Ramnemark Ramnemark skrev:
Ser opraktisk ut med alla skydd :thinking:?
Går att montera av om det behövs
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
K
Ser ut som skydden borde tas bort och läggar i bra och ha lådan och användas till något annat :)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
K
liten smidig klyv ser det ut som men Ser ut som skydden borde tas bort och läggar i bra och ha lådan och användas till något annat :)[/QUOTE]
 
Nytänkande!
Det händer saker!
Dubbelpost i stället för den ”röda ringen”. :rofl:

Utomhusarbetsplats med verktyg, röd postlåda på benställning omsluten av stor röd ring målad i bildprogram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
K
stigen stigen skrev:
Nytänkande!
Det händer saker!
Dubbelpost i stället för den ”röda ringen”. :rofl:

[bild]
Va?
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jag handlade en såndär liten racklare på Jula och tänkte att "den duger". F*ck va fel jag hade, man vart ju tokig på den långsamma gången. Byttes ut mot en beggad Vimmerbyklyven med 2 kolvhastigheter där lägsta hastigheten duger gott. Kan varmt rekommendera denna och har trevliga avlastningsytor



Vedklyv på släpvagn bakom fyrhjuling fylld med vedstockar, nära uppfart och hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vedklyv av märket Vimmerbyklyven med 2 kolvhastigheter, omgiven av vedträn och avlastningsytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vedklyv vid arbete med 2 staplade vedlårar i bakgrunden, nära en bergig terräng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
stigen stigen skrev:
Nytänkande!
Det händer saker!
Dubbelpost i stället för den ”röda ringen”. :rofl:

[bild]
Dubbelpost?

Stickan
 
Tung som attan, gjutjärn och stora hjul. Borde väl vara godkänt på det här forumet.
Gjutjärnsmaskin med stora hjul och röda kugghjul, ser tung och industriell ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fabian2000 och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Tung som attan, gjutjärn och stora hjul. Borde väl vara godkänt på det här forumet.
[bild]
Absolut, men vad är det för något? :thinking:
 
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Absolut, men vad är det för något? :thinking:
Ser du inte röda ringen?

(Nej, har inte en aning heller…)
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Ser du inte röda ringen?

(Nej, har inte en aning heller…)
Jag ser två röda ringar!

Det är ju en mojäng-mackapär!
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
T turbo100 skrev:
Slog till på en Tormek T-8 för jag var förkyld och måste ha en morot att klara livet.
Har haft en i varukorgen i två år nu utan att slå till. Försöker motivera mig till att ta T-8 före T-6 trots att jag är totalamatör. Hur gick dina tankar?
 
  • Gilla
kioskdavid
  • Laddar…
Stickan56
tensiden tensiden skrev:
Har haft en i varukorgen i två år nu utan att slå till. Försöker motivera mig till att ta T-8 före T-6 trots att jag är totalamatör. Hur gick dina tankar?
Bara det bästa är dyrt nog!

Stickan
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Tokslut Tokslut skrev:
Jag handlade en såndär liten racklare på Jula och tänkte att "den duger". F*ck va fel jag hade, man vart ju tokig på den långsamma gången. Byttes ut mot en beggad Vimmerbyklyven med 2 kolvhastigheter där lägsta hastigheten duger gott. Kan varmt rekommendera denna och har trevliga avlastningsytor



[bild]

[bild]


[bild]
Det många missar är att kraften bara är halva svaret, 7 ton (vad det nu är för enhet), säger ingenting om det inte framgår hur snabbt kolven rör sig. Klyver man 300 mm ved så är cykeln närmare 800 mm, det tar en bra stund om det inte är fart i grejorna.

Kan rekomendera Faxes varianter. Har själv en 700.
Blå och gul vedklyv med en märkning "Faxes 700" som illustrerar inläggets diskussion om klyvens kraft och snabbhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Det många missar är att kraften bara är halva svaret, 7 ton (vad det nu är för enhet), säger ingenting om det inte framgår hur snabbt kolven rör sig. Klyver man 300 mm ved så är cykeln närmare 800 mm, det tar en bra stund om det inte är fart i grejorna.

Kan rekomendera Faxes varianter. Har själv en 700.
[bild]
En faxes hade varit trevligt men vill inte lägga 15k för en klyv som används till knappt 5m³ ved per år. Har skummat efter begagnad i ett halvår men har inte funnits något till vettigt pris inom vettigt avstånd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.