Du kämpar på, imponerande.

Gällande trappan, ska den vara utan räcke? Det bör du i så fall överväga att hitta en lösning på,, läskigt att gå i öppna trappor och det är ofta ett handtag är bra att ha.
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
D
Njingan Njingan skrev:
Du kämpar på, imponerande.

Gällande trappan, ska den vara utan räcke? Det bör du i så fall överväga att hitta en lösning på,, läskigt att gå i öppna trappor och det är ofta ett handtag är bra att ha.
yes tanken är att där skall gå ett räcke längs med väggen upp till andra våningen :) funderar på ett rejält stålrör som vi svetsar fästen på
 
D
Idag hände det mycket vi satt balkar tvärs över trapphålet som skall bort, en på var sida om befintlig balk Balkar placerade tvärs över ett trapphål med isolering och byggmaterial runtomkring, beredda för installation av limträbalk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sen stämpla vi upp balkarna för att dra i limträbalken
Renoveringsprojekt med balkar uppsatta tvärs över ett trapphål, stöttade av stämpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny limträbalk installerad tvärs över trapphål med stödstämplar på varje sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till slut var allt på plats :) och öppningen klar Renoveringsarbete med nya balkar och stämpning i trapphål, en person arbetar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
D
Fortsatte den med att riva runt trappan Renovering pågår där en trappa syns med rivet material runtomkring och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


fortsatte där uppe med att dra i kottlingar och avsluta kvällen med att regla upp väggen vid trappan som skall kläs med Osb och gips Renoveringsarbete vid trappan med reglar på väggen, byggavfall på golvet och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


imorgon blir det att hämta släp för att bli av med allt rivet Rivningsavfall vid trappa inne i hus, med träbitar, gips och isolering på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och elektrikern kommer på besök så jag hoppas att all el kommer på plats så att jag kan börja lägga Golvspån där uppe
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Jäklar vad ni köttar på! Bra jobbat! Gör ni allt själva? Jag tänker rivning och snickeri.
 
  • Gilla
Stocken01 och 1 till
  • Laddar…
D
P Pickadollen skrev:
Jäklar vad ni köttar på! Bra jobbat! Gör ni allt själva? Jag tänker rivning och snickeri.
hittills är det bara jag Hahaha fick lite hjälp av polaren med balkarna men annars är det ensam jobb :)
 
Snyggt jobbat men vädra huset sen. Mycket gifter på den tiden i bla plastmattor
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
D
I helgen slängde vi allt som är rivet….igen….

vi var även in en del av materialet som har stått ute, som tur är har allt hållet sig med lite pressening över. Det var bara två gips skivor som hade blivit lite fuktiga Stapel med oskadade gipsskivor i ett renoveringsprojekt med gul isolering och reglar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsmaterial i ett tomt rum med osatta gipsskivor och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag har jag varit ledig så det blev en hel dag i huset

först rev jag ner reglarna jag hade satt upp för att jag kom på att jag lika bra kan sätta allt direkt på väggen och förhoppningsvis få en enhetlig vägg upp i trapphålet… vi får väll se om det blir så

innan
Renoveringsarbete med isolerade väggar och reglar synliga, verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

efter
Renoveringsarbete i ett rum med OSB-skivor på vägg, nedrivna reglar och isolering på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt med nya gipsskivor på vägg, stege, pall och en öppning i taket där isolering syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


tog även bort den plast jag hade satt upp för att hålla isoleringen det blev fan inte bra

så jag satt lite reglar bakom för att hålla det på plats istället Renoveringsarbete av trapphål med reglar, oskyddad isolering och en stege i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen regla jag upp igen och fyllde på med isolering

Renoveringsarbete med uppreglade väggar och delvis uppsatt isolering i ett trapphus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Näst på tur var att isolera taket i trapphålet och detta var ju inte helt enkelt. Tillslut läste jag mig till att man kan spika upp lite ståltråd för att hålla isolering på plats vilket fungera helt ok

plasta sen in allt vilket inte heller var helt enkelt själv hahaha
Stege som lutar mot oisolerad vägg med delvis isolerat tak ovanför i en renoveringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med synlig isolering i trapphål och en stege, omgiven av byggplast och reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Avsluta dagen med lite reglar som följer balkarna så jag hoppas att det blir snyggt när trapptsket möte innertaket på ovanvåningen

Isolering av tak med ståltråd och reglar för att hålla isoleringsmaterial på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


det var allt för idag :)
 
  • Gilla
Lived och 2 till
  • Laddar…
D
D Daniel__s skrev:
Snyggt jobbat men vädra huset sen. Mycket gifter på den tiden i bla plastmattor
det har stått öppet i 3 veckor så det är nog vädrat :)
 
  • Gilla
Daniel__s
  • Laddar…
Davidbagare
Härligt projekt! Vi håller också på med ett hus från 64.
Jag som snöat in på ventilation på sista tiden undrar vad ni har för lösning på det i ert hus? Nåt som kommer ingå i er renovering?
Mvh
 
D
Davidbagare Davidbagare skrev:
Härligt projekt! Vi håller också på med ett hus från 64.
Jag som snöat in på ventilation på sista tiden undrar vad ni har för lösning på det i ert hus? Nåt som kommer ingå i er renovering?
Mvh
Vi har självdrag, kommer sätta in lite pax fläktar i tvättstuga och badrum men annars är där inte några planer just nu.
Vad har ni själv tänkt ?
 
Davidbagare
D DSOS skrev:
Vi har självdrag, kommer sätta in lite pax fläktar i tvättstuga och badrum men annars är där inte några planer just nu.
Vad har ni själv tänkt ?
Vi kör också vidare med självdrag. Pax på toalett och tvättstuga och lite friskluftsventiler i sovrum och vardagsrum gjorde susen för tidigare dåligt ventilerade sovrum.
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Vi kör också vidare med självdrag. Pax på toalett och tvättstuga och lite friskluftsventiler i sovrum och vardagsrum gjorde susen för tidigare dåligt ventilerade sovrum.
Jag håller med på att renovera ett hus från -65 och tänker precis som ni två! Skönt att få det bekräftat att fler tänker likadant.
 
  • Gilla
Davidbagare och 1 till
  • Laddar…
D
Davidbagare Davidbagare skrev:
Vi kör också vidare med självdrag. Pax på toalett och tvättstuga och lite friskluftsventiler i sovrum och vardagsrum gjorde susen för tidigare dåligt ventilerade sovrum.
har tittat på lite andra lösningar men inget som vi har tid eller råd att fixa med nu. Tror denna lösning funkar bra ett bra tag till :)
 
D
ErikT0 ErikT0 skrev:
Jag håller med på att renovera ett hus från -65 och tänker precis som ni två! Skönt att få det bekräftat att fler tänker likadant.
Härligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.