1. För att på ett smidigt sätt ge oss full överblick över vad dom händer ute hos hästarna i stallet under dygnets mörka timmar.

2. Bostadstyp.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Skulle gärna vilja få upp kamera på både framsida och baksida av huset då vi har haft flera inbrott i området.

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
För att jag får grannar med jämna mellanrum som inte kan skilja på sitt eget och andras. De är utplacerade av kommunen och av den anledningen skulle jag behöva övervakningskameror. Om det är en bra produkt ska jag investera i fler och jag kan säkert få grannarna med mig.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Med 244 mil mellan mig och sommarhuset vore det otroligt skönt att veta varför larmet går.
2. Bostadstyp.

(har svarat igen eftersom mitt förra svar inte blev tydligt och det går inte att radera eller redigera heller)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. 4000 kvm tomt. Flera uthus, varav garaget skymmer sikten mot parkeringen/carporten och ingången till verkstaden, där det vore bra att kunna ha lite koll. Bor på landet och har områdets postlådor precis utanför, så många backar in och vänder på vår tomt, vilket är helt ok, men jag skulle vilja ha lite koll på vad som händer vid carporten/verkstaden. Jag jobbar hemma, har svårt att gå och det skulle kännas tryggt att ha lite koll.

2. Bostadstyp.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]

Äntligen fredag och dags för ny tävling :giggle:. Håller du koll på Byggahus.se? Då har du chansen att vinna detta övervakningskit från Eufy. Kitet är trådlöst, har ett års batteritid, kräver inget abonnemang och kan användas både inom-och utomhus.

För att tävla gör du såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna detta smarta övervakningskit

  2. Besvara frågan: Vad är den första uppgiften du fyller i formuläret i tjänsten "Elförbrukning - Jämför din elförbrukning med andra" på Byggahus.se?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 14/10.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
1. Bygger hus 4mil från nuvarande bostad, och med nuvarande dieselpriser har jag inte möjlighet att dagligen titta till och jobba med huset. Med ovanstående kit kan jag sova lugnare de dagar jag inte varit på plats.

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. En sådan vore perfekt att ha så vi kan ha bättre koll på gården och hönsen även då vi inte är hemma .

1. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Då jag har carport med ingång till garage och en sida av huset utan utsyn inifrån huset vore det riktigt bra med övervakningskamera så jag kan ha koll på eventuella skumma individer.

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1: När sommargrannarna har åkt hem så blir vi ganska ensamma och samtidigt försvinner en del av "grannsamverkan". Då vi bor relativt ensligt så vore det skönt att kunna bevaka huset både hemma och borta.

2: Bostadstyp.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1) som pensionärspar bor vi hela sommaren i sommarstugan. Därför vore det skönt att kunna bevaka vårt radhus
I stan den tiden på året vi inte bor hemma, och på så sätt få en än mer avkopplande sommar.

2) Bostadstyp


Med hopp om att vår motivering och frågesvar är tillräckligt bra

Med vänlig hälsning,
Kent
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vid årsskiftet lyckades jag och min sambo äntligen köpa vårt första hus och självklart var vi beredda på att det skulle komma mycket kringkostnader med hus, men med läget som det ser ut just nu (krig och inflation) så har vårt husägande blivit sååå mycket dyrare än vad vi någonsin kunnat drömma om... Detta i kombination med att jag studerar har gjort att saker som vi verkligen velat fixa hemma har fått vänta. En av de sakerna är övervakning, vi har tittat på sådan här kameraövervakning och velat ha detta då jag känner mig otrygg ensam hemma i ett stort hus, vaknar för minsta lilla på nätterna och är rädd för att någon gör inbrott i källaren/huset så om vi hade vunnit dessa övervakningskameror hade jag blivit överlycklig och kunnat sova tryggare om nätterna.

2. Bostadstyp (Vilken typ av boende har du?)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]

Äntligen fredag och dags för ny tävling :giggle:. Håller du koll på Byggahus.se? Då har du chansen att vinna detta övervakningskit från Eufy. Kitet är trådlöst, har ett års batteritid, kräver inget abonnemang och kan användas både inom-och utomhus.

För att tävla gör du såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna detta smarta övervakningskit

  2. Besvara frågan: Vad är den första uppgiften du fyller i formuläret i tjänsten "Elförbrukning - Jämför din elförbrukning med andra" på Byggahus.se?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 14/10.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
1. Vildsvinen håller på att förrinta vår gräsmatta så hade varit toppen om man kunde ha lite koll på dom "svinen" plus alla tvåbenta svin....

2. Svaret på frågan är: hur bor jag?
U Ulrika M.M skrev:
[bild]

Äntligen fredag och dags för ny tävling :giggle:. Håller du koll på Byggahus.se? Då har du chansen att vinna detta övervakningskit från Eufy. Kitet är trådlöst, har ett års batteritid, kräver inget abonnemang och kan användas både inom-och utomhus.

För att tävla gör du såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna detta smarta övervakningskit

  2. Besvara frågan: Vad är den första uppgiften du fyller i formuläret i tjänsten "Elförbrukning - Jämför din elförbrukning med andra" på Byggahus.se?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 14/10.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
  1. Ett kamerakit har länge står på önskelistan. Då samhället ser ut som det gör vore det lämpligt att göra vad man kan för att höja sin egen vaksamhet och där skulle man få stor hjälp med denna vinst. Ett plus är även att nu när tonåringen flyttat ner i källaren kanske man uppdagar oönskad trafik även där :rofl:

  2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vi hade velat vinna detta kit för att övervaka tomten då vi har problem med inbrott i vårat område.

2. Bostadstyp
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.