Jag har varit hemma hos folk som målat arkitektvit. Vad har den färgen för färgkod?
 
Vi har målat i princip hela huset med obruten vit och är helnöjda :) Nu har vi även lagt in trägolv (furu) som ger en varm känsla, vilket säkert gör en hel del för hur vi upplever de vita väggarna.
 
Herregud när man läser denna tråd inser man hur invecklat allt som har med inredning och färger egentligen är ! Snart måste jag börja tänka på färger och tapeter, HUR skall jag kunna ta beslut om inte ens vitt är VITT !?
Trodde väl ändå att om jag inte kan besluta mig för någon FÄRG eller någon fin tapet kan vi alltid måla vitt, men så enkelt var det ju inte ...
Ser INTE fram emot detta !
 
Pius skrev:
Herregud när man läser denna tråd inser man hur invecklat allt som har med inredning och färger egentligen är ! Snart måste jag börja tänka på färger och tapeter, HUR skall jag kunna ta beslut om inte ens vitt är VITT !?
Trodde väl ändå att om jag inte kan besluta mig för någon FÄRG eller någon fin tapet kan vi alltid måla vitt, men så enkelt var det ju inte ...
Ser INTE fram emot detta !
Gör det enkelt: undvik vitt :D svår färg då den bryts så otroligt olika i ljus och ihop med annat. Vitt ät fint men enkel färg är det inte
 
Jag är helnöjd med vårt hus. Har bredspacklat alla väggar i rummen och satt armeringsväv och färdigstrukit med Flüggers Flutex 5 (suverän väggfärg, matt och ganska tålig och fin lyster) i en vit kulör som heter Eggdream 5. Ger ett behagligt intryck och passar utmärkt till Ekgolven.
Eggdream 5 innehåller lite rött och gult pigment som knappt slår genom ett mellanting mellan 0500 och 0502-Y
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.