TRJBerg
Scouten skrev:
Men du ska inte asfaltera? Eller få ett spabad? Utan är bara arg för att de ställt sakerna på din tomt?

Slappna av, ingen skada är ju skedd, förklara att du utgår ifrån att du får en smörgåstårta som tack och chilla!
Har du funderat att läsa ordentligt innan du postar?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
"Förhandlat"...snarare girigt.
Nej, det är bra förhandlat. Något som är billigt för givaren att avstå, men dyrt för mottagaren att skaffa på annat vis. En definitionsmässig win-win, där kostnaden för givaren understiger värdet för mottagaren.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det är bra förhandlat. Något som är billigt för givaren att avstå, men dyrt för mottagaren att skaffa på annat vis. En definitionsmässig win-win, där kostnaden för givaren understiger värdet för mottagaren.
precis så. Och är det inte attraktivt för byggaren så kommer denna att ventilera det eller så får han begagna sig av en eventuell backuplösning.
 
TRJBerg
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du får väl ta för vana att parkera i början av vägen nu. Kanske kan låna några bilar att ställa upp för att garantera utfartsmöjlighet?
Det är väl mer praktiskt med massivt "staket" med låst grind?
 
TRJBerg
Nyfniken Nyfniken skrev:
22:30 är en bra tid. Säg att du inte hade möjlighet att komma förbi tidigare.
Tror mer på 5:00 på morgonen. Det ju då man verkligen vill ha besök.
 
TRJBerg
Sittställning Forlowt skrev:
Bara jag som är sugen på att veta vad en ADHD byggare är för något ?

Menar du då att adhd är synonymt med idioter eller tycker du vara det är ett coolt uttryck att slänga runt med ?
SJW?
 
Sittställning
TRJBerg TRJBerg skrev:
SJW?
Nej då, själv då ?
 
  • Gilla
Oedlan
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja det är extremt frustrerande med dessa oseriösa ADHD-byggare som försöker driva företag men inte kan planera ens det mest basala.

Har själv stålsatt mig nu i månader p g a tre parallella husbyggen i grannskapet som breder ut sig, sabbar och blockerar. Men man vinner inget på annat än att visa tålamod och försöka kommunicera tydligt var gränsen går och vad de måste återställa. Man får påminna sig om att snart är de borta. Stålsätt dig så att din Falling-Down-personlighet inte bryter igenom.

Ursäkta min korkade fråga men vad är det för fel att vara byggare och ha ADHD? Vad har diagnosen med att ta andras tomter i ockupation?
 
  • Gilla
65starss och 3 till
  • Laddar…
To66e To66e skrev:
Ja, de har kontaktat projektledaren.
Det är ju dina grannar som borde se till att få väck åtminstone en av pallarna så du kommer in med bilen. De får väl bära undan grejerna och ställa skiten på sin tomt. De där fönsterna borde gå att lyfta om man är 6-8 personer. Herregud vilka slappa typer. Skäms dom inte?
 
Jag hade tippat 2 lass grus på skiten å sagt att det blev så eftersom dom inte kunde tippa det på vägen. Klagar han så sa du ju att det inte kunde stå där.
 
  • Arg
Roger Fundin
  • Laddar…
To66e To66e skrev:
Hej. Byggbolaget som ska bygga ett hus på fastigheten brevid min har ockuperat min uppfart så jag inte kan komma till mitt hus.

Uppfarten är min mark. De skickade ett sms och skrev i eftermiddags att de är tvunga att ockupera min mark och tar bort det på måndag, dvs 4 dygn senare. Jag svarade att det inte är möjligt och att de får ställa av det någon annan plats. De skrev och frågade om jag kan fråga grannarna om att lösa logistiken. Jag är rätt så upprörd nu att man beter sig så, ockuperar min mark. Vad är en rimlig kompensation av att de har material på min mark i 4 dygn och om häckarna är förstörda? Allt ni ser på bilden står på min mark bortanför den asfalterade ytan.

Oj vad jag hade köpt 10 ton grus och tippat bakom..
 
F
F fsn skrev:
Om det är girigt, vad är det då att ställa ett helt jävla hus i byggsats på nån annans infart? Ersättningen har inget eller åtminstone inte allt att göra med vilken olägenhet och problem det orsakar en själv utan mer den fördelen det ger byggaren.

Nu bet jag inte vad alternativet skulle vara men fundera på vad en lossning på annan plats och omlastning skulle ha kostat byggaren och säg igen att det är girigt att erbjuda en attraktivare, men inte gratis lösning. Jag lovar dig, är det inte en fördel för byggare så går han inte med på budet.
Det verkar inte trängt in att FS redan i inlägg #130 skrev att han har fått en överenskommelse med byggaren som FS är NÖJD med. Dvs detta är ett icke-ärende sedan mer än ett dygn tillbaka!
Att sedan "vissa" förståsigpåare tycker att FS borde ha krävt både det ena och andra vilket han med all tydlighet INTE ville - är girighet.
FS var nöjd med uppgörelsen och det måste han väl för f..n få avgöra själv.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nej. Behövs kronofogde för det. Läs här:

[länk]
Men det är väl rimligen också egenmäktigt förfarande av byggaren att ställa materialet på mark som han inte har laglig tillgång till?

Jag hade polisanmält det hela.
 
A
TRJBerg TRJBerg skrev:
Har du funderat att läsa ordentligt innan du postar?
Jag tycker nog att min läsförståelse är god.
 
F
F frasen_36 skrev:
Det verkar inte trängt in att FS redan i inlägg #130 skrev att han har fått en överenskommelse med byggaren som FS är NÖJD med. Dvs detta är ett icke-ärende sedan mer än ett dygn tillbaka!
Att sedan "vissa" förståsigpåare tycker att FS borde ha krävt både det ena och andra vilket han med all tydlighet INTE ville - är girighet.
FS var nöjd med uppgörelsen och det måste han väl för f..n få avgöra själv.
Jag har läst och är väl påläst om vad som är sagt. Men om du läser inläggen i anslutning till det du kommenterade så noterar du eventuellt att det var ett svar på en mer hypotetisk frågeställning hur det kan och borde hanteras. Han får absolut avgöra det själv, du får det absolut inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.