P Paintball1 skrev:
Parkera inte in folks bilar. Skulle du parkera in min bil så skulle jag se till så du får punktering ett par gånger i månaden under några års tid. Idiot.
Det finns argument för och emot att "jävlas tillbaka" när någon missköter sig, men du verkar ha någon slags hybridmoral där det inte är ok om det drabbar dig men ok när du hämnas.
 
  • Gilla
MONTREAL och 6 till
  • Laddar…
M MoveMe skrev:
Uppdatering. Jag har byggt ett staket! Ca 8 meter som ett L, så jag kan ställa soptunnorna mot gatan och även minskat ned min infart ett par meter på det sättet. Jag drog tillbaks anmälan om tillsyn, som några av er tyckte inte va en bra idé. Men är osäker om jag fegade, för nu har en annan granne berättat för mig att denna tomtgranne har lämnat in en tillsynsanmälan på mig med.... Jag har nämligen en ganska förfallen stuga längre in på min tomt som vetter mot kommunens skog ( tror jag). Det går ett dike och gärdsgård emellan. Där säger han (enligt grannen som informerade) att barnbarnen visst lekte och den är en fara för barnen i området så han har lämnat in anmälan och vill att den ska rivas. Jag har behållt den för att en dag kunna bygga om, men inte haft ekonomi än. Rädd att om jag river den så får jag inget nytt bygglov. Vet inte om kommunen kommer att lyssna på honom, men jag tycker att det är min tomt. Barnen borde inte leka där. Behöver jag oroa mig för att detta inte är slutet än utan ännu ett problem till?:worried:
Det är en helt isolerad fråga som inte har någon koppling till din parkeringsproblematik.

OM kommunen ens bemödar sig med tillsyn så kan du avvakta och se vad de anser. Betona att du inte bjudit in någon på din tomt för att leka. Om stugan finns med på tomtkarta som befintlig byggnation ska det inte vara några som helst problem att få ersätta byggnaden. Om den faller inom ramen för friggebod (15 kvm) eller Attefall (25 kvm) så kan du oroa dig än mindre.

Trist dock att grannen verkar vara en puckad jävel som hellre beter sig som en rövhatt än tar ansvar för sitt.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Prova att ringa deras chef? Brukar funka bra. Chefen bryr sig om vad folk tycker om företaget.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Orientexpressen
4integration jocke4u skrev:
Nu borde denna tråd vara tillräckligt full med tips. Speciellt med enkla tips som att:
- Markera tomten med rep
- Markera tomten med pallar/bockar eller annan skit som ger tydlighet.

TS borde ha tillräckligt med tips för att att lösa det.
Jag tro inte någon med mer än 2 hjärnceller kör över ett rep som avgränsar.

De kanske bara 1 hjärncell
 
TS, hur har det gått?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.