R Rolle85 skrev:
Jag har monterat bort Enegic lastbalanserare, den gav bara massa problem så nu kör jag med Easee laddbox enbart och då kör jag med Easee appen fullt ut och den är jättebra!
Med "monterat bort" menar du då att du gjort som Tomas beskriver och loggat in på easee.cloud och kryssat bort operatören?

Har du fortfarande lastbalansering när du kopplat bort enegic? Finns det inte risk att du bränner huvudsäkringarna då?

Jag har liknande problem och tycker att enegicappen generellt är ganska skräpig. Verkar vara en portad hemsida som i sin tur fungerar dåligt. Easee-appen är betydligt trevligare och responsiv, men jag vill inte riskera att bränna huvudsäkringarna.
 
Drog ut strömkontakten till Enegicen och ändrade sen operatör i appen. Utan Enegic funkar allt fint, avråder starkt från Enegic skräpet!
Jag har 25A huvudsäkring så här bränner man inga säkringar.
 
R Rolle85 skrev:
Drog ut strömkontakten till Enegicen och ändrade sen operatör i appen. Utan Enegic funkar allt fint, avråder starkt från Enegic skräpet!
Jag har 25A huvudsäkring så här bränner man inga säkringar.
Aha,

Just den lösningen är nog tyvärr inte ett alternativ för mig eftersom jag bara har 16A huvudsäkring. Jag har en dialog med Skårebo så jag får se om jag får ordning på mina bekymmer.
 
  • Gilla
mr_majzoo
  • Laddar…
Skårebo gav mig pengarna tillbaka för lastbalanseraren, alla har samma problem med dem. Lägg pengarna på att säkra upp till 25A istället så behöver du inte fundera på detta mer.
 
Iiten update:

Någon gång här under sommaren kom Skårebo med en uppdatering av appen och nu fungerar det faktiskt med schemaläggning. Appen är dock fortfarande buggig och dålig och kan man ha andra lösningar så är det sannolikt att rekommendera för närvarande. Som sagt, schemaläggningen fungerar nu, men appen är lite buggig när man ska växla mellan ladda/pausa/schema.
 
Hej!

Har en fundering till er som har lite mer erfarenhet av Easee + Enegic. När ni ska ladda bilen, gör ni det via Easee eller Enegicappen?

Tack!
 
Om du använder Enegic kan du Inte använda Easee appen. Det är detta som är så störande eftersom ska du ha enegic måste appen ställas in på enbart enegic.
 
R Rolle85 skrev:
Om du använder Enegic kan du Inte använda Easee appen. Det är detta som är så störande eftersom ska du ha enegic måste appen ställas in på enbart enegic.
Oj, okay! Fick en Easee + Enegic installerat för några dagar sedan, laddade bilen via Easee appen och kunde inte nå en högre laddhastighet än 8 A även om den var inställd på 16 A. Ska testa använda Enegic appen vid nästa laddning och kolla läget.

Tack!
 
Då har du installerat den fel. För att enegic ska vara aktiverat måste du använda enegic som operatör och inte Easee…
 
R Rolle85 skrev:
Då har du installerat den fel. För att enegic ska vara aktiverat måste du använda enegic som operatör och inte Easee…
Jag tror att jag har fått till det nu, appen är tyvärr rejält buggig och långt ifrån Easee.
 
  • Skärmavbild av appöversikt med energiförbrukningsgrafer och laddningsdata för elmätare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns en anledning till varför man inte ska köpa Enegic…
 
Det var den varianten som Laddboxbolaget rekommenderade. Självklart lyssnar man på experten… :/
 
Och vem var laddboxbolaget?
Klart de vill sälja mera..
 
Vilket alternativ hade varit bättre? Jag bor i ett radhus och har inte tillgång till elmätaren, finns även inget RJ uttag i den befintliga mätaren.

Endast nyfiken inför framtiden.
 
Behöver du en balanserare över huvudtaget? Jag kör utan.
Jag har 25A huvudsäkring och då är balanserare helt overkill
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.