Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det handlar inte om att slicka röv. Men ni fackidioter fattar nog inte det
Känns som du ha väldigt svårt att förstå här . Du kan din bransch men du måste nog själv inse att andra branscher förstår du inte alls. Det visar du ju själv med tanke på vad du skriver. Men visst dölj ditt okunskap genom glåpord som fackidioter om det får dig att må bättre
 
Nä, det handlar ju om att sälja lite mer än vad man har, och för det krävs ju en riktig karlakarl. En sån som kan hålla fruntimret tyst och barnen tystare när försörjaren kommer hem.
 
  • Haha
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Känns som du ha väldigt svårt att förstå här . Du kan din bransch men du måste nog själv inse att andra branscher förstår du inte alls. Det visar du ju själv med tanke på vad du skriver. Men visst dölj ditt okunskap genom glåpord som fackidioter om det får dig att må bättre
Mem att reducera personer som kan tala för sig till rövslickare är inte glåpord? Okej
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mem att reducera personer som kan tala för sig till rövslickare är inte glåpord? Okej
Tycker inte ens att jag svara på det med tanke på hur du utrycker dig i tråden.Problemet är ju att du tror att det enda som betyder något är att kunna tala för sig och sälja in sig. Funkar säkert för dig men finns annat som väger tyngre på andra jobb .
 
K Krux skrev:
Tycker inte ens att jag svara på det med tanke på hur du utrycker dig i tråden.Problemet är ju att du tror att det enda som betyder något är att kunna tala för sig och sälja in sig. Funkar säkert för dig men finns annat som väger tyngre på andra jobb .
Alternativet är ju att folk som inte förtjänar det har högre lön än de förtjänar samtidigt som de som är duktiga (och kan sälja det) har lägre lön än de förtjänar.

Skit ska skit ha så att säga
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Alternativet är ju att folk som inte förtjänar det har högre lön än de förtjänar samtidigt som de som är duktiga (och kan sälja det) har lägre lön än de förtjänar.

Skit ska skit ha så att säga
Finns ju sätt att kunna förebygga att det blir så . Något som används flitigt är ju olika former av kunskapsstegar . Är du jävligt duktig kommer du få högre lön och det enda facket kan ha att säga där är att alla ska få möjlighet att lära sig mer för att stiga men klarar du inte kraven kommer du ingenstans där
 
K Krux skrev:
Finns ju sätt att kunna förebygga att det blir så . Något som används flitigt är ju olika former av kunskapsstegar . Är du jävligt duktig kommer du få högre lön och det enda facket kan ha att säga där är att alla ska få möjlighet att lära sig mer för att stiga men klarar du inte kraven kommer du ingenstans där
Fats vi har ju redan visat i tråden att driftiga unga blir petade i lönestegen av trötta gamlingar på anslutna bolag
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Spelar ingen roll hur många som rapporterar det i tråden. De vägrar se problemet
Och du vet tydligen ingenting om hur kollektivavtal fungerar. Det är helt uppenbart.
 
  • Gilla
mattias1343 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fats vi har ju redan visat i tråden att driftiga unga blir petade i lönestegen av trötta gamlingar på anslutna bolag
Jaså? Du har hittills inte visat annat än bristande kunskaper i ämnet…
 
  • Gilla
mattias1343 och 1 till
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fats vi har ju redan visat i tråden att driftiga unga blir petade i lönestegen av trötta gamlingar på anslutna bolag
Visat vet jag inte direkt men ni har pratat om det . Och visst kanske hänt på något ställe men det betyder inte att det händer överallt för det
 
Nissens Nissens skrev:
Och du vet tydligen ingenting om hur kollektivavtal fungerar. Det är helt uppenbart.
Det finns följder av kollektivavtal som ni facktomtar inte tänker på. Jag och andra har ju försökt få er att förstå det nu i över 100 sidor. Tex även om det går förhandla individuellt på ett anslutet företag så sätts det käppar i hjulet på olika vis.
 
Vad gör ni uppe kl 1 och 5, har ni inget jobb?
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad gör ni uppe kl 1 och 5, har ni inget jobb?
Jo det har jag. Går upp 04:30 inför en vanlig arbetsdag.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad gör ni uppe kl 1 och 5, har ni inget jobb?
De bedriver facklig verksamhet i smyg :rolleyes:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad gör ni uppe kl 1 och 5, har ni inget jobb?
Jo, det är det jag har. Jag sticker näsan utanför hemmakommunen ibland, det borde du också prova någon gång.

Just nu är jag i sydostasien med 5 timmars tidsskillnad. :)
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.