Magnus E K
Att aldrig duscha (eller bada) överhuvudtaget är uppenbart icke-optimalt. Att duscha konstant dygnet runt är uppenbart icke-optimalt. Någonstans mitt i mellan dessa ytterligheter finns en optimal mängd duschning. Exakt var den punkten ligger beror på en rad faktorer där ekonomi och kostnad uppenbart är en av dem. Så det är helt naturligt att i genomsnitt ska duschandet minska när det blir dyrare.

Att propagera för att folk inte ska ändra sina vanor överhuvudtaget är lika fel som att propagera för att alla måste nöja sig med en 5-minutersdusch per vecka.
 
Nissens
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har ni inga obelånade föreningar som är väl underhållna med låga avgifter i götet ?
Visst, men fonderingar för underhåll kostar också. Antingen sparar man till underhåll eller så tar man lån. Båda alternativen kostar.
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Att aldrig duscha (eller bada) överhuvudtaget är uppenbart icke-optimalt. Att duscha konstant dygnet runt är uppenbart icke-optimalt. Någonstans mitt i mellan dessa ytterligheter finns en optimal mängd duschning. Exakt var den punkten ligger beror på en rad faktorer där ekonomi och kostnad uppenbart är en av dem. Så det är helt naturligt att i genomsnitt ska duschandet minska när det blir dyrare.

Att propagera för att folk inte ska ändra sina vanor överhuvudtaget är lika fel som att propagera för att alla måste nöja sig med en 5-minutersdusch per vecka.
Beror väl på hur du svettas eller blir "nedskitat", samt hur du eller din omgivning påverkas av mera eller mindre duschande. Vi har olika förutsättningar och prioritetar olika.
Men fortfarande gäller att dusch oftast görs till lägre kostnad än ett bad.
Jag är ingen Gunde Svan, men duschvattnet rinner max i 60 sekunder och "min" dusch är ca 3 m från bvp med vvb. Och påverkas inget av elpriset för mig.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bostadsrätt är nice. Fri tillgång till varmvatten :) jag spår priserna på brfer inte kommer gå ner lika mycket som priserna på hus
Fri tillgång till varmvatten är det väl i princip också i villa. Du menar att du inte debiteras separat för det? Fast i så fall hamnar ju varmvatten på månadsavgift istället. Inget är helt gratis!
 
M Mercruiser skrev:
Fri tillgång till varmvatten är det väl i princip också i villa. Du menar att du inte debiteras separat för det? Fast i så fall hamnar ju varmvatten på månadsavgift istället. Inget är helt gratis!
Vatten ingår i avgiften. Nej visst är det inte helt gratis. Men det är ju flaterate till ett väldigt lågt pris iallafall.
 
Man kan ju göra som ett par av Albert Engströms (fiktiva eller verkliga) personer på någon av Roslagsöarna. Han frågade hur ofta de tvättade sig? Och svaret blev ganska överrumplande även om inte helt överraskande. -Till Julen…Om det behövdes!
 
M mimblewimble skrev:
Smartast av allt måste vara att göra som man gjorde förr, badade till jul. Pappa började och därefter kom mamman och sedan barnen i kronologisk ordning. Ett riktigt familjeband med andra ord där varenda droppe och all värme tas tillvara. :crysmile:
Fast mamman kom sist
 
  • Haha
Kjell-Anders
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.