A anis16 skrev:
Vilken FW version kan köras utan tag?
Den senaste som hämtas från XYZprinting.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Den senaste som hämtas från XYZprinting.
ok, jag kör 1.40 som är den senaste för mini w (ej mini w+) men den vill fortsatt läsa NFC:n. Jag får ett gäng taggar från Amazon men skulle vilja stänga av NFC läsningen om det gick.
 
A anis16 skrev:
ok, jag kör 1.40 som är den senaste för mini w (ej mini w+) men den vill fortsatt läsa NFC:n. Jag får ett gäng taggar från Amazon men skulle vilja stänga av NFC läsningen om det gick.
OK, min minimaker fick en uppdatering som tog bort behovet, visst den varnar nu hela tiden, men det fungerar.
 
A anis16 skrev:
ok, jag kör 1.40 som är den senaste för mini w (ej mini w+) men den vill fortsatt läsa NFC:n. Jag får ett gäng taggar från Amazon men skulle vilja stänga av NFC läsningen om det gick.
Tror inte tag-fri printing gäller för alla modeller, enbart den här McDonalds-färgade varianten som såldes på mellandagsrean. ..men det var längesen jag undersökte den saken, kan ha ändrats sen dess.
 
omdirigerad omdirigerad skrev:
Tror inte tag-fri printing gäller för alla modeller, enbart den här McDonalds-färgade varianten som såldes på mellandagsrean. ..men det var längesen jag undersökte den saken, kan ha ändrats sen dess.
Ok. Jag fick hem 20 taggar så det får räcka ett tag.
 
Men jag köpte en rulle på Clas som funka, bara att stoppa dit
 
Har ni tips på inställningar för att det inte ska "limma" ihop sig där det ska gå att öppna?
Grabben skrev ut hållare för plejd puckar som ska monteras på din skena och det går inte att öppna hållaren.
Överst höger I bild

3D-renderad blå hållare för Plejd puckar avsedd för montering på din-skena, visas i öppet tillstånd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Testat skriva ut den liggande med support?
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Testat skriva ut den liggande med support?
Jag hade också satsat på det. Förvånansvärt många modeller som inte är placerade i optimal position för att skrivas ut...
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Liggandes skrev han ut den tror jag men fick den lila "tråden" uppåt men det borde väl kvitta
 
Han hade fått upp den nu iaf, men han har haft problem där det varit små gap förut
 
Det vill gärna släppa från plattan...
Kör med ica limstift nu
Köpte från clas Olsson som var bättre men där torkade svampen och blev stenhård, går det att tvätta den eller blir det så
 
Menar du plattan eller svampen?

Att få saker att fästa "lagom" mycket är en konst som det finns mycket att läsa om på nätet.

Det finns många varianter av lim att köra på ytan, blå målartejp är en annan väldigt vanlig lösning.
Minst lika viktigt är det att ha rätt avstånd på första lagret, så att det "trycks" fast lagom mycket i plattan.
Temperaturen är också en viktig variabel.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Har kört gul målartejp, blå är kanske bättre?

Det var svampen till limmet som torkade ihop, nu gnuggar jag ut med fingret :)

Har ni tips på rätt avstånd och temp eller är det bara att prova?
Har inte ändrat nåt i programmet...

Bättre att det sitter fast ordentligt när delen är klar än att det lossnar under utskriften kan jag tycka, tejpen kan man ju byta enkelt
 
Blå tejp med limstift fungerar kalasbra enligt min uppfattning. Jag placerar numera om utskrifterna så att jag oftast bara behöver byta en tejpremsa åt gången... :)

Om jag har höga krav på utseendet kör jag på ny tejp, med mindre krav så återanvänder jag den några gånger.

Riktigt små delar kör jag utan limstift.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.