Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har inte suttit på bänken senaste 20 åren så that's that. Jag aldrig tagit kortare uppdrag än hmm kanske 10 månader eller nått. Var 4 år på storbank annars så är nuvarande uppdraget det längsta.

Man vill ha lite variation så man byter, inte för att kunden sparkar ut en. Det sker bara kassa utvecklare.
Men du var ju arbetslös och reste jorden runt och skaffade vänner för livet, har du glömt det?
 
Nissens
J Jocke Best skrev:
Jovisst, för varje gång någon skriver att den vill leva som den vill så dyker det upp en ny torrboll. Nästan så man vill bli liberal på äldre dar! Satt just på balkongen och tog 2 glas vin tillsammans med frun i kvällssolen. Tyvärr kan inte hunden ringa HRIS. Kan nån komma och låsa barskåpet? Vem vill läsa min självdeklaration? Tyvärr är det frun som drar in stålarna. Får man kanske inte uttala sig då?
Lite skillnad på det du beskriver och att dra i sig en flaska vin på lunchen och sedan återgå till arbetet… i stort sett på daglig basis, med varierande antal glas möjligen.

Förstår du skillnaden?
 
Nissens Nissens skrev:
Men du var ju arbetslös och reste jorden runt och skaffade vänner för livet, har du glömt det?
Semester bubben semester.
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Semester bubben semester.
Du postade ju en bild på din datorskärm och sade att du jobbar… har du glömt det också?
 
Nissens Nissens skrev:
Du postade ju en bild på din datorskärm och sade att du jobbar… har du glömt det också?
Nissens Nissens skrev:
Du postade ju en bild på din datorskärm och sade att du jobbar… har du glömt det också?
Kvinna framför dataskärmar med undrande blick och texten "Did IQs just... drop sharply while I was away?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Nissens Nissens skrev:
Lite skillnad på det du beskriver och att dra i sig en flaska vin på lunchen och sedan återgå till arbetet… i stort sett på daglig basis, med varierande antal glas möjligen.

Förstår du skillnaden?
Nej du tillhör tråkmånsarna i detta fallet. Ingen tvingar någon. Du är trådens Optimum haha. Känn på den!:cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Blodsoppen och 3 till
  • Laddar…
Har inte orkar löst igenom hela tråden, men personligen så anser jag det är värt att vara med i facket (ifmetall).
Har själv haft hjälp av facket känner även andra som fått bra hjälp av dom.
Men i slutändan är det ju ett personligt val, vad man tror på och vilken hjälp man tror att man kan behöva.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har inte suttit på bänken senaste 20 åren så that's that. Jag aldrig tagit kortare uppdrag än hmm kanske 10 månader eller nått. Var 4 år på storbank annars så är nuvarande uppdraget det längsta.

Man vill ha lite variation så man byter, inte för att kunden sparkar ut en. Det sker bara kassa utvecklare.
Men du har ju bara kört ditt bolag sedan 2016. Tidigare meriter som anställd kan du inte tillgodoräkna dig i detta sammanhang. Om du ’har det’ så hade verksamheten utvecklats därefter. Hoppas på islossning nudå.
 
Fisch Fisch skrev:
Men du har ju bara kört ditt bolag sedan 2016. Tidigare meriter som anställd kan du inte tillgodoräkna dig i detta sammanhang. Om du ’har det’ så hade verksamheten utvecklats därefter. Hoppas på islossning nudå.
Har bara haft 2 kunder sedan 2016, eller 2015, fakturerade på pappsens bolag första året (allså för mig själv ej inräknat anställda). Med tanke på båda är nöjda och jag suttit där heltid du kan titta på siffrorna innan jag skaffade anställda så syns det tydligt.

Så intressant att ni inte kan acceptera att någon är duktig på sitt jobb bara för man tycker det är trevligt med ett glas vin till lunch. Det är lite tragiskt och väldigt trångsynt. Nästan alla de riktigt duktiga jag träffat genom åren har varit extroverta livsnjutare, de tysta kufarna är sällan stjärnor på utveckling.

