trähandtag trähandtag skrev:
Är det någon som vet om stroller kombi t säljs i något grannland eller i europa? I sverige slutade det säljas då Bayer valde att inte förnya tillståndet.
I Norge har det funnits efter förbudet infördes i Sverige, vet dock inte hur det är just nu...
 
F
tensiden tensiden skrev:
Jorå, det är till och med på kampanj nu hos norska motsvarigheten till granngården.
[länk]
Är det nån i eller i närheten av Göteborg så har jag två säckar för samma pris i SEK.....
 
Tjena,

Jag testade och köpte in ogräsmedel från Tyskland, Dicotex.
Jag har nu sprutat på både klöver samt den där skiten som har långa revor i marken.
Kolla bilderna nedan, ogräset har försvunnit men det har således blivit gula runda cirklar på matt. Mindre fint.
Ska man dra på och så nytt gräs där eller kommer det i sinom tid komma fram gräs ändå?
 
  • Gulbruna fläckar i gräsmatta där ogräsmedel använts, omgivna av frodigt grönt gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gräsmatta med gula fläckar och vissna växtdelar efter behandling med ogräsmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gräsmatta med gula runda fläckar där ogräsmedlet använts, med sundare gräs runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gräsmatta med en gulfärgad fläck där ogräsmedel har använts och skapat en rundad skada på gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gräsmatta med synliga gula cirklar där ogräsmedel använts, med omkringliggande friskt gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kratta lite och stödså det blir nog bäst
 
På närbilderna ser det ju ut att finnas ganska gott om välmående gräs under det döda ogräset. Jag skulle tro det kommer ta sig nu när det får utrymme. Lite hopplös tid att så mitt på högsommaren ändå.
 
K KalleKanin skrev:
Tjena,

Jag testade och köpte in ogräsmedel från Tyskland, Dicotex.
Jag har nu sprutat på både klöver samt den där skiten som har långa revor i marken.
Kolla bilderna nedan, ogräset har försvunnit men det har således blivit gula runda cirklar på matt. Mindre fint.
Ska man dra på och så nytt gräs där eller kommer det i sinom tid komma fram gräs ändå?
Hur gick det?
 
G gaston12 skrev:
Hur gick det?
Jag har inte fått hem dem ännu. Jag blev mest glad att jag hittade en sida som säljer det. Det var lite dyrt men nu är jag trött på ogräset. Jag har en ganska stor tomt så jag köpte tre säckar för ca 500 kr st och frakten var nästan 500. Men det finns inget annat sätt att bli av med ogräset och behålla gräset.
 
  • Gilla
Trulsepisen och 1 till
  • Laddar…
S stefan_bergh skrev:
Hehe jag är inte putt, beställde en flaska från Tyskland helt nyligen eftersom jag vet hur verkligheten ser ut ;)
Hej, hur ser tyska flaska ut?
 
Hur blev resultatet? Liknande resultat som Stroller T Kombi? Man saknar ju det helt klart…

Christer Back Christer Back skrev:
Jag har inte fått hem dem ännu. Jag blev mest glad att jag hittade en sida som säljer det. Det var lite dyrt men nu är jag trött på ogräset. Jag har en ganska stor tomt så jag köpte tre säckar för ca 500 kr st och frakten var nästan 500. Men det finns inget annat sätt att bli av med ogräset och behålla gräset.
 
Visa bilaga 622929
T Trulsepisen skrev:
Hur blev resultatet? Liknande resultat som Stroller T Kombi? Man saknar ju det helt klart…
Det har blivit bättre. Jag provade en mindre yta på cirka 20 kvadrat och jag blivit bättre. Man kan se att maskrosorna börjar torka ut och sakta dö.
Den första bilden är hur det ser ut innan:

Den andra bilden är hur det blev efter cirka en månad. räknar man se att jag på mask rosor har börjat bli bruna.
Gräsmatta med maskrosor som börjat bli bruna och dö ut efter behandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Trulsepisen
  • Laddar…
Christer Back Christer Back skrev:
Jag har inte fått hem dem ännu. Jag blev mest glad att jag hittade en sida som säljer det. Det var lite dyrt men nu är jag trött på ogräset. Jag har en ganska stor tomt så jag köpte tre säckar för ca 500 kr st och frakten var nästan 500. Men det finns inget annat sätt att bli av med ogräset och behålla gräset.
 
  • Gräsmatta med en ensam maskros och varierande gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Trulsepisen
  • Laddar…
Vilken sort köpte du? Har du möjlighet att posta länk?
 
C ChrisoMary skrev:
Vilken sort köpte du? Har du möjlighet att posta länk?
Ser nu att du lagt en länk ovan men den fungerar inte längre. Var det denna?
 
  • Skärmdump av en produkt på en webbsida som visar COMPO Floranid gräsgödsel med ogräsmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.