G Gabbe1 skrev:
Sju timmar med förberedelse och städning tog den här väggen, men det blev riktigt bra.
Snyggt! Det är inte lätt med de där hålen som hamnar mellan två plattor. Kör du hålsågen på vinkelslip eller borrmaskin?
 
J jtl skrev:
Snyggt! Det är inte lätt med de där hålen som hamnar mellan två plattor. Kör du hålsågen på vinkelslip eller borrmaskin?
Jag tycker nästan att det är lättare när hålen hamnar mellan två plattor. Jag mäter, markerar och sågar ut med vinkelslip och vanlig diamantskiva. Visst blir det lite trixande men det tar ca en minut per kakelplatta.
 
  • Gilla
Mattias991 och 1 till
  • Laddar…
Halvdag idag innan jag packade och åkte hem.
Jag sågade till några fönsterbänkar i ek och sen monterade jag blandare och avlopp till diskbänken.
Nysågade fönsterbänkar i ek som ligger framför ett fönster i en byggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymonterad köksblandare och rostfri diskho framför ett fönster under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Montering av blandare och avloppsrör under en dubbel diskbänk i ett skåp, med synlig vattenanslutning och eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik JL och 19 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Halvdag idag innan jag packade och åkte hem.
Jag sågade till några fönsterbänkar i ek och sen monterade jag blandare och avlopp till diskbänken.
[bild]
[bild]
[bild]
Akta dig lite så du inte blir klar :)
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
texas67 texas67 skrev:
Akta dig lite så du inte blir klar :)
Hemska tanke ;)
Fast även om det är många timmar kvar, framförallt i badrummet så känns det som att det börjar likna ett bostadshus nu snarare än en byggarbetsplats.
 
  • Gilla
Erik JL och 8 till
  • Laddar…
Herregud vilket effektivt och SNYGGT bygge (y):surprised: sen när du är klar så får du börja bygga åt andra så du kan starta nya byggtrådar på löpande band, för sånt här är ju bland det roligaste att sitta och läsa/se på nätet :love::love::love:
 
  • Gilla
Erik JL och 5 till
  • Laddar…
Grillen Grillen skrev:
Herregud vilket effektivt och SNYGGT bygge (y):surprised: sen när du är klar så får du börja bygga åt andra så du kan starta nya byggtrådar på löpande band, för sånt här är ju bland det roligaste att sitta och läsa/se på nätet :love::love::love:
Tack för komplimangerna.
Visst har tanken slagit mig att bygga även åt andra, men jag tror att det är svårt att upprätthålla samma effektivitet om man ska bygga på mer professionell basis.
Men visst, vill du ha något byggt i Saxnäs (skulle gärna bo och jobba här på heltid nåt år) så hör av dig så kanske vi kan komma överens om nåt bra upplägg ;)
 
  • Gilla
Erik JL och 6 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Halvdag idag innan jag packade och åkte hem.
Jag sågade till några fönsterbänkar i ek och sen monterade jag blandare och avlopp till diskbänken.
[bild]
[bild]
[bild]

Snyggt!
Glöm inte att lägga in en sån-där plastmatta i köksskåpet, det är faktist både praktiskt och klokt ifall det skulle läcka. Om det är IKEA stommar så finns det färdiga att vika till.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Tages_ morsa Tages_ morsa skrev:
Snyggt!
Glöm inte att lägga in en sån-där plastmatta i köksskåpet, det är faktist både praktiskt och klokt ifall det skulle läcka. Om det är IKEA stommar så finns det färdiga att vika till.
Bra kommentar, jag tror faktiskt att Ikea skickat med ett sådant, får leta bland alla paket i köksleveransen.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Fantastiskt bra tråd med återkommande postningar och fint hantverk!
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Bra kommentar, jag tror faktiskt att Ikea skickat med ett sådant, får leta bland alla paket i köksleveransen.
Själv la jag in en sån matta innan jag kopplade ihop vatten och avlopp, då behövde jag bara mäta för hålen och trä igenom dem. :)
 
  • Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Wigert Wigert skrev:
Fantastiskt bra tråd med återkommande postningar och fint hantverk!
Tack!

Tages_ morsa Tages_ morsa skrev:
Själv la jag in en sån matta innan jag kopplade ihop vatten och avlopp, då behövde jag bara mäta för hålen och trä igenom dem. :)
Bra tips, det är ju en enkel sak att rycka upp avloppet fram och tillbaka för att göra så.
 
Långhelg i Saxnäs.
Trots att jag även ”jobbjobbat” lite idag så har jag hunnit kakla en och en halv vägg. Jag har även förberett med kakelister runt fönstret så imorgon är det bara att fortsätta.
Det ska bli skönt när det här kladdjobbet är klart.
Halvkaklad vägg med vita plattor och svarta foglinjer runt ett fönster med kakellister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis kaklade väggar med kakellister runt ett fönster i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Do-it och 23 till
  • Laddar…
Vilket jobb du lagt ner! Kul att du gör alla moment. Jag jobbar själv inom bygg men har inte hunnit med alla moment du sysslat med på mina sju år i branschen. En stor eloge ska du ha!
 
  • Gilla
Do-it och 5 till
  • Laddar…
Äntligen är kaklingen klar. Ja, jag väljer att se det som klart även om det återstår fogning och halvplattor mot golvet.
Vägg täckt med vita kakelplattor och en inbyggd spegel, med ej färdigställda plattor längst ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Omkaklat rum med vita kakelplattor på väggar, oavslutad fogning och synligt rörsystem i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägg delvis kaklad med vita plattor; synliga väggpartier och ofogade skarvar mot ett grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik JL och 26 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.