Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att blivit stoppad massor gånger när man cyklat dagligen i typ 20 år är inte samma sak som ofta.
Min sambo har cyklat till och från jobbet i typ 25 år och har inte blivit stoppad en enda gång. Dessutom på en sträcka på över en mil medan du cyklar mycket kortare. Du verkar inte vara mycket för lag och ordning.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju inte sant eftersom de har och kan tänka sig att regera med MP.
De åkte ut med huvudet före ur sittande regering. Folket ser MP som de skyldiga för energikrisen, vilket stämmer men S har lika stor del i det.

Det sjuka är att de gick upp 0.7 enheter från förra valet. Folk är inte riktigt kloka.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Snailman Snailman skrev:
Emotser en ingående förklaring till att inga fel görs från BirgitS :cool:)
Jag har aldrig påstått att inga fel görs så du verkar ju bara tramsa.

Det verkar som att du behöver läsa på om hur val och rösträkning går till.
 
  • Gilla
uplj och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Snailman Snailman skrev:
Naturligtvis inte, det märkliga är ju att politikerna säger att varje röst räknas typ :rofl:

Vi vet ju också vilket liv det blev när Trump ifrågasatte rösträkningen och då vet man ju ändå att väldigt många republikanska valarbetare/politiker inte ville ha Trump, så då kan man ju lätt föreställa sig att de kanske inte är så väldigt motiverade till att övervaka rösträkningen så effektivt.
Ja, alla röster räknas minst 2 gånger dels under tidspress under valnatten och dels i långsammare tempo och därmed mer noggrant av länsstyrelsen. Båda räkningarna kan man själv övervaka om man tror att det förekommer oegentligheter. Så har du gjort det?

Vet du inte hur val och rösträkning går till i USA och hur det skiljer sig mot Sverige?
Jag trodde det var allmän kunskap och definitivt nödvändigt för dem som har synpunkter på valet och rösträkningen.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De åkte ut med huvudet före ur sittande regering.
Och vad har det att göra med att inte ta i dem med tång?
Samarbetet fortsatte ju.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De åkte ut med huvudet före ur sittande regering.
Nu ljuger du, det är typiskt "fake news" det du påstår.

Dom avgick frivilligt.
  • Miljöpartiet lämnar regeringen, det meddelade de båda språkrören på en presskonferens. Partiet anser inte att det kan sitta med i en regering som styrs av en budget som lagts fram av Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna.
https://sverigesradio.se/artikel/mp-lamnar-regeringen

Vi har sökt regeringsmakten för att få igenom grön politik. Det är däremot inte Miljöpartiets uppgift att genomföra en SD-förhandlad budget, säger Märta Stenevi på en presskonferens.

Jag avskyr MP men uppenbara lögner kan jag inte tolerera.
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Min sambo har cyklat till och från jobbet i typ 25 år och har inte blivit stoppad en enda gång. Dessutom på en sträcka på över en mil medan du cyklar mycket kortare. Du verkar inte vara mycket för lag och ordning.
Han är säkert en av de där spendex raketerna som inte saktar ner för barn för att han har "rätt" köra snabbt på cykelbanan. Min son blev påkörd av din sambo eller en av hans gelikar för några veckor sedan i korsningen norra stationsgatan / Sveavägen i full karriär i en korsning. Helt utan att ta hänsyn till säker hastighet. Inte ens en ursäkt kunde han kläcka ur sig.

En sträcka på norrastationsgatan i västerlig riktning ligger ute i gatan mellan två körfält och är osäker för små barn så jag cyklar med dem på trottoaren, det hände är paragrafryttarkärringar som dig själv säger åt oss att cykla på gatan.

Jag kör mot rött, men jag gör det bara när det är helt fritt. Och visar hänsyn för alla i trafiken.

Det sjukaste i din berättelse är ändå att du har sambo :crysmile:
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Nu ljuger du, det är typiskt "fake news" det du påstår.

