Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
A kassan är till 95 procent finansierat med skatt, det är inte hemförsäkringen. Så ja, A kassa är ett bidrag.
Ja så var det ja, räntebidrag blir också finansierat med skatt eftersom det innebär ett "uttag" statskassan - alltså är det ett bidrag.(y)
 
F frasen_36 skrev:
Ja så var det ja, räntebidrag blir också finansierat med skatt eftersom det innebär ett "uttag" statskassan - alltså är det ett bidrag.(y)
Nej det är inget uttag det är pengar som staten aldrig får. Det är pengar som man får behålla.

Jag tycker för övrigt avdrag är dumt. Bättre sänka skatten
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej det är inget uttag det är pengar som staten aldrig får. Det är pengar som man får behålla.

Jag tycker för övrigt avdrag är dumt. Bättre sänka skatten
Ptecis det är pengar som staten inte får men borde ha fått.
Vad är du beredd att göra avkall på eftersom du vill sänka skatten?
Barnomsorg, väg/gat-underhåll, sjukvård, åldringsvård eller vad?
 
F frasen_36 skrev:
Ptecis det är pengar som staten inte får men borde ha fått.
Vad är du beredd att göra avkall på eftersom du vill sänka skatten?
Barnomsorg, väg/gat-underhåll, sjukvård, åldringsvård eller vad?
Om man löser skatteslöseriet så behöver man inte göra avkall.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Barnomsorg, väg/gat-underhåll, sjukvård, åldringsvård eller vad?
De är ju grundpelare i samhället, samt polis mm. Man måste ju vara riktigt ond om man vill få bort det.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
Maxwells demon TotalControl skrev:
De är ju grundpelare i samhället, samt polis mm. Man måste ju vara riktigt ond om man vill få bort det.
Precis liksom kommunikationer. Men "herr" (?) Malmberg vill inte svara på vilket..[/QUOTE]
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du som personen. Inte du som den jag citerar. Titta på detta inlägg där använder jag också du
Det är ju inte vad du skriver i inlägg #2049 eftersom du där skriver om tommib och använder ordet han.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om vi tittar på vilken sida som haft flest personangrepp i denna tråd så vinner vänstern flera gånger om. Kolla bara på vad nybyggarn, BirgitS och fribyggarn skriver om mig på de olika sidorna.
Har du räknat?
För det skulle vara intressant att få veta exakt. Det vore också intressant att veta vem som börjar varje gång.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju inte vad du skriver i inlägg #2049 eftersom du där skriver om tommib och använder ordet han.

Har du räknat?
För det skulle vara intressant att få veta exakt. Det vore också intressant att veta vem som börjar varje gång.
Du har nog mer tid över för sådant än jag. Dock skulle jag ändå inte lita på siffran du kom fram till.
 
F frasen_36 skrev:
Precis liksom kommunikationer. Men "herr" (?) Malmberg vill inte svara på vilket..
Vilket vad? Får man bukt med skatteslöseriet behöver man inte göra avkall på något.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du har nog mer tid över för sådant än jag. Dock skulle jag ändå inte lita på siffran du kom fram till.
Då är det ju rätt meningslöst att jag gör det eftersom du i alla fall måste kontrollräkna.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då är det ju rätt meningslöst att jag gör det eftersom du i alla fall måste kontrollräkna.
Det räcker ju titta på din och fribyggs snack om dyslexi och diagnoser för att få sig ett hum om det.
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det räcker ju titta på din och fribyggs snack om dyslexi och diagnoser för att få sig ett hum om det.
Det säger ungefär lika mycket som att titta på ett urval av dina inlägg med personangrepp.

Annars var det väl vänligt av oss att försöka komma på en orsak till att det inte är slarv eller nedvärderande från din sida när du stavar fel på namn.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
A kassan är till 95 procent finansierat med skatt, det är inte hemförsäkringen. Så ja, A kassa är ett bidrag.
Dåligt påläst igen, t.ex. AEA är fullt finansierad av medlemsavgifter vilket gjorde att regeringen Reinfeldt inte kunde besluta om en miniminivå för avgiften till A-kassor.

Sjukförsäkringen sköts tyvärr inte som en försäkring med rörsaldo etc, men all utbetalning från försäkringar av vilket slag som helst borde benämnas "ersättning", som t.ex. sjukersättning. Barnbidrag är ett rent bidrag som det i långa tider varit förvånande att "högern" inte velat avskaffa.

Det är rätt meningslöst att samtala om trådens ämne med någon som är såpass faktaresistent och oinformerad.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om man löser skatteslöseriet så behöver man inte göra avkall.
Det är väl frågan om vilken utgiftspost som är mest av "slöseri" som skiljer mellan de politiska partierna.
Taxiresandet mellan Centralen - Riksdagshuset - Gamla stan tycker ju tydligen vissa partier inte är något slöseri alls med tanke på hur ofta vissa partiledare tar taxi de sträckorna.

Om man vill stoppa visst slöseri inom fackförbunden så får man väl engagera sig
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
Björkisvägen Björkisvägen skrev:
Dåligt påläst igen, t.ex. AEA är fullt finansierad av medlemsavgifter vilket gjorde att regeringen Reinfeldt inte kunde besluta om en miniminivå för avgiften till A-kassor.

Sjukförsäkringen sköts tyvärr inte som en försäkring med rörsaldo etc, men all utbetalning från försäkringar av vilket slag som helst borde benämnas "ersättning", som t.ex. sjukersättning. Barnbidrag är ett rent bidrag som det i långa tider varit förvånande att "högern" inte velat avskaffa.

Det är rätt meningslöst att samtala om trådens ämne med någon som är såpass faktaresistent och oinformerad.
Han lever bara i sin fantasibubbla.
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.