Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
K kortis skrev:
Det kanske blev 5000 i Tim i slutänden.
Det skrivs ju här ibland om hantverkare som beräknar arbete med offert till flera dagar men blir klara på ett par timmar då blir det ett par timpris, så man vet aldrig
Han målade inte om kökte hos folk. Och, jo man vet... det är fakturerat timpris just för det specifika arbetet med en maximal exponeringstid. Det var fö några år sen, vet inte hur det har utvecklats sen dess men det är antagligen inte billigare. Det var inte det jag var ute efter utan det faktum att det finns sådana som fakturerar mer än direktör Malmgren och det beror på tillgång och efterfrågan.
 
Redigerat:
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
Nissens
K kortis skrev:
Den världen är allt bra liten för att inte säga väldigt liten
Ja, den rymmer endast en person. :)
 
  • Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
F
K kortis skrev:
I har jag arbetat på en industri där

Löfven var enligt uppgift? Vilken jävla uppgift?
Tror du att man är dålig svetsare om man svetsar inom försvarsindustrin?
Jo det skrevs mycket om hans svetskompetens på nassesidor och alltid då enligt uppgift.
Och jag har gått svetskurser och arbetat på en industri där många hade alla licenser som finns på alla svetsmetoder.
Ja, jag vet inte, jag har bara fått uppgifter från svetare och personer i branchen som jobbat där i 40år så jag vet inte. Killen var lika bra på att svetsa som han var (och är) på engelska, lev med det och som uppenbar sosse så tycker jag du skall vara stolt över att en fullständigt talanglös person faktiskt kan ta sig fram och bli statsminister i Sverige. Man får se det från den goda sidan, hade det inte varit för Monas choklad-cravings så hade vi eventuellt haft en statsminister som inte ens fixade kassajobb på den lokala konsumbutiken.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Exakt, kräver det inte eftergymnasial utbildning så är det ju i princip icke kvalificerat arbete. Och nej krav på körkort räknas inte som kvalificerat arbete :crysmile:
Vad är då eftergymnasial utbildning? Är det bara högskola eller motsvarande? Väldigt många yrkesutbildningar ger en grund inom yrkena. Sedan måste man arbeta flera år innan man anses som fullvärdig.

Om man behöver licenser eller tillstånd för att utföra arbetsuppgifterna är det inte heller kvalificerat arbete?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vad är då eftergymnasial utbildning? Är det bara högskola eller motsvarande? Väldigt många yrkesutbildningar ger en grund inom yrkena. Sedan måste man arbeta flera år innan man anses som fullvärdig.

Om man behöver licenser eller tillstånd för att utföra arbetsuppgifterna är det inte heller kvalificerat arbete?
Visst krävs det 3 år motsvarande kandidat så är det ju inte helt okvalifierat.
Att jobbet kräver truckkörkort är inte kvalificerat. 2 veckor väktarkurs är inte kvalificerat osv,.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När du lärt dig svetsa är lösningen på alla problem den samma. (Yttre faktorer som undervattensvettning osv påverkar ju lite). Inom mjukvarutveckling stöter du på nya utmaningar konstant. Du måste vara anpassningsbar. Stora komplexa system med många utvecklare i teamet skapar också utmaningar i form av underhållbarhet.

Hade det varit svårt vara svetsare hade inte Löfven klarat av det, kanske därför han blev fackpamp :crysmile:
Själva svetsningen är väl i stort sett likadan om man svetsar i samma material. Men med tanke på det stora antalet olika metaller som finns så krävs det en hel del anpassning av svetsmaterial och tillsatsmaterial. Sedan så ska ju hela konstruktionen anpassas till den aktuella tillämpningen.

Ni anpassar eran produkt efter kundens och platsens förutsättningar precis som det görs inom alla yrken som säljer något till kunder.

Tex en bilmekaniker ställs också inför nya problem regelbundet som ska lösas.

Jag vet inget om Löfvéns kunskaper om svetsning men dom har lika lite med hans lämplighet att leda landet som dina svetskunskaper har med din förmåga att leda ditt företag.
 
N Niq skrev:
Själva svetsningen är väl i stort sett likadan om man svetsar i samma material. Men med tanke på det stora antalet olika metaller som finns så krävs det en hel del anpassning av svetsmaterial och tillsatsmaterial. Sedan så ska ju hela konstruktionen anpassas till den aktuella tillämpningen.

Ni anpassar eran produkt efter kundens och platsens förutsättningar precis som det görs inom alla yrken som säljer något till kunder.

