E etompau skrev:
För de nya lokaliseringsfunktionerna räcker det inte enbart med nytt kretskort i klipparen utan det tillkommer en gateway, för några tusen kr,

[länk]
Fungerar inte den gateway jag har nu till min sileno? Måste det vara en nyare version av den oxå?
 
C costia skrev:
Fungerar inte den gateway jag har nu till min sileno? Måste det vara en nyare version av den oxå?
Den lär fungera.
 
  • Gilla
costia
  • Laddar…
E etompau skrev:
Den lär fungera.
Jag har den gateway som följde med klipparen från Augusti -21. Du kan ju kolla med supporten, men det funkar säkert. Jag fick kortet installerat på verkstaden, som beställdes som reservdel. Betalade 2000:- för kortet + 700:- för montering. Uppdateringen är automatisk och tar ca 2 tim.
 
S svetsnisse skrev:
Har du kollat att gardenas router klarar 5ghz? Jag kör på 2.4 ggz ,ej testat 5ghz.
Uppdatering: Fick låna en Gateway av grannen (som hade två) och fick då igång allt. Gissar att det var något fysiskt fel på den (radioantenn eller något som gett med sig). Lämnat in den och kör med grannens nu iaf och det har fungerat bra hela sommaren. Jude Lawn sköter sig exemplariskt
 
Min Sileno+ 1600 med 7-8 år på nacken har börjat visa "Guide 1 hittas ej" i displayen men den hittar ändå tillbaka till laddningsstationen och kör ut längs guide kabeln när den ska till Zon 2.

Jag har även mätt guiden mot slingan (både höger och vänster) och den är hel vad det verkar (aningen högt motstånd kanske men inget alarmerande).

Vad kan vara fel?
 
anders07 anders07 skrev:
Min Sileno+ 1600 med 7-8 år på nacken har börjat visa "Guide 1 hittas ej" i displayen men den hittar ändå tillbaka till laddningsstationen och kör ut längs guide kabeln när den ska till Zon 2.

Jag har även mätt guiden mot slingan (både höger och vänster) och den är hel vad det verkar (aningen högt motstånd kanske men inget alarmerande).

Vad kan vara fel?
Har sett några liknade felbeskrivningar, dock ingen lösning på felet.
Har du gjort någon ändring med installationen som tidsmässigt kan sammanfalla med felet?
 
E etompau skrev:
Har sett några liknade felbeskrivningar, dock ingen lösning på felet.
Har du gjort någon ändring med installationen som tidsmässigt kan sammanfalla med felet?
Nä, den har tuffat på utan förändring i, ja, jag tror tre år...
 
Har en sileno smart life som installerades för två veckor sedan, nu har den börjat krångla lite vid dockning med laddstationen. Har försökt kalibrera om guidekabel, då följer den kabeln med klipparen mitt över kabeln, men när den vänder och ska backa in i laddstationen ligger den lite till vänster över kabeln och hamnar snett i laddstation. Någon med liknande bekymmer?
 
D dannesand skrev:
Har en sileno smart life som installerades för två veckor sedan, nu har den börjat krångla lite vid dockning med laddstationen. Har försökt kalibrera om guidekabel, då följer den kabeln med klipparen mitt över kabeln, men när den vänder och ska backa in i laddstationen ligger den lite till vänster över kabeln och hamnar snett i laddstation. Någon med liknande bekymmer?
Det finns flera inlägg och rapporter om detta beteende.
Har du följt inst. anvisningarna avseende kabeldragning och inst. av laddstation och inte gjort avsteg från dessa?
Om ja, så kan det hjälpa att flytta guidekabeln några cm till höger.
 
E etompau skrev:
Det finns flera inlägg och rapporter om detta beteende.
Har du följt inst. anvisningarna avseende kabeldragning och inst. av laddstation och inte gjort avsteg från dessa?
Om ja, så kan det hjälpa att flytta guidekabeln några cm till höger.
mi
D dannesand skrev:
Har en sileno smart life som installerades för två veckor sedan, nu har den börjat krångla lite vid dockning med laddstationen. Har försökt kalibrera om guidekabel, då följer den kabeln med klipparen mitt över kabeln, men när den vänder och ska backa in i laddstationen ligger den lite till vänster över kabeln och hamnar snett i laddstation. Någon med liknande bekymmer?
Min Sileno hamnar också ibland till vänster vid dockning. Var femte gång får den göra om dockningen och försöka igen…
 
Tyckte att min Sileno+ 1600 med 7-8 år på nacken har börjat klippa väldigt dåligt men den fick nya knivar efter midsommar så skulle kika på den... Ser då att hela tallriken med knivarna är borta...

Efter lite letande hittade jag tallriken i en häck och vad det verkar som är det två skruvar som lossnat och en som gått av... :(

Ser ut som M4 typ, men vet någon vad det ska vara för något?

Den tredje skruven som är av lär jag väl inte få ut men hoppas den håller ihop med två skruvar och att det inte blir för mycket obalans...
 
G Gilgo skrev:
Ja det kan nog vara en bra ide att börja med innan man börjar riva upp plattor och sådant.
Hej. Hjälpte det med en nyinstallation? Min dockar snett i laddstationen också, ska man testa att nyinstallera?
 
A Alfonsg007 skrev:
Hjälpte tyvärr inte. Fick enheten utbytt tillslut av Gardena/husqvarna. Dom kunde återskapa mitt problem och sa att slingkretskortet var sönder. Installerade den nya roboten idag och den har precis samma defekt.... Suck. Var ju dessutom en helt ny robot. Guidekabeln ligger rätt hela vägen under laddstationen.
Hej, hur löste sig problemet med "snedockning"?
 
Min maskin slutade att ladda idag, stationen löser grönt och slingan funkar, gjort rent blecken osv..
Är det kretskortet i laddstationen som har gott sönder?
Edit, löste sig.. :) Ärj på kabelskorna på laddblecken på maskinen..
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.