SD är självfallet, finns inga alternativ, det blir samma smörja varje år, antingen gynnas överklassen eller så gynnas arbetslösa/fattiga/sjuka, SD gynnar Sverige.
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Jag vet inte om det fungerar med däck, men på veteranbilar brukar man använda en blandning av rödsprit och glyreol/glycerin för att rädda gummilister som börjat torka. Rödspriten är till för att få glycerolet att tränga in bättre.
 
J jesper--- skrev:
SD är självfallet, finns inga alternativ, det blir samma smörja varje år, antingen gynnas överklassen eller så gynnas arbetslösa/fattiga/sjuka, SD gynnar Sverige.
Men kommer SD gynna TS torra däck?
 
  • Haha
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
S Söderslätt skrev:
Men kommer SD gynna TS torra däck?
Helvete, det blev helt fel tråd
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Jag byter däck vid 4-6mm så dessa hade jag inte lagt någon energi på alls
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Möjligt att det blir "Fräscht" svart och blankt men för mej skulle det vara alldeles för halt att åka omkring på olivolja....
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Tomture61
F fribygg skrev:
Möjligt att det blir "Fräscht" svart och blankt men för mej skulle det vara alldeles för halt att åka omkring på olivolja....
Olivoljan absorberas helt och fullständigt av däcken , ytan är helt torr fast jag har marinerat 1,5 l olivolja / 4 st däck (y)

Körde även gummilister på bilen (y)
 
Tomture61
Tokslut Tokslut skrev:
Jag byter däck vid 4-6mm så dessa hade jag inte lagt någon energi på alls
Nya friktionsdäck har 8 mm .
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Nya friktionsdäck har 8 mm .
Det är kanske sådana du skulle ha istället?
 
Tomture61
F fribygg skrev:
Det är kanske sådana du skulle ha istället?
Som sagt var , det är ett test .
Funkar det inte så.....
Förväntade mig respons ang detta men det är mest negativt :thinking:
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Nya friktionsdäck har 8 mm .
Jag skulle säga minimum 10mm på de storlekarna jag kört de senaste ~15åren

480022-580806cdb91d29a57bc1223b3bac87a2.jpg
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Som sagt var , det är ett test .
Funkar det inte så.....
Förväntade mig respons ang detta men det är mest negativt :thinking:
Det som funkar är att du sätter en kniv i varje däck. Sen åker du till däckkrängaren och säger att du behöver nytt gummi.
På så vis besparar du alla andra att få en ture tom i fronten.
 
  • Haha
  • Gilla
Rollerolle22 och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
R Rkarlsson skrev:
Det som funkar är att du sätter en kniv i varje däck. Sen åker du till däckkrängaren och säger att du behöver nytt gummi.
På så vis besparar du alla andra att få en ture tom i fronten.
I min ungdom fanns det ingen lag på vinterdäck , körde då sommardäck året runt .
Inga problem med detta , varken krockade eller körde i diket ;)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
I min ungdom fanns det ingen lag på vinterdäck , körde då sommardäck året runt .
Inga problem med detta , varken krockade eller körde i diket ;)
Nej och då fanns det inte så många människor heller på 60-70 talet med många bilar. Rätt tråkigt argument från gamla gubbar som är snåla och inte kan köpa bra däck eller åtminstone godkända däck.

Vill du köra sommardäck så köp en jänk :)
 
Eftersom man gillade bra grepp så hade man dubbdäck fast det inte var lag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.