M maria01 skrev:
om du bara räknar på alla dyra mattrial som huset är byggt av så kommer du förstå att det är enormt väll byggt hus som idag skulle kosta allt för mycket att bygga med

bara all marmor o sten skulle kosta flera miljoner och då har vi räknat på all smides jobb bara där är det säkert några miljoner och sen hamnen vågar man inte ens tänka på vad det skulle kosta idag om ens får tillstånd

tror själv att man skulle kunna göra om huset till mer modernt med inte allt för mycket pengar för första ägaren har redan gjort det viktigaste
Hmm. Smaken är ju olika. Men tycker det här är rejält brackigt och smaklöst. Mycket pengar och god smak hänger inte alltid ihop. Känns som om en framgångsrik pizzabagare som tittat för mycket på Falcon Crest på 80-talet byggt detta. Osar nyrik enligt mig.
Men tomten är fin.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Hmm. Smaken är ju olika. Men tycker det här är rejält brackigt och smaklöst. Mycket pengar och god smak hänger inte alltid ihop. Känns som om en framgångsrik pizzabagare som tittat för mycket på Falcon Crest på 80-talet byggt detta. Osar nyrik enligt mig.
Men tomten är fin.
byggt på 60talet
 
M maria01 skrev:
kan väll inte klassas som
arkitektritat hus
Jag tvivlar inte på att en arkitekt har ritat det för att det är ett ovanligt stort hus.
 
B Bengt Numelin skrev:
Jag tvivlar inte på att en arkitekt har ritat det för att det är ett ovanligt stort hus.
sant intressant är det nu står att budgivning är igång 175 miljoner det är helt sjukt
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
M maria01 skrev:
byggt på 60talet
Ja, själva huset ja. Men det står ju 1990 också i annonsen, är rätt övertygad om att de allra mest brackiga detaljerna är från det senare årtalet. inte minst inredningen. Jag älskar personligen 60-talshus, men får ingen sådan känsla alls av det här huset.
 
Scout Scout skrev:
Tja... coolt (?)... men kanske för den som fick tillbaka på kvarskatten...
[länk]
Inga terrassytor med tak vilket kan vara bra då det regnar lite ibland eller som skydd mot solen då det är mycket varmt.
Väldigt hög kvalitet på materialet men det är bara vitt, grått och svart överallt vilket jag inte skulle stå ut med länge.
Vad är era synpunkter på att mäklaren kallar bassängområdet för gigantiskt? Jag tycker bara att det är stort eller mycket stort. Jag har kompisar som har liknande storlekar vid sina förortshus.

Marmorn från Italien är från Carrara och inte Carrera.
 
B Bengt Numelin skrev:
Inga terrassytor med tak vilket kan vara bra då det regnar lite ibland eller som skydd mot solen då det är mycket varmt.
Väldigt hög kvalitet på materialet men det är bara vitt, grått och svart överallt vilket jag inte skulle stå ut med länge.
Vad är era synpunkter på att mäklaren kallar bassängområdet för gigantiskt? Jag tycker bara att det är stort eller mycket stort. Jag har kompisar som har liknande storlekar vid sina förortshus.

Marmorn från Italien är från Carrara och inte Carrera.
Och strykfult pooltak.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
finns nog inga riktiga budgivare
bara mäklaren som är ute efter reklam
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
svår sålt? huset har vart med tidigare i tråden men nu har ägaren lagt ut det på blocket

[länk]
Väldigt svårsålt! Mäklaren som lagt ut annons även på blocket , tror det är vanligt numera.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
M maria01 skrev:
svår sålt? huset har vart med tidigare i tråden men nu har ägaren lagt ut det på blocket

[länk]
Driftkostnad 25 000 kr/år? Tillåt mig tvivla. Skulle säga snarare 100 000 kr/år med nuvarande elpriser, och höjt pris på VA.

I övrigt ett cool hus, men rätt liten tomt för 15 Mkr. Gissar att de får 12.
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Väldigt svårsålt! Mäklaren som lagt ut annons även på blocket , tror det är vanligt numera.
jag tror inte det är mäklaren själv
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Väldigt svårsålt! Mäklaren som lagt ut annons även på blocket , tror det är vanligt numera.
Ser ut som ägaren kört copypaste direkt från mäklarens hemsida.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Driftkostnad 25 000 kr/år? Tillåt mig tvivla. Skulle säga snarare 100 000 kr/år med nuvarande elpriser, och höjt pris på VA.

I övrigt ett cool hus, men rätt liten tomt för 15 Mkr. Gissar att de får 12.
problemet är som med andra hus som det här man har byggt huset för sig själv och inte tänkt på nästa köpare. och det går ju bra om man som andra länder bygger ett hus och bor där tills man dör men svenskar gillar att flytta nu förtiden

sen är det som du skriver finns ingen tomt alls och inte direkt barn vänligt

finns ett till liknade hus som vart med i tråden tidigare
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-tuna-osterskar-osterakers-kommun-orionvagen-4b-18995083

som värkar vara svår sålt med
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
richardtenggren
V VRZ skrev:
Ser ut som ägaren kört copypaste direkt från mäklarens hemsida.
M maria01 skrev:
svår sålt? huset har vart med tidigare i tråden men nu har ägaren lagt ut det på blocket

[länk]
Mäklaren verkar inte ha det lätt, säljer även bilar och spisskydd:)
 
  • Gilla
  • Haha
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.