Tack. Har fast avtal fram till 1 mars på 43 öre så vi har börjat träna och förbereder oss på den kommande chocken.


B Bengt65 skrev:
Du har inte funderat på att skaffa Tibber? Då får du kostnaden direkt i Tibber appen hur många Kw du laddat och vad det kostar. Säg till om du är intresserad så kan du få en invite kod av mig.
 
Appskärm som visar att en laddbox laddar elektrisk energi trots att schemat inte tillåter det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har problem (eller vet inte om jag gör nåt fel). Men som ses på bilden så verkar laddboxen ladda trots att det inte är ok enligt schemat.

Nån som har nåt tips eller vet vad jag gör för fel?
 
Det var innan senaste uppdateringen, men jag fick besked om att RFID-kontroll måste vara påslaget för att schemaläggning ska fungera. Dvs reglaget för accesskontroll nere till höger.
 
S Sam_u_El skrev:
Det var innan senaste uppdateringen, men jag fick besked om att RFID-kontroll måste vara påslaget för att schemaläggning ska fungera. Dvs reglaget för accesskontroll nere till höger.
Ok, detta trots att jag inte har någron RFID-tag? Vad innebär egentligen RFID-kontroll?
 
k_per k_per skrev:
Ok, detta trots att jag inte har någron RFID-tag? Vad innebär egentligen RFID-kontroll?
Det är ju helt enkelt att du tar tex en dörrtagg (Befintlig) skall funka och registrerar den på något sätt. Så kan du starta laddningen med denna.
 
k_per k_per skrev:
Ok, detta trots att jag inte har någron RFID-tag? Vad innebär egentligen RFID-kontroll?
Ja, så sa de iallafall till mig. Det det handlar om är att teoretiskt kan vem som helst annars koppla in sin bil hemma hos dig och ladda varje natt om du till exempel åker på semester och har schema aktivt. Jag har inte heller någon tag/bricka utan måste gå in i appen och välja ”tillåt laddning” efter att jag kopplat in bilen.
 
Ska du ha Tibber kan du inte ha Enegic
 
R Rolle85 skrev:
Ska du ha Tibber kan du inte ha Enegic
Jo det går utmärkt. Det har jag.
 
Om du kör annan operatör än Enegic så funkar inte Tibber Nej. Om du kör Tibber avvaktiverar du balanseraren
 
Vi kör också Tibber och Enegic tillsammans och det fungerar. Jag förstår inte riktigt vad Rolle85 menar, men kanske att all funktionalitet i Tibber, vad gäller styrning av tidpunkter etc, inte fungerar. Så är det, men att ha Tibber som operatör tillsammans med Enegic fungerar.
 
S Sam_u_El skrev:
Vi kör också Tibber och Enegic tillsammans och det fungerar. Jag förstår inte riktigt vad Rolle85 menar, men kanske att all funktionalitet i Tibber, vad gäller styrning av tidpunkter etc, inte fungerar. Så är det, men att ha Tibber som operatör tillsammans med Enegic fungerar.
 
För att köra Tibber kan man väl inte ha Skårebo enegic som operatör? Enda sättet enligt skårebo att få enegic att funka är om man kör enegic som operatör
 
R Rolle85 skrev:
För att köra Tibber kan man väl inte ha Skårebo enegic som operatör? Enda sättet enligt skårebo att få enegic att funka är om man kör enegic som operatör
S Sam_u_El skrev:
Vi kör också Tibber och Enegic tillsammans och det fungerar. Jag förstår inte riktigt vad Rolle85 menar, men kanske att all funktionalitet i Tibber, vad gäller styrning av tidpunkter etc, inte fungerar. Så är det, men att ha Tibber som operatör tillsammans med Enegic fungerar.
Vilka inställningar har du då?
 
Jag tror att flera tror att de har en lastbalanserare men i själva verket är den helt enkelt inte inkopplad.
 
Redigerat:
Jag gissar att vi talar förbi varandra. Vad menar du med operatör? Vi har Tibber som elhandelsbolag, dvs vi köper vår el av Tibber. Menar du något annat med operatör? Vid sidan av det har vi en installation gjord av Skårebo, med en enegic-lastbalanserare. Lastbalanseraren är i bruk, men jag kan (som jag nämnde ovan) inte använda Tibbers funktionalitet med att styra laddtidpunkter etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.