R Rkarlsson skrev:
Om jag minns rätt (de var längesen) så bodde han ensam i huset med. Han var inte mycket för modernigheter minns jag. (kör nog volvo 240 och 740 fortfarande)
Jag tror ändå han som byggt huset tänkt till lite, där de stora fönstren är mot är det en "park" eller skogsområde. På framsidan är det ju vanlig villagata och inget att titta på.
Det är 20 minuter gång till centrum =)
Blir väldigt sugen att slår till. Har tyvärr noll användning för ett hus i den delen av världen. Kanske det behövs en arkitekt i krokarna?
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
makhno_ makhno_ skrev:
Blir väldigt sugen att slår till. Har tyvärr noll användning för ett hus i den delen av världen. Kanske det behövs en arkitekt i krokarna?
Kolla med k-fastigheter. De bygger utav helvete =)
Inte till salu men skall byggas.
bb159915da97afd3_800x800ar.jpg
 
R Rkarlsson skrev:
De bygger utav helvete =)
Inte till salu men skall byggas.
Pratar vi Hässleholm? Isåfall är vi illa ute. Rykande finanskriser brukar börja med att "de bygger av helvete i Hässleholm" ...

Exempelvis bankkraschen i början av 1990-talet tog sin begynnelse i jämnhöjd med de vilda planerna att bygga enorm nöjespark med andelshotell och en jättepyramid av GLAS (inne i vilken man skulle köpa bilar ... ) Konkursboet visade sig inte ens äga frima-rollsen, vari bolagsledningen åkte runt till Sparbankerna och lånade ännu mera pengar.

Håll i hatten, folk! Snart ryker korken
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
B billy_baver skrev:
Pratar vi Hässleholm? Isåfall är vi illa ute. Rykande finanskriser brukar börja med att "de bygger av helvete i Hässleholm" ...

Exempelvis bankkraschen i början av 1990-talet tog sin begynnelse i jämnhöjd med de vilda planerna att bygga enorm nöjespark med andelshotell och en jättepyramid av GLAS (inne i vilken man skulle köpa bilar ... ) Konkursboet visade sig inte ens äga frima-rollsen, vari bolagsledningen åkte runt till Sparbankerna och lånade ännu mera pengar.

Håll i hatten, folk! Snart ryker korken
Självklart. en stad som stått stilla i nästan årtionden.
Nu kom en yngre kille in och vill bygga så folk kan få någonstans och bo.

Nog om domedagssnack, här är en snubbe som ser efterfrågan på boenden och då ger han staden det =) Annars är där bara 3-4 st som äger allt.
 
R Rkarlsson skrev:
Nog om domedagssnack,
Jag tror inte på någon domedag. Bara på övermogen högkonjunktur. Det är lite skillnad ... ;)
 
den finns redan med
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Det såldes ett hus i grannskapet för 29 Mkr förra året, utrop var 19 Mkr. Häromkvällen fick jag höra av en grannfarbror att det köpts av en holländare som skulle nyttja det som sommarhus. Visserligen inte 130 miljoner, men jag tycker att även 29 miljoner är rätt mycket för en sommarstuga.
Var liggen den?
 
EMIL Emil EMIL Emil skrev:
Var liggen den?
Sorry för sent svar, men Insjön i Saltsjö-Boo. Fin sjötomt iofs, men det är dock en insjö och inte vid havet.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Höganäs, 5 rum, 18 miljoner
Byggnadens restvärde 20 procent - resten är mark och byggrätt
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Sorry för sent svar, men Insjön i Saltsjö-Boo. Fin sjötomt iofs, men det är dock en insjö och inte vid havet.
Vilket iofs kan vara en fördel när glaciärerna smälter och havsytan stiger några meter.
 
  • Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Är helt nockad av huset faktiskt. Precis i min smak. :heart: Bara lite konstigt hur altanen går runt jacuzzin till höger.
B billy_baver skrev:
Byggnadens restvärde 20 procent - resten är mark och byggrätt
Vad betyder det?
 
Det betyder att du fick en kommentar på din reflektion om priset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.