Jag vet inte exakt var TS bor eller vilka blommor TS planterat/sått...

I mina krokar av världen har vi nåt som kallas höst nu som följs av vinter.

Om TS blommor var vid god vigör när de slaktades är oklart men jag tror få blommor överlever vintern.

TS var vad planen om marodören inte dykt upp?

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Jag vet inte exakt var TS bor eller vilka blommor TS planterat/sått...

I mina krokar av världen har vi nåt som kallas höst nu som följs av vinter.

Om TS blommor var vid god vigör när de slaktades är oklart men jag tror få blommor överlever vintern.

TS var vad planen om marodören inte dykt upp?

/ATW
De slaktade i våras med. Rubbet. Och så nu igen i början av september. Allt igen..
Så hela året har de förstört min plantering på min tomt..
Vintern har inte kommit än. Den kommer inte på ett bra tag. Då jag bor söderut.
Förra året fanns det fortfarande lite blommor/växter som var fina hos mig i november..:rolleyes:
 
Redigerat:
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Skylt med texten "PRIVAT OMRÅDE" omgivet av tecknade bin och gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörde på You Tube om en som jämt fick sin plantering överkörd av en idiot till granne. Han planterade små buskar och i dem satte han armeringsjärn. Pang i däcken sen slutade han köra.

Du kan ju slå ner armeringsjärn du med så de slår i med klingorna så det slår gnistor. Helt många. De kommer att döljas av dina plantor. Och en skylt där det står privat område så de är varnade innan att ge sig på planteringen. https://www.happyprint.se/privat/privat-omrade-med-bin-och-gront/
 
  • Gilla
Sven Svensson3 och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det står en lyktstolpe mitt i slänten. Den står på den fastighet gatan finns på. Om man ska klippa gräs på den fastigheten är det rimligt att man tar hela slänten. Jag kan inte tänka mig att TS skulle kunna få rätt till skadestånd i rätten.
Nej, det står inte en lyktstolpe mitt i slänten, kolla bilden igen.

Förstår jag ditt senaste inlägg som så att du inte hittade en annan plats för dina ”diskussioner”?

Du skrev ju i ditt tidigare inlägg att du skulle söka en annan plats.

Tråkigt att du misslyckades med det också.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Jag har väl ingenting vettigt att tillföra egentligen. Jag ville mest bara tack för ett gott skratt. Ett särskilt tack går ut till TS och Daniel109. Den dynamiska fars-duon som fängslat mig vid laptopen i nästan 20 minuter! Vem som helst kan dra ett skämt, men att göra distinktionen mellan fastighet och tomt rolig kräver sanna genier!

Hoppas att alla har lite humor och inte blir jätteförbannade på mig nu, och hoppas att TS får ha sina blommor i fred. I vår brf kommer en inhyrd firma med trimmers och gör sitt bästa för att sprida ut parkslide över hela området (som dom är instruerade gång på gång att antingen utrota med korrekta metoder eller ge fan i att pilla på). Så jag vet absolut hur frustrerande det kan vara med nyligen muckade pappskallar med trimmers.
 
  • Gilla
  • Haha
Falckman och 4 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.