Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
M mickef skrev:
Ingen aning och tänker inte göra mig till talesman för dem, det är upp till deras förmyndare om inte beslutet ligger hos dem själva.
Så du vet alltså inte ens om påståendet "Många ovaccinerade undviker ... risken för skador av en ev. infektionen av viruset." är sant för 12-15 år?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så du vet alltså inte ens om påståendet "Många ovaccinerade undviker ... risken för skador av en ev. infektionen av viruset." är sant för 12-15 år?
Jag utesluter inga åldersgrupper.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Jag utesluter inga åldersgrupper.
Frågan är väl då snarast om ditt inlägg #16857 var ett relevant svar på ett inlägg som just handlade om 12-15 år när du tydligen inte ens vet om det finns många ovaccinerade i den gruppen som undviker att bli infekterade.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Frågan är väl då snarast om ditt inlägg #16857 var ett relevant svar på ett inlägg som just handlade om 12-15 år när du tydligen inte ens vet om det finns många ovaccinerade i den gruppen som undviker att bli infekterade.
Mitt inlägg handlade om ditt ältande om hur farligt följderna av sjukdom är contra biverkningar av vaccin.
Jag vet att jag måste kolla med dig innan jag gör ett inlägg men det här slank bara ut, försöker bättra mig.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Mitt inlägg handlade om ditt ältande om hur farligt följderna av sjukdom är contra biverkningar av vaccin.
Framgick ju dåligt tycker jag. Men annars är ju just jämförelsen mellan sjukdom och vaccinering mycket central i frågan om man ska vaccinera sig.
 
  • Gilla
Klacken och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Framgick ju dåligt tycker jag. Men annars är ju just jämförelsen mellan sjukdom och vaccinering mycket central i frågan om man ska vaccinera sig.
Min poäng är att om man kan undvika risk så gör man det oavsett oddsen att lyckas överleva sitt val. Risken med vaccinet är enklast att undvika medan risken med sjukdom är svårare att undvika och kan ge svårare följder, men chansen finns alltjämt att man "klarar" sig.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Min poäng är att om man kan undvika risk så gör man det oavsett oddsen att lyckas överleva sitt val.
Det är inte "man" i betydelsen folk i allmänhet som tänker så utan du och några andra. De flesta inser att det kommer i längden vara omöjligt att undvika att bli smittad, likaväl som det i längden är omöjligt att undvika att bli smittad av förkylning eller influensa. Det är ytterst få som kan och vill leva som eremiter.
 
  • Gilla
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är inte "man" i betydelsen folk i allmänhet som tänker så utan du och några andra. De flesta inser att det kommer i längden vara omöjligt att undvika att bli smittad, likaväl som det i längden är omöjligt att undvika att bli smittad av förkylning eller influensa. Det är ytterst få som kan och vill leva som eremiter.
Helt rätt, jag syftar på många av dem som har avstått vaccinering.
 
J
Lite som att vara rädd för tinnitus av de 5 tomma skottens klickande när man spelar rysk roulette...så man skyddar sig med öronproppar för den risken litar man på. Det sjätte skottet tror man inte är så farligt.
 
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Lite som att vara rädd för tinnitus av de 5 tomma skottens klickande när man spelar rysk roulette...så man skyddar sig med öronproppar för den risken litar man på. Det sjätte skottet tror man inte är så farligt.
Exakt, många idioter där ute?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis inte eftersom nästan alla upplever någon biverkan av vaccinering (oberoende av vad för sorts vaccin det är).

13-18 år verkar det som du länkar till handla om.

Som jag tolkar [länk] så har CDC följt upp vaccineringen av tonåringar med avseende på biverkningar. Även om det inte är gjort just som den studie du refererar till.

En amerikansk undersökning kom fram till att risken för myokardit är 162 per miljon pojkar 12-15 år efter vaccinering: [länk]
Så vitt jag minns är det betydligt mindre än risken för myokardit orsakad av covid.

Kollar man resultaten från Pfizers studie av 12-25 år (drygt 1000 vaccinerade och lika många i placebogruppen): [länk]
så är det 40 % av placebogruppen som rapporterar utmattning (fatigue) och nästan lika många i den gruppen som rapporterar huvudvärk så det är väldigt viktigt att ha en kontrollgrupp för att vara säker på i vilken grad som ett vaccin orsakar en viss biverkan.


Här är den granskade rapporten i stället för en pre-print: [länk]
pfizers är ju inte direkt kända för att vara ärliga.
Tack vare sådana som avslöjar företagen så åker de ibland dit men finns nog otroligt mycket mer som aldrig kommer fram.
Så pfizers egna studier ska man nog ta med en stor nypa salt känns det som.
https://www.lakemedelsvarlden.se/pfizer-betalar-rekordboter/
 
BirgitS
R Rolle691 skrev:
pfizers är ju inte direkt kända för att vara ärliga.
Tack vare sådana som avslöjar företagen så åker de ibland dit men finns nog otroligt mycket mer som aldrig kommer fram.
Så pfizers egna studier ska man nog ta med en stor nypa salt känns det som.
[länk]
Brott mot en amerikansk marknadsföringslag är något helt annat än att ljuga i ett studierapport. Helt olika saker som inte kan jämföras. Så du har fel.

Dessutom så har ju resultaten från fas 3-studien stämt i de studier som har gjorts.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Exakt, många idioter där ute?
Du verkar ju alltför ofta sympatisera med dessa personer, eller åtminstone försvara beteendet. Men jag tar till mig att liknelsen förstods. Det är positivt. Antingen är jag mer pedagogisk eller så har du dragit ner på stesoliden.
 
  • Gilla
Klacken
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Du verkar ju alltför ofta sympatisera med dessa personer, eller åtminstone försvara beteendet. Men jag tar till mig att liknelsen förstods. Det är positivt. Antingen är jag mer pedagogisk eller så har du dragit ner på stesoliden.
Ledsen att behöva säga det men liknelsen var inte bra men jag förstår vad du menar.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Brott mot en amerikansk marknadsföringslag är något helt annat än att ljuga i ett studierapport. Helt olika saker som inte kan jämföras. Så du har fel.

Dessutom så har ju resultaten från fas 3-studien stämt i de studier som har gjorts.
de mutade (”bonus”) läkare att sälja deras läkemedel.
Säljer vissa läkemedel och påstår falskt att det är bra för xxx och yyy vilket visar sig vara lögn.
Ett av läkemedlen drogs tillbaka från marknaden.
Så att mena att det vara ”bara” lite fel i marknadsföringen är nog en underdrift, vissa läkemedel såldes på rena lögner verkar det som.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.