Man kallades ju för king of code av kollegorna när man var anställd, hehe :crysmile: Hur känns det för alla tvivlade präktskallar här?

Legofigurer samlade runt ett bord med schackmönster, text "King of Code" i övre högra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har bara haft 2 kunder sedan 2016, eller 2015, fakturerade på pappsens bolag första året (allså för mig själv ej inräknat anställda). Med tanke på båda är nöjda och jag suttit där heltid du kan titta på siffrorna innan jag skaffade anställda så syns det tydligt.

Så intressant att ni inte kan acceptera att någon är duktig på sitt jobb bara för man tycker det är trevligt med ett glas vin till lunch. Det är lite tragiskt och väldigt trångsynt. Nästan alla de riktigt duktiga jag träffat genom åren har varit extroverta livsnjutare, de tysta kufarna är sällan stjärnor på utveckling.

Man kallades ju för king of code av kollegorna när man var anställd, hehe :crysmile: Hur känns det för alla tvivlade präktskallar här?

[bild]
Vi vet iallafall att Jan Stenbeck inte hade klagat!
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Vi vet iallafall att Jan Stenbeck inte hade klagat!
Tänk och få suttit med på de luncherna med GW och Jan :D
 
Du får vara duktig på det du gör. Det unnar jag dig. Då du är så framgångsrik så ska du väl inte behöva ägna tid på att klanka ner på vanligt folk. Mina bolag går väldigt bra, mina anställda är nöjda med sin tillvaro och med sig själva, men själv så är jag lite mer lågmäld av mig och behöver inte hävda mig. Mina anställda i de olika bolagen anser jag vara mina viktigaste tillgångar, de är vanligt folk precis som jag.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 8 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nästan alla de riktigt duktiga jag träffat genom åren har varit extroverta livsnjutare, de tysta kufarna är sällan stjärnor på utveckling.
Tvärtom för mig. De som har haft de saltaste pommesen i Happy Meals som jag har träffat, har varit just introverta kufar :)
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Tvärtom för mig. De som har haft de saltaste pommesen i Happy Meals som jag har träffat, har varit just introverta kufar :)
Intressant. Samma bransch? Jag har en helt annan bild. De där kuffarna kan man sätta och utveckla någon algoritm, avancerat iof men isolerat. Men att bygga stora komplexa system det brukar inte bli bra. Med några undantag.
 
Det är väl inte alla gånger jag håller med Anders direkt, men samtidigt gillar jag de som är kaxiga och sticker ut lite framför alla räddhågsna grå Jantemänniskor och andra i PK-maffian.

Du skall ha heder Anders för att du står för vad du tycker och skriver med namn och transparens, belackarna fegar med helt dolda konton och gömmer sig bakom tangentbordet som ett barn under mammas kjolar;)

Därmed inte sagt att jag håller med om allt, ödmjukhet och viss blygsamhet är också på sin plats.

Och till frågeställningen, nu har jag uppnått åldern för statlig anställning sedan ett par år men fortsätter att jobba deltid för att jag trivs med det.
Mycket dåliga erfarenheter tidigare av fackpersoner som försökte trycka in i skallen på oss att rösta sosse, mina sista 20 år var jag enbart medlem i A-kassa för att inte gynna ett parti som jag omöjligen kan stödja.

Själv ser jag ingen större skillnad på en ägare, chef eller anställd, alla har en plats att fylla och ett jobb att göra, saknar du vilja och intresse att göra ditt jobb skall du heller inte skyddas in absurdum av ett fack, då finns det andra som kan göra ditt jobb bättre.

Angående vinglaset till lunchen är det väl Anders ensak så länge han inte sätter sig bakom ratten, då går även jag i taket.
 
  • Gilla
john.h och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.