Tyvärr har jag endast 20A huvudsäkring, fick rekommendationen att installera en lastbalanserare för att det inte ska uppstå problem i framtiden.
 
Och vad har du nu, problem?
 
T tomasfr skrev:
Ja, vissa funktioner verkar avstängda när den är kopplad mot Enegic. Har du testat att ta bort operatören? Det verkar gå på [länk] om du loggar in och kollar under Mina webbplatser > Operatör och trycker på krysset. Har inte testat själv dock.

Så uselt, för övrigt, att de har översatt "site" till "webbplats" på webben istället för "anläggning" som det korrekt heter i appen. :oops:
Vad händer omman tar bort skårbo som operatör? jag vill ha min kopplad till tibber
 
Funkar fint
 
  • Gilla
Bengt65
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Funkar fint
Du menar klicka bort skårebo som operatör och välja tibber?
 
Yes
 
R Rolle85 skrev:
Yes
Tack :)
 
Så många som har problem med Enegic så att folk börjar koppla bort lastbalanseraren och kör utan
 
R Rolle85 skrev:
Så många som har problem med Enegic så att folk börjar koppla bort lastbalanseraren och kör utan
Jag har aldrig haft problem med den. Vad har folk för problem?
 
Schemaläggning
 
R Rolle85 skrev:
Schemaläggning
Gör man inte det i bilen?

Jag kör tibber och smart laddning och har Enegic.
Vilka bilar kan man inte ställa schemaläggning i?
 
Du vill inte ha schema i bilen eftersom du då inte kan ladda på stan
 
  • Gilla
Bengt65
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Och vad har du nu, problem?
Faktiskt inte. Appen har varit otroligt buggig, kört via Easee appen istället. Utrustningen är köpt via Laddboxbolaget, någon som fått igenom en reklamation och hänvisat till att Enegic inte funkar tillfredsställande och att deras app knappt går att använda?
 
Hur vet man vilken operatör man ska välja när den inte finns i listan. ’jag har Mälarenegi som elleverantör
’min installatör valde Easee men visste inte själv hur detta med installatör fungerade.
 
S saltet skrev:
Hur vet man vilken operatör man ska välja när den inte finns i listan. ’jag har Mälarenegi som elleverantör
’min installatör valde Easee men visste inte själv hur detta med installatör fungerade.
Du har inte funderat på att skaffa Tibber? Då får du kostnaden direkt i Tibber appen hur många Kw du laddat och vad det kostar. Säg till om du är intresserad så kan du få en invite kod av mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.