Min låter likadant och har heller aldrig belastat den till fullt. När det gäller ljudnivån undrar jag om det har något med att den är borstlös att göra? Den förra från Ryobi lät likadant medans en äldre bosch 18V med kol var betydligt tystare.
 
  • Gilla
tunellm
  • Laddar…
T
J JonasJN skrev:
Min låter likadant och har heller aldrig belastat den till fullt. När det gäller ljudnivån undrar jag om det har något med att den är borstlös att göra? Den förra från Ryobi lät likadant medans en äldre bosch 18V med kol var betydligt tystare.
Skönt att höra, då har två till samma läte så jag ska sluta noja du kanske har en poäng ang borstlös, min cirkelsåg är borstlös men den låter satan oavsett
 
  • Gilla
Skogsmusen
  • Laddar…
T tunellm skrev:
Skönt att höra, då har två till samma läte så jag ska sluta noja du kanske har en poäng ang borstlös, min cirkelsåg är borstlös men den låter satan oavsett
Maskiner med högre varvtal, annat lika, låter mer. Borstlösa maskiner har ofta högre varvtal än äldre borstade motsvarigheter. Ergo… :)
 
  • Gilla
tunellm
  • Laddar…
hobbs hobbs skrev:
Finns en massa godis på PS nu. I alla fall för den som är sugen på att slagborra.

[länk]
Min ögon säger samma försäljer med 20+ annonrs på samma sak :D
 
K
HogeN HogeN skrev:
Min ögon säger samma försäljer med 20+ annonrs på samma sak :D
Samma försäljer? Det är ett företag som gått i konkurs, och lösöre (diverse maskiner mm) säljs av konkursförvaltaren (via psauction) för att omvandla tillgångar till likvida medel.
 
K kniv skrev:
Samma försäljer? Det är ett företag som gått i konkurs, och lösöre (diverse maskiner mm) säljs av konkursförvaltaren (via psauction) för att omvandla tillgångar till likvida medel.
samma ort.. samma maskiner i samma bild lite omordnat.. bara säger
 
HogeN HogeN skrev:
samma ort.. samma maskiner i samma bild lite omordnat.. bara säger
Tror du har missat vad psauction är för något.
Dom är legit, men JÄVLIGT dyra.
Deras avgifter ligger ofta på mer än vad auktionen i sig slutar på. Det är alltså där du blir blåst. Inte på fejkade annonser.
 
HogeN HogeN skrev:
samma ort.. samma maskiner i samma bild lite omordnat.. bara säger
Det är alltså en fiberinstallatör som gått i konkurs, och därmed säljer ut sina verktyg. Därför det ser ut att vara likadana paket med verktyg, för att alla installatörer haft ungefär samma utrustning med sig. Inga konstigheter med det.
Däremot håller jag med ovanstående, det blir ofta jäkligt dyrt att handla på PS på grund av deras avgifter. Så det måste man hålla koll på.
 
Jag har gjort en del fina köp på PS, men jag håller med om att det gäller att hålla koll på avgifter och eventuell frakt. Tror dock att dessa har potential att bli prisvärda eftersom det finns så många liknande auktioner. Vi får se om några dagar.

Detta lass köpte jag till exempel för 1800kr inklusive avgifter och moms på PS. Slitna, visst, men allt fungerar och dubbelladdaren/cirkelsågen var dessutom i finfint skick när jag fått tvättat dem ordentligt.

Begagnade Makita-verktyg, inklusive batterier, skruvdragare och cirkelsåg, på en träpall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
tunellm
  • Laddar…
Q
hobbs hobbs skrev:
Finns en massa godis på PS nu. I alla fall för den som är sugen på att slagborra.

[länk]
Begagnade prylar i bättre skick, utan garanti som går för samma pris (ibland tom högre) än vad man hittar nya i nätbutiker. Det är min erfarenhet av psauction, som jag tätt följde under en halvårstid i hopp om att fynda lite vtg.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Q Adde byggahus skrev:
Begagnade prylar i bättre skick, utan garanti som går för samma pris (ibland tom högre) än vad man hittar nya i nätbutiker. Det är min erfarenhet av psauction, som jag tätt följde under en halvårstid i hopp om att fynda lite vtg.
Japp, så är det ju också. Högt och lågt om vartannat. Tur och tålamod behövs.. Märkligt det där med begagnade verktyg som går för nypris eller mer. Har sett det även på Tradera. Mycket konstigt. :S
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
K
Q Adde byggahus skrev:
Begagnade prylar i bättre skick, utan garanti som går för samma pris (ibland tom högre) än vad man hittar nya i nätbutiker. Det är min erfarenhet av psauction, som jag tätt följde under en halvårstid i hopp om att fynda lite vtg.
Ja lite så är det. Auktionsförfarandet är ganska fult uppbyggt också, men budpriser exkl. moms. Alltid ser ju då vid första anblick att vara 25% billigare. Dessutom kommer det till minst en extra avgift. Och sen finns ett reservationspris som auktionen måste upp i för att det ska bli affär… Så i slutändan kan det bli att man lägger mycket tid och möda, på en auktion där man inte ens får köpa prylen.

Lite OT här och auktioner och psauction i synnerhet, mod kanske kan flytta till en separat tråd.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Blå firmabil med Makita-logotyp parkerad på gatan om kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Beretic och 1 till
  • Laddar…
Går i tankarna att köpa en Cirkel/Sänksåg, eller eventuellt en Kap/Gersåg. (I dagsläget kommer endast en köpas)

Framförallt för ett kommande projekt, se nedan, men även för att jag flyttat till hus och misstänker att jag förr eller senare kommer behöva den till projekt i huset.
(Se här: https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-spang-till-fjaellstuga.465436/)

Frågan är om man ska kosta på sig en Makita batteri, då jag redan har 18V systemet?
Vilken i sådant fall? Vad ska man kika på, för mig som är novis.

Kanske passa på att köpa något mer batteri också? Hade tänkt ett 2Ah till dragaren, men såg detta, känns som ett jäkligt bra pris?
https://www.proffsmagasinet.se/mask...HLBNdnP4zoyu9oxKXPRcoqAwfqN5vVRRoC1GkQAvD_BwE


/Jocce
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.