Dom avgick frivilligt.
  • Miljöpartiet lämnar regeringen, det meddelade de båda språkrören på en presskonferens. Partiet anser inte att det kan sitta med i en regering som styrs av en budget som lagts fram av Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna.
[länk]

Vi har sökt regeringsmakten för att få igenom grön politik. Det är däremot inte Miljöpartiets uppgift att genomföra en SD-förhandlad budget, säger Märta Stenevi på en presskonferens.

Jag avskyr MP men uppenbara lögner kan jag inte tolerera.
Det är ju faktiskt ett bra sätt att kicka ut någon genom att skita i deras politik. Men visst. De valde lämna själva det är sant. Fråga är vad som hänt om de inte valt lämna själva.
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Han är säkert en av de där spendex raketerna som inte saktar ner för barn för att han har "rätt" köra snabbt på cykelbanan.
Nej
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det sjukaste i din berättelse är ändå att du har sambo :crysmile:
Det är inte mer sjukt än att du har det, det är förvånande att någon vill leva med någon som tycker det är så viktigt att spendera tid utan familjen som du gör.
Har du ont om sakargument eftersom du övergår till personangrepp?
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju faktiskt ett bra sätt att kicka ut någon genom att skita i deras politik. Men visst. De valde lämna själva det är sant. Fråga är vad som hänt om de inte valt lämna själva.
Det betyder ju fortfarande inte något annat än att du kom med en lögn.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jodå, att bli stoppad mer än kanske 1-2 ggr på 20 år är ofta. De flesta blir aldrig stoppade under en livstid…

Att du blivit stoppad ”massor av gånger” av polisen måste bero på hur du beter dig i trafiken. :)
Lite konstigt Birgitta likar denna post. Det du säger är att SDs politik mao är bra. Eftersom både M och S stöttade öppna sina hjärtan under 2015 och sedan anammade SDs politik i frågan. Själv stöttar jag också öppna sina hjärtan när det behövs. Felet är att det ges ut svenska medborgarskap till dessa flyktingar. Flyktingar ska aldrig få svensk medborgarskap de får först konvertera sin invandring till arbetskraftsinvandring
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det betyder ju fortfarande inte något annat än att du kom med en lögn.
S är för smarta för att explicit kicka ut dem. De måste ha ett frikort när det behövs.

Det är konstigt S för så korkad politik när de är riktigt smarta i sin maktfullkomlighet
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
S är för smarta för att explicit kicka ut dem. De måste ha ett frikort när det behövs
Så du anser inte längre att S inte är smarta?
Det har du ju skrivit förut.

Synnerligen tramsigt att påstå att S medvetet ser till att en högerbudget vinner i riksdagen och att MP då inte kommer att vilja sitta i regeringen.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Snailman
D Dilato skrev:
Nu ljuger du, det är typiskt "fake news" det du påstår.

Dom avgick frivilligt.
  • Miljöpartiet lämnar regeringen, det meddelade de båda språkrören på en presskonferens. Partiet anser inte att det kan sitta med i en regering som styrs av en budget som lagts fram av Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna.
[länk]

Vi har sökt regeringsmakten för att få igenom grön politik. Det är däremot inte Miljöpartiets uppgift att genomföra en SD-förhandlad budget, säger Märta Stenevi på en presskonferens.

Jag avskyr MP men uppenbara lögner kan jag inte tolerera.
Här redogör SvT för hur den Borgerliga budgeten såg ut som Mp inte ville ha:
Det var Maggans budget med lite ändringar.

Någon annan kanske kan identifiera vad det var i den som fick Mp att gå i taket? Jag hittade bara denna:

Hemutrustningslånet för nyanlända tas bort nästa år till en beräknad kostnad av 167 miljoner.
https://www.google.com/url?sa=t&sou...oQFnoECDUQAQ&usg=AOvVaw2vlE4P5qvwfqMntDhGK4c-
 
D Dilato skrev:
Jag avskyr MP men uppenbara lögner kan jag inte tolerera.
Jag ogillar generellt deras politik men gillar att vi har en demokrati och även om de gröna i mitt tycke fått orimligt stor påverkan på Löfven regeringarnas politik bör de inte smutskastas eller tillskrivas saker de inte sagt eller gjort.
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.