Tex en bilmekaniker ställs också inför nya problem regelbundet som ska lösas.

Jag vet inget om Löfvéns kunskaper om svetsning men dom har lika lite med hans lämplighet att leda landet som dina svetskunskaper har med din förmåga att leda ditt företag.
Vi skriver skräddarsydda system till våra kunder. Tack för att du jämför mig med en inkompetent sosse. Nästan så Maggan verkar kompetent om man jämför henne med röven. Nästan...
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi skriver skräddarsydda system till våra kunder. Tack för att du jämför mig med en inkompetent sosse. Nästan så Maggan verkar kompetent om man jämför henne med röven. Nästan...
Jag jämförde inte dig med någon. Jag tog just svetsning som exempel. Men det kunde lika gärna varit knyppling. Du missade helt poängen i det jag skrev. Jag har inte ens sagt något om någon av er är bra eller dålig på något alls.

Jag påstod att hans kunskaper inom ett yrke inte hade något att göra med hur bra han utför ett annat yrke med helt andra krav.

Lika som att din kunskaper inom ett yrke som inte har något med det du gör nu inte påverkar hur du leder ditt företag.
 
N Niq skrev:
Jag jämförde inte dig med någon. Jag tog just svetsning som exempel. Men det kunde lika gärna varit knyppling. Du missade helt poängen i det jag skrev. Jag har inte ens sagt något om någon av er är bra eller dålig på något alls.

Jag påstod att hans kunskaper inom ett yrke inte hade något att göra med hur bra han utför ett annat yrke med helt andra krav.

Lika som att din kunskaper inom ett yrke som inte har något med det du gör nu inte påverkar hur du leder ditt företag.
Röven hade varit precis lika dålig på leda landet oberoende av vad han gjorde innan.
 
F
N Niq skrev:
Jag jämförde inte dig med någon. Jag tog just svetsning som exempel. Men det kunde lika gärna varit knyppling. Du missade helt poängen i det jag skrev. Jag har inte ens sagt något om någon av er är bra eller dålig på något alls.

Jag påstod att hans kunskaper inom ett yrke inte hade något att göra med hur bra han utför ett annat yrke med helt andra krav.

Lika som att din kunskaper inom ett yrke som inte har något med det du gör nu inte påverkar hur du leder ditt företag.
Jag förstår inte vad du menar? Det finns uppenbarligen de som inte är övertygade om hans bristande kompetens och kapacitet som svetsare men när det kommer till hans förmåga att vara statsminister måste väl alla vid det här laget vara på det klara med att det var total jävla katastrof eller?
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Röven hade varit precis lika dålig på leda landet oberoende av vad han gjorde innan.
Tror du att du höjer dig själv genom att kalla andra för nedvärderande saker?

I mina ögon är det precis tvärtom…
 
  • Gilla
Lilak och 6 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag förstår inte vad du menar? Det finns uppenbarligen de som inte är övertygade om hans bristande kompetens och kapacitet som svetsare men när det kommer till hans förmåga att vara statsminister måste väl alla vid det här laget vara på det klara med att det var total jävla katastrof eller?

Jag försökte säga att om man byter bransch helt och hållet så har knappast ens kompetens bra eller dålig mycket med hur bra eller dålig man är i sin nya bransch. Utan att lägga någon värdering i om han var bra eller dålig i sin förra bransch. För jag har ingen aning om han gjorde ett bra eller dåligt jobb som svetsare.
 
N Niq skrev:
Jag försökte säga att om man byter bransch helt och hållet så har knappast ens kompetens bra eller dålig mycket med hur bra eller dålig man är i sin nya bransch. Utan att lägga någon värdering i om han var bra eller dålig i sin förra bransch. För jag har ingen aning om han gjorde ett bra eller dåligt jobb som svetsare.
Det är väl rätt uppenbart han inte kan göra ett bra jobb oberoende av vad han ger sig in på.
 
F
N Niq skrev:
Jag försökte säga att om man byter bransch helt och hållet så har knappast ens kompetens bra eller dålig mycket med hur bra eller dålig man är i sin nya bransch. Utan att lägga någon värdering i om han var bra eller dålig i sin förra bransch. För jag har ingen aning om han gjorde ett bra eller dåligt jobb som svetsare.
men du vet hur bra han skötte sig som statsminister?
 
F fsn skrev:
men du vet hur bra han skötte sig som statsminister?
Maggan är ju inte bättre dock. Nog svårt vara en bra minister vänster om KD
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.