Status
Inte öppen för fler kommentarer.
M mlb88 skrev:
Du tror att du mår bättre av att äta det än en micrad matlåda för det är vad samhället och media har intalat dig har högre status. Vilket baserat på hur du uttrycker dig i diverse frågor verkar betyda allt för dig.

Det är nog bara att inse att folk mår bra av olika saker och som du säger så presterar de som är nöjda med livet bäst.
Skiter fullständigt i status. Det handlar om att njuta i vardagen.
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Det vet jag. Vad jag inte vet är varför vissa individer har ett sånt sug efter alkohol. Speciellt inte när man ska prestera på ett jobb, men det får väll vara upp till arbetsgivaren att begränsa antar jag.
Man blir alldeles lycklig av god mat och dryck. Enda nackdelen är tyvärr att de goda dryckerna har alkohol i sig så man kan inte dricka så mycket som man vill alltid :(.

Bara något så enkelt som en god sill lunch med ostar smör och bröd med en riktigt bra pilsner tillsammans med en snaps (kryddad) spär ju lyckan tiofalt mot en dagens med vatten.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
NEJ JAG HAR VARIT ANSTÄLLD
Inte så länge va?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dricker du ett glas vin till lunchen så är det ute ur kroppen när du är tillbaka
Om du tar 2 timmar lunch, ja. Eller om du är alkoholiserad men utan leverskada, då förbränns etanol snabbare, ibland med dubbel hastighet. Hur lång lunch har du och hur alkoholiserad är du?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Teambuilding är viktigt för ett väl sammansvetsat team. Självklart måste man hålla koll på de som inte hanterar det. Men de flesta nyktra alkolister vill inte sabba för alla andra på företaget.

För mig har alltid alkohol varit en naturlig del av arbetslivet. Inkl vinluncher och någon bärs på kontoret på eftermiddagen.

Jobbade på en stor klädkedja ett tag, där fick man inte ens ta med sig alkohol man köpt på bolaget på lunchen utan man fick vackert handla det efter jobbet. Lite väl om du frågar mig.
Vi förstår det
 
K kortis skrev:
Inte så länge va?
Sista gången innan jag startade eget var det åtta år på samma bolag.
 
Redigerat:
D Dr Jumping Jack skrev:
Om du tar 2 timmar lunch, ja. Eller om du är alkoholiserad men utan leverskada, då förbränns etanol snabbare, ibland med dubbel hastighet. Hur lång lunch har du och hur alkoholiserad är du?
Det tar en timme. Och du sippar på den under hela lunchen. Men brukar väl ta 60 minuter till 120 minuter. Ibland när vädret är fint går man inte tillbaka alls :crysmile:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det tar en timme. Och du sippar på den under hela lunchen. Men brukar väl ta 60 minuter till 120 minuter. Ibland när vädret är fint går man inte tillbaka alls :crysmile:
Här gör du helt fel. Du uppger ju alkoholen skall vara borta när du kommer tillbaka efter lunch. Då kan du inte förlångsamma processen. Nej, häll i dig vinet omedelbart i ett svep så förbränningen kommer upp i maxfart och ät absolut ingen mat, det förlångsammar alkoholupptaget och därmed förbränningen.
 
D Dr Jumping Jack skrev:
Här gör du helt fel. Du uppger ju alkoholen skall vara borta när du kommer tillbaka efter lunch. Då kan du inte förlångsamma processen. Nej, häll i dig vinet omedelbart i ett svep så förbränningen kommer upp i maxfart och ät absolut ingen mat, det förlångsammar alkoholupptaget och därmed förbränningen.
Det ska ju avnjutas med maten
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag jobbar från min egen arbetsplats 4 dagar av 5. Men absolut måste jag anpassa mig. Skönt min nuvarande kund ger fri tillgång till alkohol samt bjuder med konsulterna på konferenser. Så borde alla tänka, blir mycket bättre team då
Hur skall du ha det, nyss sade du att du suttit i flera år ute hos kund och hade ingen egen likal för det blir för dyrt, nu säger du att det det bara är 20% hos kund… det är ständigt nya bud…
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Han jobbar väl hemifrån som alla andra inom IT? Är en hygienfaktor idag bland både konsulter och anställda i IT-branschen att en merpart av arbetet sker hemifrån.
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Han jobbar väl hemifrån som alla andra inom IT? Är en hygienfaktor idag bland både konsulter och anställda i IT-branschen att en merpart av arbetet sker hemifrån.
Precis jobbar hemifrån men träffar kollegorna på lunchen. Perfekt :) lite isolerat för de som inte bor i stan bara
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Så är dom de anställda :crysmile:

Skärmdump av en diskussionstråd i ett forum med textinlägg och kommentarer från flera användare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
JanneJanne123
Nej helt sant, en konsult skulle aldrig returnera en Tuple ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nej helt sant, en konsult skulle aldrig returnera en Tuple ;)
Eller vänta på fabrikstutan blåsa kväll :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.