RR har bestämt att dom ska sluta med förbränningsmotorer och tog fram sin Spectre.
Rolls-Royce Spectre, deras första elbil, i guldfärg framifrån och sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Och Polestar presenterade sin nya Polestar 3.
61mils räckvidd och 2200kg dragvikt, helt ok.
Polestar 3 elbil i profil med en räckvidd på 61 mil och dragvikt på 2200 kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart Polestar 3 elbil framifrån med släta linjer och modern design, presenterad mot en enfärgad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av Polestar 3 visande ratt, pekskärm och instrumentbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av Polestar 3 med vita säten och mörkt tak och konsol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av Polestar 3 med beige säten, svart instrumentpanel och dörrsidor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
För det ynkliga priset av ens förstfödde i 3 led! Inte precis folkbilar
 
  • Gilla
knyh och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
RR har bestämt att dom ska sluta med förbränningsmotorer och tog fram sin Spectre.
[bild]
Den självklara frågan blir förstås hur mycket den får dra.
 
J jocke31 skrev:
Den självklara frågan blir förstås hur mycket den får dra.
Nja, jag undrar mest om det går in 2 eller 3 champagneflaskor i kylen ( för den har väl kylskåp :cool:)
 
  • Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Och Polestar presenterade sin nya Polestar 3.
61mils räckvidd och 2200kg dragvikt, helt ok.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Hoppas innerligt att den klassas som kombi och inte suv. För ligger förmånsvärdet som i klass med Polestar 2 kan den bli riktigt intressant.
 
A Anderscurl skrev:
Hoppas innerligt att den klassas som kombi och inte suv. För ligger förmånsvärdet som i klass med Polestar 2 kan den bli riktigt intressant.
Förmånsvärdet baseras på skatteverkets listpris så det kvittar om du kallar den kombi eller suv. Men högt lär det bli.
 
Från 970 000 :surprised: för Polestar 3
 
Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
dof dof skrev:
Från 970 000 :surprised:
Du pratar om "volvon" nu, och inte rolls roycen?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du pratar om "volvon" nu, och inte rolls roycen?
Jo precis, har redigerat nu
 
Den är snygg, men så mycket är ingen kinesisk bil värd. Bra pr i Sverige, men internationellt måste de väl vara helt av banan med de priserna.
 
P para skrev:
Förmånsvärdet baseras på skatteverkets listpris så det kvittar om du kallar den kombi eller suv. Men högt lär det bli.
Jo, tänkte mer på att det finns en policy hos oss som säger nej till suv. Men säger att det skall vara kombi. Förmånsvärdet är mer för att jag själv ska känna att den är värd det.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag avstod lördagens ”låga” då jag tyckte att det var för högt. Så nu blir det laddning i natt istället till tre kr/kWh.

Det är inte så lätt att gissa elpris i en föränderlig värld, men man lär sig väl allt eftersom.
Elpriset kan man gissa rätt bra med windy.com.

När det är vindstilla i hela norra Europa blir det panik. Motvarande mängd generatorer ska då finnas i skjul på marken och där är det svårare att hitta entusiaster som bygger och lagrar bränsle för att rädda systemet.
 
Isakare Isakare skrev:
Jag huserar i Stockholm, chefen i Göteborg.
Ibland har vi möte här eller där, standard har varit att mötet börjar kl 10.
Nu har chefen skaffat elbil, så mötestiden från hans sida är flyttad till ca 12.30.
Eller som han sa "det går att åka hit på en laddning, men då får vi ta mötet dagen efter"
Helt och totalt obegripligt att någon i affärssyfte kör Stockholm-Göteborg med bil. Det är minst fem timmars förspilld arbetstid, när tåget bara tar tre timmar och man dessutom kan jobba under tiden. Att någon ens gör detta visar bara på den totala indoktrineringen i att förflytta sig = köra bil.
Folk har för mycket pengar.
 
  • Gilla
Agynna och 1 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Helt och totalt obegripligt att någon i affärssyfte kör Stockholm-Göteborg med bil. Det är minst fem timmars förspilld arbetstid, när tåget bara tar tre timmar och man dessutom kan jobba under tiden. Att någon ens gör detta visar bara på den totala indoktrineringen i att förflytta sig = köra bil.
Folk har för mycket pengar.
Nja, det beror på hur det ser ut i ändarna. Det finns ingen som tar sig till mitt hus utan bil. Hade jag bott på andra sidan Göteborg så hade en bilresa till den plats i Stockholm där jag oftast arbetar gått snabbare än att ta tåget med anslutningar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.