi eniga. Håll fast vid det nu.
Du är så självsäker i att det du gissar är rätt så att du inte ser hur verkligheten ser ut.

Hade det varit så självklart som du fått för dig så hade världen sett helt annorlunda ut. Företag som Microsoft, Apple, Volvo, SKF, Ericsson, Scania och många fler hade inte funnits idag om din halvreligiösa världsbild varit kompassen, men de flesta av dem går riktigt bra.

Sanningen är att du inte vet ett skvatt mer än någon annan om hur framtiden ser ut, det finns många möjliga scenarion. Du borde reflektera över att du inte ens accepterar den utvecklingen som varit och pågår idag. Öppna lösningar är bra, men de är inte den självklara lösningen.
 
J
Nissens Nissens skrev:
Du är så självsäker i att det du gissar är rätt så att du inte ser hur verkligheten ser ut.

Hade det varit så självklart som du fått för dig så hade världen sett helt annorlunda ut. Företag som Microsoft, Apple, Volvo, SKF, Ericsson, Scania och många fler hade inte funnits idag om din halvreligiösa världsbild varit kompassen, men de flesta av dem går riktigt bra.

Sanningen är att du inte vet ett skvatt mer än någon annan om hur framtiden ser ut, det finns många möjliga scenarion. Du borde reflektera över att du inte ens accepterar den utvecklingen som varit och pågår idag. Öppna lösningar är bra, men de är inte den självklara lösningen.
Du har aldrig funderat på varför du alltid är osams med alla andra på det här forumet?
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Företag som Microsoft, Apple, Volvo, SKF, Ericsson, Scania och många fler hade inte funnits idag om din halvreligiösa världsbild varit kompassen, men de flesta av dem går riktigt bra.
Tack för hjälpen får man väl säga här :)

Microsoft och Apple har vi redan avhandlat, men det är väl bra att du påminner om dem. Det är två riktigt bra exempel på företag som försökt med samma sak som Plejd, att låsa in kunderna i stängda standarder. Båda har fått ge upp de tankarna idag. Kommer någon ihåg Microsofts egna internet :crysmile:

Eriksson har väl i stort sett aldrig annat än följt standarder. Hur stor marknadsandel tror du de hade haft om de bara tillåtit Eriksson-telefoner att använda deras system?

Kullager och lastbilar fattar jag inte riktigt varför du tar upp. Men visst passar SKFs lager i andras produkter, och Scanias lastbilar går att tanka med vanligt bränsle så på något sätt kanske man kan säga att även de följer standarder.
 
Nissens
R RoAd skrev:
Tack för hjälpen får man väl säga här :)

Microsoft och Apple har vi redan avhandlat, men det är väl bra att du påminner om dem. Det är två riktigt bra exempel på företag som försökt med samma sak som Plejd, att låsa in kunderna i stängda standarder. Båda har fått ge upp de tankarna idag. Kommer någon ihåg Microsofts egna internet :crysmile:

Eriksson har väl i stort sett aldrig annat än följt standarder. Hur stor marknadsandel tror du de hade haft om de bara tillåtit Eriksson-telefoner att använda deras system?

Kullager och lastbilar fattar jag inte riktigt varför du tar upp. Men visst passar SKFs lager i andras produkter, och Scanias lastbilar går att tanka med vanligt bränsle så på något sätt kanske man kan säga att även de följer standarder.
Vad jag vet har Ericsson inga telefoner.
Däremot säljer de mycket mobilsystem, och kunder som köper basstationer och annat av Ericsson eller någon annan leverantör är bunden till deras produkter. De får byta stora delar eller egentligen hela basstationen om de vill köpa av en annan leverantör.

Vet inte om du hört talas om Microsoft Windows, men det är hyfsat stort, och knappast en öppen standard.

Dina kommentarer visar bara att du inte vill förstå helt enkelt.
Det är liksom inte min uppgift att upplysa dig om sånt som är självklart för de flesta.

Ha en bra helg! :)
 
Redigerat:
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.