Status
Tråden går ej att kommentera.
Tror inte ni kommer vara lika nöjda i november-januari… solen skiner inte så mycket då
 
Snailman
T Titagurgi skrev:
Enligt konsumentverket kan ej el bolag bryta sina avtal.

Sluta leka rysk troll.
Det är korrekt, när mitt elbolag avbröt mitt kontrakt i förtid så blev det en grupptalan i domstol, det tog bara en liten stund från 2003 till 2011 när det avgjorts i hovrätten och jag fick en liten kompensation i pengar som inte täckte mina merkostnader.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Större Hackspett och 1 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Tror inte ni kommer vara lika nöjda i november-januari… solen skiner inte så mycket då
Onödig kommentar, alla vet all solceller är sämst på vintern…
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Onödig kommentar, alla vet all solceller är sämst på vintern…
Kommentarpolisen har talat (y):crysmile:
 
  • Gilla
Dayangel
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Kommentarpolisen har talat (y):crysmile:
Nej, iq-polisen…
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, iq-polisen…
Börja med att sopa framför egen dörr först då, kanske?:p
 
mickewest mickewest skrev:
[bild]

Man blir förbannad när Politikerna står och ljuger och säger att det är marknaden som är ansvariga för stängningen av Ringhals 1 och 2 när dom själva har röstat för att lägga ner dom.
Med dom kvar hade det inte varit lika illa som det är nu.
Och man glömmer att svenska folket själva sa sitt 1980 om kärnkraften 75% röstade i folkomröstningen för att stänga ner helt eller delvis, snabbt eller långsamt. Man glömmer fort och är kortsiktiga i sitt skrikande på omedelbart ansvar.
Och så ljuger man friskt på det….
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomröstningen_om_kärnkraften_i_Sverige_1980
 
  • Gilla
Niclas Gustafsson och 2 till
  • Laddar…
K krill7 skrev:
Tänker att det kanske finns en anledning till att man vill ha dagsljus i bilaffärerna även på natten..

Det finns ju trots allt dom som inte riktigt klarar av det här med mitt och ditt…
Då faller ju principen att vi ska hjälpas åt, jag vill ha el hemma så mina lampor kan lysa för att det ska jaga bort folk som inte kan skilja på mitt eller ditt.
 
  • Gilla
tslabot
  • Laddar…
E Elvana skrev:
Och man glömmer att svenska folket själva sa sitt 1980 om kärnkraften 75% röstade i folkomröstningen för att stänga ner helt eller delvis, snabbt eller långsamt. Man glömmer fort och är kortsiktiga i sitt skrikande på omedelbart ansvar.
Och så ljuger man friskt på det….
[länk]
Haha ja jo men....
 
Snailman
E Elvana skrev:
Och man glömmer att svenska folket själva sa sitt 1980 om kärnkraften 75% röstade i folkomröstningen för att stänga ner helt eller delvis, snabbt eller långsamt. Man glömmer fort och är kortsiktiga i sitt skrikande på omedelbart ansvar.
Och så ljuger man friskt på det….
[länk]
Det fanns inget Ja - alternativ i den folkomröstningen, alla tre alternativen var nej, jag vet det då jag själv jobbade på kärnkraftverken, så jag letade noga efter ett Ja - alternativ och det fanns inget.
 
  • Gilla
  • Älska
Lullejulle och 8 till
  • Laddar…
MultiMan
T ToRy skrev:
I fallet automatiska brandlarmsystem säger reglerna att de ska ha minst 24 timmars reservdriftstid plus 30 minuter i larmläge mha batterier. Tiden kan vara kortare om reservkraft finns att tillgå.
Jag vet inte men antar att även andra typer av larm har liknande regler.

edit: Ovan gäller när det finns en kravställare i form av exempelvis myndighet eller försäkringsbolag. Är det egen ambition kan man ju skita i allt vad regler heter... ;)
Hemtjänstlarmen där jag bor har ingen sådan backup alls. Helt beroende av 4G och går strömmen i huset släcks larmet också.
 
Jag håller med TS i sin analys och i att det finns quickfix-åtgärder. Det som tilläggas bör är att det är ett politikerskapade problem och det finns andra quickfix-åtgärder som tex att skapa en patriotklausul för eltillverkare följt av en avknoppning prismässigt från EU. Skulle EU dra in bidrag för en sådan åtgärd, så drar Sverige in avgifterna vi betalar till EU. Så ja, det finns quickfixar som absolut går att genomföra. Det handlar bara om att vi måste ha politiker som ser efter vårt eget bästa före andras. Det har varit tunnsått med sådana politiker de senaste 20-30 åren...
 
  • Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Problemet med Magda är att vänstersidan kommer med obstruerande bagge i form av Miljöpartiet och Centern - vilka varken vill investera i ny planerbar kraft (i klartext kärnkraft) eller ge omedelbara subventioner.
Skyll inte på MP-S, det var Reinfeldt som godkände Svenska Kraftnäts förslag att dela Sverige i elområden.
Svenska kraftnät, som nu samlar miljarder från "överföringsavgifter" i ladorna, har haft decennier på sig att se till att bygga nät som gör att Sverige hänger ihop. De bär det största ansvaret för dagens kaos, men ingen journalist har fattat. Det borde vara drev på Svenska Kraftnäts GD!
 
  • Gilla
Cancerman_777 och 4 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Hemtjänstlarmen där jag bor har ingen sådan backup alls. Helt beroende av 4G och går strömmen i huset släcks larmet också.
Och går strömmen i området så slocknar masten också då man oftast inte har backup där heller numera. Under Gudrun fungerade masterna i ett dygn i alla fall ..
 
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.