Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Björkisvägen Björkisvägen skrev:
Tack för infon, jag har några som vill dra i mig en anställning som Enterprise Architect, men då vet jag att det inte är någon idé.
När jag körde eget på heltid 2014 - 2018 så låg jag mellan 1250-1540, men la av med det för att det blev för tråkiga uppdrag.
Lösningsarkitekt ligger nog runt 1500 men det är ju paper pushing, noll teknik. Nej tack.
 
kashieda kashieda skrev:
En arbetsgivare är faktiskt inte lagligt tvingad att betala ut lön överhuvudtaget.
Då är kontraktet man har med sin arbetsgivare bara att elda upp? Det finns inget bindande i det menar du här. I mitt står lön och allt. Konstigt.
 
Det är kontraktet som gör att arbetsgivaren ska betala lön, men det finns ingen lag som bestämmer det.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har ökat med 22% sedan 2016. Skulle kanske ha en 100 till i timmen om jag bytt uppdrag lite oftare. Men trivs
Tänk om du hade varit en duktig förhandlare, då hade du fått oändligt mycket bättre betalt. Det låter som om facket håller tillbaka dig, din stackare.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Janne skriver att det är svårt. Inte omöjligt det är sant. Men självfallet kommer det hämma lönerna om facket ställer sig på tvären konstant det fattar väl även du
Nu är du ju där igen
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Puh…. Verkar som energin i tråden tog slut(y)
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
Blodsoppen
C claym skrev:
Puh…. Verkar som energin i tråden tog slut(y)
Samma som i BirgitS inte vaccinerad mot covid tråd:crysmile:
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Samma som i BirgitS inte vaccinerad mot covid tråd:crysmile:
Har hon gått och blivit militärexpert eller finanskrisexpert istället? Eller kanske elmarknadexpert
 
  • Haha
mnils och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har hon gått och blivit militärexpert eller finanskrisexpert istället? Eller kanske elmarknadexpert
Nja, jag tror snarare tråden tappade tempo när alla troll och äkta vaccinskeptiker började inse att vaccinerade faktiskt inte började dö i drivor.
 
  • Gilla
Lilak och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har hon gått och blivit militärexpert eller finanskrisexpert istället? Eller kanske elmarknadexpert
BirgitS är en hjälte med tålamod som en ängel! Hon hade lätt kunna ta över hälsoministerns jobb ;)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
På samma sätt som den här tråden lär klinga av när bland annat "den vassaste" (smörkniven i lådan) slutar anta att hela världen ser ut som hans silverskedsuppväxt.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
M
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
BirgitS är en hjälte med tålamod som en ängel! Hon hade lätt kunna ta över hälsoministerns jobb ;)
och det säger mer om hälsoministern än om BirgitS :)
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nja, jag tror snarare tråden tappade tempo när alla troll och äkta vaccinskeptiker började inse att vaccinerade faktiskt inte började dö i drivor.
Antivaxxers är såklart galna. Men att inte kunna släppa corona och gå vidare med livet är ju lite borderline.
 
  • Gilla
  • Älska
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
För att återgå till diskussionen så kunde ju mycket av det som finns i de olika avtalen vara lagstadgat istället = inga pengar till fackelifackpampar.

Sen kan man ju fundera över varför tex avsättning till tjänstepension inte börjar vid samma ålder inom alla avtalsområden? Varför har tex SAF-LO misslyckats så totalt med den delen?
 
M mlb88 skrev:
För att återgå till diskussionen så kunde ju mycket av det som finns i de olika avtalen vara lagstadgat istället = inga pengar till fackelifackpampar.

Sen kan man ju fundera över varför tex avsättning till tjänstepension inte börjar vid samma ålder inom alla avtalsområden? Varför har tex SAF-LO misslyckats så totalt med den delen?
Lagstadgad löneökning är ju inte bättre. Det är ingen mänsklig rättighet ha lika lön som kollegan som är dubbelt så bra på jobbet. Om något ska vi göra det lättare sparka sådana
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.