Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
Nissens Nissens skrev:
Utvecklare tar många liv också varje dag. Många fördärvar sin hälsa genom att sitta orörliga framför spelen som utvecklare tagit fram…
Exakt, det var det jag menade också.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Jag har ju massa smarta stödsystem i min V90. Har räddat mig flera gånger. Typ när man backar ut från en parkeringsruta och den varnar och panikbromsar när nån kärring med kundvagn kommer springande.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilken rysare. Kan den ljusa sidan vinna. Över 5k distrikt räknade
Det ser tyvärr inte så ut, utan det verkar vara rasismen som tar hem det.
 
kashieda kashieda skrev:
Det ser tyvärr inte så ut, utan det verkar vara rasismen som tar hem det.
Welcome to the dark side!
 
F
simpa81 simpa81 skrev:
Jag har ju massa smarta stödsystem i min V90. Har räddat mig flera gånger. Typ när man backar ut från en parkeringsruta och den varnar och panikbromsar när nån kärring med kundvagn kommer springande.
Beror nog till stor del på hur man kör också...
Jag har inget sånt lullull (förutom ABS) men har å andra sidan aldrig upplevt problem att komma ur eller i p-rutor eller behövt panikbromsa för nån "kärring som springer med kundvagn"..
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dock kommer förarna snart vara helt utbytta. Är väl rätt skönt för dem sippa så monotomt jobb.
Fungerar säkert en solig sommardag på E4 mellan Stockholm och Gävle. En snöig vinterdag lär det inte fungera på något ställe i Sverige.

Du kör inte så mycket bil misstänker jag?

Dags för alla lastbilschaufförer att engagera sig fackligt. Om arbetsgivarna får som de vill antar jag att chaufförerna framöver bara får jobba med kort varsel när det är dåligt väder.... ;)

/Krille
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Inte föga förvånande att facktomtarna också är teknofober
 
  • Haha
Maxwells demon
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Utvecklare räddar liv varje dag.
Ja utvecklare räddar liv varje dag och skördar liv varje dag du kan ju rikta blickarna mot Ukraina,
rätt el fel så är det just utvecklarna som skördar många liv i hela världen. Räddar utvecklarna fler liv än de skördar ja det är det nog ingen som riktigt vet.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Ja utvecklare räddar liv varje dag och skördar liv varje dag du kan ju rikta blickarna mot Ukraina,
rätt el fel så är det just utvecklarna som skördar många liv i hela världen. Räddar utvecklarna fler liv än de skördar ja det är det nog ingen som riktigt vet.
Vapensystem räddar ju många liv också. Tyvärr ett nödvändigt ont. Utan dem hade Ryssland kört över Ukraina,
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte föga förvånande att facktomtarna också är teknofober
Vet inte hur du kom till den slutsatsen.
Men fungerande teknik är en kombination av fungerande mjukvara och hårdvara som ska installeras kallibreras och underhållas.
 
  • Gilla
kortis och 2 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
All forskning visar att högutbildade föräldrar har barn som oxå studerar och blir högutbildade
Likaså med lågutbildade vars barn inte studerar vidare och dessutom så gör de det inte när de får höga betyg.
Dessutom så diskrimineras lågutbildade föräldrar och barn vid val av skolor och utbildning
Dessutom har barn vars föräldrar är högutbildade fler behöriga lärare.
Så att alla har samma möjlighet till utbildning är ju ren dumhet.
Det finns ju undantag i alla riktningar naturligtvis men högutbildade föräldrar har lättare att hjälpa barn som inte klarar skolan då de oftast har ett stort kontaktnät. Men all forskning i den här frågan är väl trams.
Det finns en väldigt stor aspekt som inte får nämnas i de fallen, Ärftligheten. Ärftlighet vad gäller de förmågorna är stor. Så det handlar långt ifrån bara om det som du tar upp.

Behörigheten hos lärare kan man ifrågasätta vikten av. Det är andra aspekter hos läraren som är mycket viktigare.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte föga förvånande att facktomtarna också är teknofober
Ahhh - ännu ett område där du är expert - har du ens en bil? ;)

/Krille
 
  • Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det finns en väldigt stor aspekt som inte får nämnas i de fallen, Ärftligheten. Ärftlighet vad gäller de förmågorna är stor. Så det handlar långt ifrån bara om det som du tar upp.

Behörigheten hos lärare kan man ifrågasätta vikten av. Det är andra aspekter hos läraren som är mycket viktigare.
Jag har redan tagit upp det i tråden. Det går inte hem tyvärr. Vänstern vägrar acceptera det.
 
Jag ser det däremot som ett bra argument för vänsterns politik. En stor anledning till skillnaden i inkomst beror på förutsättningar, inte på val som högern ofta vill få det till.
Vi behöver ha någorlunda lika inkomst trotts olika förutsättningar.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag ser det däremot som ett bra argument för vänsterns politik. En stor anledning till skillnaden i inkomst beror på förutsättningar, inte på val som högern ofta vill få det till.
Vi behöver ha någorlunda lika inkomst trotts olika förutsättningar.
Vad är det för kommunistiskt dravel. Blir man inte belönad för innovation kommer innovationen dö
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.