Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har varit anställd. Samt jag är ju ute hus kund och hör jargongen.
Nyss sade du kollegor, nu är det kunder…
Så det där är nog hittepå. :)
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nyss sade du kollegor, nu är det kunder…
Så det där är nog hittepå. :)
Jag ser kunden och dess anställda som kollegor. jag har suttit hos samma kund i 6 år
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag ser kunden och dess anställda som kollegor. jag har suttit hos samma kund i 6 år
Där ser man…
Har du inga egna lokaler? :rofl:
 
Nissens Nissens skrev:
Där ser man…
Har du inga egna lokaler? :rofl:
Skulle enbart vara en kostnad för ett företag med seniora konsulter som är belagda 100% av tiden,. Har du juniora kan det vara en ide för de kommer sittta på bänken mer
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skulle enbart vara en kostnad för ett företag med seniora konsulter som är belagda 100% av tiden,. Har du juniora kan det vara en ide för de kommer sittta på bänken mer
Så när du skrev om miljöombudet som stoppade alkoholen på jobbet, så var det din kunds miljöombud…

Jösses…
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Så när du skrev om miljöombudet som stoppade alkoholen på jobbet, så var det din kunds miljöombud…

Jösses…
NEJ JAG HAR VARIT ANSTÄLLD
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
JanneJanne123
Jag kan faktiskt gå i god för att Malmgren har varit anställd och nu driver egen konsultverksamhet på plats hos kund. Jag känner inte @AndersMalmgren personligen, men kollegor till honom. Skyddsombudet som nämns ovan har jag också en idé om vem det kan vara, det är i så fall någon som är aktiv inom en stor frivilligorganisation med militärt tema.

Gällande att inte ha ett eget kontor är det väldigt vanligt bland IT-konsulter när man jobbar ute hos kunden, vore en idiotisk kapitalförstöring att hålla sig med ett tomt kontor.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 3 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
NEJ JAG HAR VARIT ANSTÄLLD
Just det ja.
Och du gillar inte reglerna om spritförbud på arbetet?
Man får inte ens ha vinlotteri på arbetsplatsen.

Vet du varför?

Jo, för att många människor har ett h-vete att hålla sig ifrån alkohol. Det är av omtanke om dem man har de restriktionerna.

Har du någonsin reflekterat över det?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag kan faktiskt gå i god för att Malmgren har varit anställd och nu driver egen konsultverksamhet på plats hos kund. Jag känner inte @AndersMalmgren personligen, men kollegor till honom. Skyddsombudet som nämns ovan har jag också en idé om vem det kan vara, det är i så fall någon som är aktiv inom en stor frivilligorganisation med militärt tema.

Gällande att inte ha ett eget kontor är det väldigt vanligt bland IT-konsulter när man jobbar ute hos kunden, vore en idiotisk kapitalförstöring att hålla sig med ett tomt kontor.
Haha, han är det. Nu blev man lite intresserad vem du är :)
 
Nissens Nissens skrev:
Just det ja.
Och du gillar inte reglerna om spritförbud på arbetet?
Man får inte ens ha vinlotteri på arbetsplatsen.

Vet du varför?

Jo, för att många människor har ett h-vete att hålla sig ifrån alkohol. Det är av omtanke om dem man har de restriktionerna.

Har du någonsin reflekterat över det?
Teambuilding är viktigt för ett väl sammansvetsat team. Självklart måste man hålla koll på de som inte hanterar det. Men de flesta nyktra alkolister vill inte sabba för alla andra på företaget.

För mig har alltid alkohol varit en naturlig del av arbetslivet. Inkl vinluncher och någon bärs på kontoret på eftermiddagen.

Jobbade på en stor klädkedja ett tag, där fick man inte ens ta med sig alkohol man köpt på bolaget på lunchen utan man fick vackert handla det efter jobbet. Lite väl om du frågar mig.
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Teambuilding är viktigt för ett väl sammansvetsat team. Självklart måste man hålla koll på de som inte hanterar det. Men de flesta nyktra alkolister vill inte sabba för alla andra på företaget.

För mig har alltid alkohol varit en naturlig del av arbetslivet. Inkl vinluncher och någon bärs på kontoret på eftermiddagen.

Jobbade på en stor klädkedja ett tag, där fick man inte ens ta med sig alkohol man köpt på bolaget på lunchen utan man fick vackert handla det efter jobbet. Lite väl om du frågar mig.
Du saknar verkligen många insikter.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du saknar verkligen många insikter.
På något sett känner jag ändå jag klarar mig bättre i corporate Stockholm än du :crysmile:
 
I bajsnödiga Sverige så har det ju varit väldigt restriktivt med alkohol på arbetsplatser.
Jag har b.la. arbetat i England,Tyskland och Schweiz. Där var det mer regel än undantag att man drack alkohol på lunchen eller tom under arbetstid vid speciella sammanhang.

T.ex i Schweiz,.vid varje kvartals "medarbetarsamtal" i så bjöd CTO'n på Grappa (Han var grappa fantast utav alla jävla drycker...) för att bryta isen mm. Han blev ju klart påstruken de dagarna.

Vet dock inte hur det är nu för tiden. Detta var +10 år sedan.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
I bajsnödiga Sverige så har det ju varit väldigt restriktivt med alkohol på arbetsplatser.
Jag har b.la. arbetat i England,Tyskland och Schweiz. Där var det mer regel än undantag att man drack alkohol på lunchen eller tom under arbetstid vid speciella sammanhang.

T.ex i Schweiz,.vid varje kvartals "medarbetarsamtal" i så bjöd CTO'n på Grappa (Han var grappa fantast utav alla jävla drycker...) för att bryta isen mm. Han blev ju klart påstruken de dagarna.

Vet dock inte hur det är nu för tiden. Detta var +10 år sedan.
Jag tycker ändå corona gjort det bättre. Ser mer vinglas på luncherna nu än innan pandemin. Positiv utveckling för en gångs skull.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
På något sett känner jag ändå jag klarar mig bättre i corporate Stockholm än du :crysmile:
Du vet ingenting om det.
Jag har faktiskt varit konsultchef en gång i tiden. Trist bransch med korsiktigt tänk och mycket jobb att underhålla företagsidentiteten.

Betydligt trevligare att äga egna produkter och köpa in konsulter vid arbetstoppar. :)
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.